ducati panigale japan
Blog

Merénylet a Ducati ellen: a Panigale Japánban…

A japánok nem túl toleránsok az olasz konkurenciával szemben: képesek elcsúfítani a Ducati (és az MV) díváit, hogy teljesítsék az ottani zajkibocsátási-előírásokat...
Euromotor2
MotoStar

A Panigale – meglehetősen kurta kipufogós, de természetesen gyári formájában is – túl hangos a szigetországi piacra, így egészen “durva” megoldáshoz folyamodnak, hogy forgalmazhassák a Ducati sportmotorokat. Az még csak hagyján, hogy egy plusz végdobot szerelnek a gép gyári csövén túl, de hogy ez a megoldás hosszabbra nyúlik, mint ameddig a kecses paripa (faridoma, sőt, rendszámtartója) tart, az már tényleg a merénylet-kategória, az 1199/899 művészi formái és dizájnerei ellen…

899: de legalább karbonpalástot kapott…

Annak idején már az első Panigale esetén is ezt a nem túl elegáns megoldást választották (lásd lent), így sajnos nem meglepő, hogy most az új középsúlyú versenyzőt, a 899-est is elcsúfították (mintha nem volna elég neki az egylengőkaros hátsó felfüggesztés elhagyása:)). Ráadásul napjaink talán “legművészibb kipufogós” superbike-ját, az MV Agusta F3 oldalsó orgonacsövecskéit is képesek voltak tönkretenni – de az a dob (szintén lásd lentebb) talán még emészthetőbb lett…

A különbség szembetűnő… A kuplungot is beburkolták

Felmerülhet a kérdés, hogy például a Ducati miért nem tervez valami – szemnek kellemesebb – megoldást a japánoknak? Valószínűleg a japán piac túl kicsi a számukra, és egyszerűen nem éri meg a ráfordítást, illetve foglalkozni vele. Azért kapta ezt a legitim, hozzácsapott, karbon-kényszermegoldást, megszégyenítve szegény bolognai fejlesztőket és dizájnereket… Végezetül a kuplungdekli is kapott egy fekete műanyag borítást – pedig a Panigale-é olajos, nem “zajos”…

Az MV Agusta F3 egy fokkal ízlésesebb végdobot kapott

Képek: A&R

Comments

comments