Csatlakozz hozzánk

Hírek

Merjek magyar robogót venni?!

Mert – magyar ötletek és fejlesztések alapján, de – Kínában gyártják a Motowell-t

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Kedves Olvasónk a “magyar” motorgyártás jelenlegi legaktívabb képviselőjétől, a Motowelltől vásárolna motort, de nem tudja, jó ötlet-e. Ugyanis alkatrészeit tekintve túlnyomó részt még mindig kínai a MW, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy rossz vétel lenne a retró robogó. Tamás az alábbi kéréssel fordult hozzánk:

Szeretnék vásárolni második motort a nagy mellé és amit igazából kinéztem az egy Motowell Retrosa 50-es.

Főbb szempontok, ami miatt rá esett/esne a választás:

1 – magyar termék
2 – relatív olcsó
3 – a páromnak is tetszik (főleg ő használná ide-oda járkálni)
4 – az autó használatot minimalizálnánk

Szóval keresgéltem a neten, de sehol se találtam róla konkrét leírást.

Ezért hozzátok fordultam. Rendszeres olvasótok révén bízok benne, hogy egy ilyen kis exkluzív motort le tudnátok tesztelni (mivel magyar a gyártó) és bővebb információt szolgáltatni róla, hogy egyáltalán megéri-e megvenni ennyi pénzért, milyen az alkatrész ellátása, a minősége, stb.

Tudom, hogy egy fecske nem csinál nyarat, de szerintem elég sok embert érdekelne és sokan nem is tudják, hogy van “magyar motorunk” (persze kínai alapanyagból).

Kedves Tamás!

1 – Örülönk, hogy akadnak még hozzád hasonló lokálpatrióta típusú motorosok, akiknek örömet szerez a tudat, hogy magyar motoron ülhet! Még hogyha a “magyar motor” kifejezés sántít is egy kicsit, hiszen mint tudjuk, a Motowellek – oly sok kategóriatársukhoz hasonlóan – Kínában készülnek, de magyar felügyelettel. Olyannyira, hogy a végső összeszerelést is hazánkban végzik, sőt, a cégtulajdonos Babó család fontosabb tervei között szerepel, hogy az egész gyártósort hazahozzák! Akkor lenne csak igazán magyar termék, igaz, a motorok mellett a gyártáshoz szükséges szerszámgépek is magyar fejlesztésűek. Ezt – ahogy említed is – sokan nem tudják, mert a márkanév elég semmitmondó és a régebbi Motowellek tényleg eléggé távol keleti látványt nyújtottak/nyújtanak. Viszont a 2010-ben debütált Crogen modellcsalád már jóval kellemesebb a szemnek – főleg a magyar trikolor verzió az RS-ből…

2 – Igen, a MW viszonylag olcsó. Az előbb említett csúcsmodell is “csak” 359.900 forintba kerül, ami azért nem kevés egy (végső soron kínai) robogóért, de még így is csak nagyjából feleannyiba kerül egy nevesebb olasz vagy japán gyártó csúcs-ötveneséhez képest – és a Crogen RS például néz is ki olyan “európainak”, mint azok. A Te kiszemelted, a Magnet Retrosa is csinos darab és ez a retró robesz olcsóbb is a sportos RS-nél: 329.900-ba kerül. Ráadásul ha a neten teszed le a voksod mellette, akkor riasztót és kesztyűt is kapsz hozzá, plusz még házhoz is szállítják a szekeret.

3 – Ha egyszer megtetszett a kedvesednek, akkor már mindegy, hogy mit írunk itt össze, meg kell venni neki, és kész 🙂

4 – Az autóhasználat minimumra redukálása nagyon jó ötlet a felhőket karcoló üzemanyag- és fenntartási költségek korszakában. A válság “előnye”, hogy ilyenkor a motorkereskedők duplán is örülnek egy-egy eladásnak, ezért nyugodtan belealkudhatsz mondjuk egy, a gép stílusához illő nyitott Motowell sisakot az árba (mert bukót is gyárt a MW) – igen, manapság kőkeményen alkudni kell (a szerző tapasztalatból beszél..). Ret Róza tavasztól őszig elkísér Téged vagy a párodat bárhova, amivel cirka fél év alatt komoly összegeket takaríthattok meg. Mindezt úgy, hogy – ha nem ömlik az eső vagy tolnak le a kamionok – még jól is érzitek magatokat közben. Mivel igen stílszerű megoldás a városba ez a kis klasszikus bringa, de csak a városba, mert mégiscsak 50-esről beszélünk.


Magyar ötletek és fejlesztések, kínai megvalósításban – ha tehetik, a gyártást is hazahozzák

Sajnos azonban kifejezetten a Motowellekkel kapcsolatban nem sok tapasztalatunk van. A legutóbbi kölni motorkiállításon részt vettünk a márka sajtótájékoztatóján, ahol bemutatták legújabb modelljeiket és távlati terveiket. A legújabb magyar-kínai robogók már jelentős minőségi javuláson mentek keresztül, amit az a tény is alátámaszt, hogy a “szigorú” német piacon is megvetette a lábát a MW. Nem tudom, hogy a Retrosa mennyire “új generációs”, de szerintem nem kell megijedni attól, hogy Kínából érkezik. Ha valami komoly baj lenne, biztosan nem lenne Magyarországon piacvezető a Motowell az 50-esek között… Ha mégis törik-szakad valami, az alkatrészellátás szempontjából akkor sincs baj: a magyar cég itthon is elég tartalékkal rendelkezik, ami a mintegy 80 partnerkereskedésnek hála, talán jól szét is van szórva.

Sajnos gyakorlati tapasztalatunk még kevesebb van a magyar (vagy európai, ahogy ők hívják magukat) márkáról, de a Crogen RS-t már régebben is ki akartuk próbálni, de aztán valahogy elmaradt. Egyedül az egyik barátom Magnet City-jével kapcsolatban vannak élményeim, ami külsőre egy meglehetősen pofátlan Runner koppintás. Hogy is mondjam, lehet rajta érezni, hogy nem a Gilerán ülök, de a nem túl sok odafigyelésben részesülő bringa a mai napig megbízhatóan működik. Szóval kérdésedre válaszolva, egyáltalán nem akarlak lebeszélni a Motowellről. Sokan vagyunk úgy, hogy amiből lehet, magyart veszünk: ez az élelmiszereken túl manapság majdnem ki is merül a Tisza cipőben, de ha van elérhető közelségben magyar (tervezésű) 50-es robogó, ami ráadásul még tetszik is, akkor miért ne?!


Csinos darab…a motor is. A Retrosa kétütemű, léghűtéses. A négyütemű 125-ös kivitel csak húszezerrel drágább!


Íme a magyar nemzeti színű kivitel a csúcsmodellből – bár a szalag néha olaszra fordul, de hiába, a Motowell “Európai Márka”…

Ha bármilyen kérésed/kérdésed van >> info@tesztmotor.hu

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending