Hírek

Megújult roadsterek: BMW R1200R és Classic

Új blokkot kapott az R1200R és készítettek belőle egy "klasszikusabb" kivitelt is
Euromotor2
MotoStar

A 2011-es modellévre a bajorok tovább finomították utcai roadster modelljüket, az R1200R-t, sőt, az egyébként sem túl futurisztikus vasból egy Classic verziót is készítettek, amely tovább erősíti a típus által árasztott retro-fílinget.

A legfontosabb újítás, hogy az új modell(ek) magkapták az idei R1200GS-ek és RT-k szívét, az 1170 köbcentis DOHC blokkját, hengerenként két, felülfekvő vezérműtengellyel, radiális szelepelrendezéssel. Az eredetileg a HP2 Sportból származó erőforrás 110 lóerős teljesítményt és 120Nm-es nyomatékot jelent, ami küldetésüket tekintve több, mint elég az R1200R-ek számára.

Szerencsére az “új” erőforrással egyetemben az elektronikus kipufogószelep is jár ezekhez a klasszikus gépekhez, így a plusz dinamizmus mellé valószínűleg a GS-ek és RT-k férfiasabb dörmögését is megkapjuk, amire szükség is van a méltóságteljes cirkálás, a “roadsterezés” közben. Ha már a kidörrentő környékén járunk, meg kell említeni, hogy a Classic verzió többek között krómozott kipufogójában is különbözik a “sztenderd” kiviteltől. A legfontosabb változtatást persze a gyönyörű fűzött felnik jelentik, továbbá kétszínű fényezése is mágnesként vonzza a tekintetet, a “gyorsítócsík” remekül passzol az R1200R retro-stílusához.


Balra az új R1200R, jobbra pedig drótküllős felnijeivel a Classic kivitel látható


A kétszínű fényezés még stílusosabbá teszi a Classic-ot, akárcsak a krómozott kipufogó

A kipufogón kívül még több krómot találunk a Classic zegzugaiban (a sima R1200R-hez képest), valamint a blokk fényezése is “klasszikusabb”. Őszintén szólva talán elég lett volna ezt a verziót útjára engedni 2011-re, továbbra is R1200R néven futtatva, annyival mutatósabb az “alapmodellnél” – bár annak sem csúnyák a kerekei… Azért annyira nem retrók a vasak, hogy ne lehessen hozzájuk rendelni a gyártó legmodernebb, utcára fejlesztett elektronikus segédberendezéseit – meg hát BMW-kről van szó… A gombnyomásra, elektronikusan állítható ESA futómű, az ASC kipörgésgátló és a blokkolásgátló egyaránt szerepel az R1200R-ek opciós listáján, sok más egyéb finomság mellett. Aki eddig is kedvelte a münheniek roadstereit, az még jobban fogja szeretni ezeket a cirkálókat, aki meg nem, az próbálja ki – hátha rákap a retro-érzésre.


Az LCD-panellal kiegészített műszerfal is “többet tud”, mint az idei modellé

Comments

comments