Hírek

Megvásárolhatjuk a KTM GP motorját is

A Ducati és a Honda után hamarosan a KTM MotoGP motorjának is elérhető lesz az utcai verziója - igaz, csak pályára...
Euromotor2
MotoStar

Az osztrák gyártó már az RC16 projektjének elején nyilvánvalóvá tette, hogy nem gondolkodnak 200 lóerős utcai sportmotorban, ám V-négyes pályamotort elérhetővé tehetnek a nagyközönség számára. Azóta az RC16 már a célegyenesbe ért, sőt Mika Kalio részt is vehetett az új MotoGP versenymotor nyergében az idei évadzáró futamon.

Az RC16 tehát olyan messze került az RC8 utcai superbike-tól, amennyire sportmotorok közt lehetséges, ám ez mégsem jelenti azt, hogy ne kerülhetne néhány gyűjtő kezébe. Legalábbis erről árulkodik Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatójának nyilatkozata, miszerint legalább 100 darab RC16 modell találhat gazdára 2018-ban.

A pályára küldik a high-tech V4-est – két év múlva a narancsosokkal színesedik a GP-mezőny

Természetesen ezek a limitált modellek nem fognak teljesen megegyezni a MotoGP versenyzők által használt gépekkel, viszont ezek sem lesznek utcai forgalomba helyezhetőek. A kiélezett prototípus erőforrást minden bizonnyal lebutítják és “tartósítják” kissé, mégse kelljen egy teljes szerelőgárda a motor beindításához. A leadott, nagyjából 270 lóerős teljesítményre se lesz szükség, míg a megbízhatóságra annál inkább – bár nem hinnénk, hogy sok kilométer kerülne majd ezekbe a vasakba.

A gyártó így csatlakozik a Ducatihoz és a Hondához, akik már szintén elérhetővé tették prototípus alapú modelljeiket a nagyközönség számára, ám azok utcai forgalomba is helyezhetőek voltak. A KTM vezérigazgatója szerint az ár 100 és 120.000 euró között mozoghat, ám valószínűleg így is el fog kelni az összes modell még elővételben.

Comments

comments