Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Megújul a 250-es Ninja is

A Kawasaki Ninja 250R belsőre jobb, külsőre szebb lesz 2013-ra…

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Már egy ideje tudni véljük, hogy a hajógyáriak gőzerővel dolgoznak az új generációs ZX-6R-en, de mindeközben úgy tűnik, hogy “titokban” a “Hatos Kawa” kistesóját, a Ninja 250R-t is gatyába rázták. Első ránézésre megérte foglalkozni vele, annál is inkább, mert a változtatások nem csak a külsejét érintették.

Lehullt a lepel a Kawasaki kettőötvenes sport(os)motorjának jövő évi változatáról: a Ninja 250R jelentős frissítésen esik át 2013-ra. A fiatalok, kezdők, újrakezdők és a gazdaságosan, könnyedén motorozni vágyók zöld kedvence teljesen új külsővel és megváltozott belsővel indul majd (újra) útjára.

Ez utóbbi módosítás érintette a motorblokkot, a 249 köbcentis soros kéthengeres erőforrásba például új dugattyúkat szerelnek az immáron öntött hengerekbe. Ezentúl blokkolásgátlós kivitel is elérhető lesz a kis Ninjából, ami nyilván némi plusz súlyt jelent. Ám ezt a biztonsági extrát figyelmen kívül hagyva, tehát ABS nélkül is 171 kilót nyom a vas, ami hat kilóval több, mint a jelenlegi (2008-ban piacra dobott) modell.

A gyártó saját  bevallása szerint még minőségibb elemekkel szerelte fel a vasat, teljesítményét pedig kategória-vezetővé csiszolták – hogy ez számokban kifejezve mit jelent, azt még nem tudni. A cél egy olyan masina volt, mely kiszámítható viselkedésének köszönhetően kezes a városban, ugyanakkor az országúton is kiemelkedően megállja a helyét. Ez utóbbiban segít a közép- és felső tartomány kedvező erőleadása.

Érdekesség még, hogy a vezérműlánc feszességének állítását a rendszer önmaga elvégzi, ez ráadásul csökkenti az esetleges vezlánc okozta zajt is, és minimalizálja a súrlódás által előidézett erő-veszteséget. A külföldi szaksajtó szerint az ára 4449 amerikai dollár körül várható: ez a szűk egymillió forint sajnos irreálisan alacsonynak tűnik a jelenleg futó modell bő másfélmilliós árának fényében – talán már azzal is elégedettek lennénk, ha nem drágulna (nagyon) az új 250R.


Nyoma sincs az első generáció – 20 éves ZZR-eket idéző – öregecske műszerfalának; fokozatkijelző segíti majd a kezdő és újrakezdő rájdereket (is)


Sokkal részletgazdagabb lett az új dizájn, elég a látványos felniket megemlíteni. A futómű úgy tűnik, egyszerű maradt, de a vázon fejlesztettek: a vastag falú, gyémánt-profilú acélváz állítólag még merevebb, és ezáltal stabilabb is

Képek: MCN

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending