Hírek

MEGSZÜLETETT A TEAM TOTH ELSŐ FUTAMGYŐZELME

Hét hosszú év, és több vérfagyasztóan izgalmas futam után. 25 pont bezsákolva!
Euromotor2
MotoStar

Hét hosszú év, több vérfagyasztóan izgalmas futam a győzelem kapujában, 8 harmadik és 4 második helyezés után, a mai napon végre valóra vált Tóth Imre álma, és a győztes csapat tulajdonosaként Ő is felállhatott a dobogóra, miután versenyzője, a Rimini születésű Mattia Pasini megnyerte a mugelloi futamot hazánk egyetlen MotoGP csapata, a Team Toth színeiben. Tóth Imre csapata ismét történelmet írt a Magyar Motorsport történetében.

A 2003-ban alakult, akkor még egy személyes kis csapat sok nehézséget élt meg, mire felért a dobogó tetejére. Fantasztikus eredmény ez, hiszen nem feledkezhetünk meg az év eleji nehézségekről, amikor még sokan azt rebesgették, hogy a csapat el sem tud indulni az idei szezonban, de szerencsére voltak, akik bíztak bennük és támogatásukkal a mai győzelemhez segítették a magyar istállót és versenyzőjét! Ez úton köszönjük minden támogatónak, kiemelten a MaxCity-nek a segítséget!

Mint az idén már megszokottá vált, nem maradhatott el az égi áldás a mugelloi futamról sem, a negyedliteres géposztály mezőnye erős esőzésben várta a rajtot. Ez jelentősen megnehezítette a versenyzők dolgát, hiszen egész hétvégén száraz körülmények között próbálták beállítani a motorokat. Mattia Pasini a nyolcadik helyről várta a rajtot és néhány vakmerő előzést követően már a harmadik körben a második helyre jött fel. Ám az olasz versenyző Apriliája egész hétvégén rakoncátlankodott, nem is sikerült jól beállítani, így csak három körön keresztül tudta tartani magát a spanyol Bautista előtt. Ezt követően Bautista utolérte az élen haladó Simoncellit. A tízedik körben a harc nem várt fordulatot vett és a két élmenő a sóderágyban találta magát, a harmadik helyen szorosan mögöttük motorozó Pasini malmára hajtva a vizet.

Mattia több másodperces előnyre tett szert, de a továbbra is versenyben lévő Simoncelli a hátralévő tíz kör alatt ledolgozta hátrányát és az utolsó körben utolérte a Team Toth versenyzőjét. Az utolsó körre megfagyott a levegő a mugelloi versenypálya körül, mindenki lélegzet visszafojtva figyelte a honfitársak vérre menő csatáját. Szinte minden kanyarban másnak állt a zászló, de Mattia fantasztikusan küzdött a szemmel láthatóan erősebb Gilera ellen. Végül a célrafordító kanyarban elegendő előnnyel fordult be ahhoz, hogy a gyorsabb motoron ülő Világbajnok ne tudjon a szélárnyékából profitálni és megnyerte a futamot! Pasini ezzel a 25 ponttal az ötödik helyre ugrott a Világbajnoki pontállásban.

Tóth Imre is tovább növelte pontszámát, hiszen a 15. helyen ért célba a magyar versenyző. Imi rajtja nem a legjobban sikerült, de az első körben egy helyet javítva a 17.-ként haladt át a célvonalon. A további körökben a 16. és 14. hely között ’meccselt’ és folyamatosan javított köridein, ám egész hétvégén gondjai voltak az Apriliával, nem volt jó a rugózás, így nem tudott előrébb kerülni ezen a nagyon nehéz, tökéletes rugózást igénylő pályán. Imi is nagyon örül a csapat és Édesapja sikerének, ami az ő érdeme is, hiszen a kezdetektől fogva ő is aktív részese a csapat mindennapjainak, teendőinek.
 
Mattia Pasini #75 – 1° :

„Az utolsó kör maximális koncentrációt igényelt, de nagyon élveztem! Az egész futam fantasztikus és izgalmas volt, de az utolsó kör felülmúlt mindent! Nem volt könnyű megtalálnom a ritmust, nagyon nehéz futam volt, da aztán bíztam és végül sikerült! A futam felénél már annyira esett, hogy alig láttunk valamit. Az elején azt hittem, hogy Simoncelli ismét úgy meglóg, hogy az igazi csaták jóval mögötte zajlanak majd, de végül én is beleszólhattam a játszmába, amiből ez alkalommal mi kerültünk ki győztesként! Köszönöm a csapatomnak, a szerelőimnek, az Apriliának és a szponzoroknak, és nagyon örülök, hogy én ajándékozhattam meg az első futamgyőzelemmel Tóth Imrét!”

 
Imre Toth #10  15° :

”Nem volt egy könnyű futam. A vizes beállítást a rajtrácson állítottuk be, így már nem tudtuk kicserélni a lengéscsillapítóban az olajat. Ez persze a többieknek is gondot okozhatott. A futóművem tehát eléggé kemény volt, így nem tudtam úgy navigálni, ahogyan akartam. Örülök a pontnak, de egyáltalán nem vagyok elégedett. Jobb is lehettem volna, meg akartam előzni Wilairot-ot és Abraham-ot, de az utolsó körökben jobb időket kezdtek menni, így nem sikerült. Én is megpróbáltam gyorsulni, de elkezdtem nagyon csúszkálni, így inkább a biztos 15. helyre mentem, minthogy elessek. Nagyon örülök viszont a csapatunk és Apu sikerének!”

Comments

comments