Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Megújult roadsterek: BMW R1200R és Classic

Új blokkot kapott az R1200R és készítettek belőle egy “klasszikusabb” kivitelt is

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A 2011-es modellévre a bajorok tovább finomították utcai roadster modelljüket, az R1200R-t, sőt, az egyébként sem túl futurisztikus vasból egy Classic verziót is készítettek, amely tovább erősíti a típus által árasztott retro-fílinget.

A legfontosabb újítás, hogy az új modell(ek) magkapták az idei R1200GS-ek és RT-k szívét, az 1170 köbcentis DOHC blokkját, hengerenként két, felülfekvő vezérműtengellyel, radiális szelepelrendezéssel. Az eredetileg a HP2 Sportból származó erőforrás 110 lóerős teljesítményt és 120Nm-es nyomatékot jelent, ami küldetésüket tekintve több, mint elég az R1200R-ek számára.

Szerencsére az “új” erőforrással egyetemben az elektronikus kipufogószelep is jár ezekhez a klasszikus gépekhez, így a plusz dinamizmus mellé valószínűleg a GS-ek és RT-k férfiasabb dörmögését is megkapjuk, amire szükség is van a méltóságteljes cirkálás, a “roadsterezés” közben. Ha már a kidörrentő környékén járunk, meg kell említeni, hogy a Classic verzió többek között krómozott kipufogójában is különbözik a “sztenderd” kiviteltől. A legfontosabb változtatást persze a gyönyörű fűzött felnik jelentik, továbbá kétszínű fényezése is mágnesként vonzza a tekintetet, a “gyorsítócsík” remekül passzol az R1200R retro-stílusához.


Balra az új R1200R, jobbra pedig drótküllős felnijeivel a Classic kivitel látható


A kétszínű fényezés még stílusosabbá teszi a Classic-ot, akárcsak a krómozott kipufogó

A kipufogón kívül még több krómot találunk a Classic zegzugaiban (a sima R1200R-hez képest), valamint a blokk fényezése is “klasszikusabb”. Őszintén szólva talán elég lett volna ezt a verziót útjára engedni 2011-re, továbbra is R1200R néven futtatva, annyival mutatósabb az “alapmodellnél” – bár annak sem csúnyák a kerekei… Azért annyira nem retrók a vasak, hogy ne lehessen hozzájuk rendelni a gyártó legmodernebb, utcára fejlesztett elektronikus segédberendezéseit – meg hát BMW-kről van szó… A gombnyomásra, elektronikusan állítható ESA futómű, az ASC kipörgésgátló és a blokkolásgátló egyaránt szerepel az R1200R-ek opciós listáján, sok más egyéb finomság mellett. Aki eddig is kedvelte a münheniek roadstereit, az még jobban fogja szeretni ezeket a cirkálókat, aki meg nem, az próbálja ki – hátha rákap a retro-érzésre.


Az LCD-panellal kiegészített műszerfal is “többet tud”, mint az idei modellé

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending