Tavaly (és azelőtt is) mi állítottunk fel egy kategóriákra bontott sorrendet az előző év újdonságaiból kicsemegézve a legjobbakat. Szakmai elismerésül pedig TesztMotoros oklevelet nyújtottunk át a nyertesek hazai képviselőinek (azaz az importőröknek). Idén a szakmait közönségdíjra változtattuk, s ennek megfelelően ez alkalommal rátok bíztuk a sorrendet.
Szavazásra bocsátottuk tehát, hogy szerintetek kategóriánként mely típusok a legszimpatikusabbak, melyikeket szeretnétek leginkább a garázsotokban látni. Az eredmény több mint 600 érvényes szavazattal megszületett, melyet természetesen meg is osztunk veletek. Előtte viszont sorsolással kiosztjuk a jól megérdemelt nyereményeinket. Partnereink három csomagot ajánlottak fel:
- Dainese “Kevin Schwantz” rövid ujjú póló díszdobozban, illetve egy ehhez passzoló Dainese egérpad, valamint egy tálca RedBull
- egy Motowell nyitott bukósisak, illetve szintén egy tálca RedBull
- és 4 liter full szintetikus MOTUL motorolaj, plusz természetesen ehhez is egy tálca RedBull
Nyerteseink V.Márk, H.Katalin, S. Péter, ezúton is gratulálunk nekik!
A felajánlást nagyon-nagyon köszönjük partnereinknek,
a Karasna Motorosboltnak,
a MOTUL-Mintaboltnak,
a Motowell Europe-nak,
valamint
a RedBull Hungária Kft.-nek!
2010 – Az Év (Teszt)Motorjai
2010 Robogója
A robogók között komoly előnnyel nyert a Yamaha White Max (teszt). Ez azt jelenti, hogy ezen kategóriából ti a fehér szépséget választanátok magatoknak, és nagyon örülünk ennek, mert mi is ugyanígy gondolkodunk. Nem kérdés, hogy a legélvezetesebb, legszebb, és legjobb vezetési élményt adó robogó, az a különleges kiadású, 500-as Yamaha T-Max. Persze ezek szubjektív szempontok, mégis döntőek voltak nálatok.
A nagyobbik Suzuki Burgman lett a második, ami köszönhető az óriási praktikumának, kényelmének, használhatóságának, és az előbbiek miatti népszerűségének. A Honda PCX125 (teszt) pedig szépségének, egyediségének, jó árának, és a modern, műszaki tartalmának köszönheti bronzérmét. A többiek, a különleges, exkluzív, három kerekű Piaggio MP3 (teszt), és az amúgy fantasztikus Aprilia Scarabeo (teszt) viszont nagyon elmaradt a többitől.
Yamaha White Max: 33%
Suzuki Burgman 650: 26%
Honda PCX 125: 22%
Piaggio MP3 300: 8%
Aprilia Scarabeo 300: 8%
2010 Sportmotorja
Ez a kategória mindig is parázs vitákat vált ki a motorosokból. Mindenkinek más a favorit, más márka a kedvenc, épp ezért voltunk különösen kíváncsiak, ti melyiket fogjátok a legjobbnak kikiáltani. Nem szerepelt minden sportmotor, vagy minden márka a listában, csak az újdonságok, amiket mi is próbáltunk. Itt sem ért minket meglepetés.
Ugyanis a BMW ezrese itt is aratott, ráadásul fölényesen, több mint a szavazatok felével. Ebben talán benne van a márka marketing gépezete is, ám ettől függetlenül nem lehet elvitatni az S1000RR (teszt1, teszt2) érdemeit. Rettenetesen jó csomagot raktak össze a bajorok, ahogy a világ minden táján a szakma, úgy természetesen mi is fejet hajtunk előtte. Az RSV4 (teszt), a Ducati literese és a Yamaha R6R (teszt) szinte ugyanolyan arányban osztozott a maradék szavazataitokon.

BMW S1000RR – 53%
Aprilia RSV4 – 16%
Ducati 1198 – 15%
Yamaha YZF-R6R – 13%
2010 Túramotorja
A legjobb túramotort elég nehezen tudtátok csak kiválasztani, szinte célfotóval lehet csak eldönteni a helyezéseket. Csupán 5 szavazat különbség volt az első és a második között, kevesebb mint 1%! De a több az több, így 2010 legjobb túrája a Honda VFR1200-asa (teszt) lett. Megérdemlik a japánok, rengeteg munkát raktak a típusba, és valóban nagyon kellemes lett a végeredmény. Mi is szeretjük, de ami még fontosabb, ti is!
Másod- és harmad sorban a BMW túraendurójával, az R1200GS-sel (teszt), illetve a Kawasaki nagy bálnájával, az 1400GTR-rel (teszt) kelnétek útra. Két külön stílust képviselnek, de mindkettő a legjobbak közé való. Azon kicsit csodálkozunk , hogy a BMW boxer motoros luxus túrázója, az R1200RT, illetve a Yamaha legnagyobb újdonsága, az új Super Teneré (teszt) ennyire lemaradt, mert a valóságban nincs ekkora lemaradásuk a többiekhez képest, sőt!

Honda VFR 1200F – 26%
Kawasaki 1400GTR – 25%
BMW R1200GS – 25%
BMW R1200RT – 11%
Yamaha Super Ténéré – 10%
2010 Chopper/cruiser motorja
Hiába, a kategória királyát, a Harley-Davidsont nem lehet legyőzni. Az XR1200X (teszt) első olyan modell, melyet európai szemnek, az európai igényeknek terveztek, bezsebelte nálatok az első helyet. Valamit nagyon tudnak az amerikaiak. Nem sokkal utána, a második helyen a Honda VT1300CX (teszt) következik, ami tükrözi a mi véleményünket is. A Honda nagyot, és egyedit alkotott, le a kalappal előtte. És azért a kis VT750S (teszt) is elvitte majdnem a szavazatok 1/5-ét.

Harley-Davidson XR1200X – 40%
Honda VT1300CX – 38%
Honda VT750S – 17%
2010 Naked motorja
Ez is egy érdekes kategória, és ehhez mérten az eredmény is az lett. Mi azt hittük, hogy a Triumph lesz a befutó, de nem! A Kawasaki Z1000 (teszt) tetszik legjobban nektek, ráadásul a szavazatok 57%-val! Nem vitatjuk el a győzelmét, ezzel a géppel most nagyon odarakták magukat a zöldek, de azért a Triumph Speed Triple (teszt) hátrányának szerintünk kisebbnek kellene lennie. Az a motor egyszerűen zseniális.
Az Aprilia automata csodabogara, a 850-es Mana (teszt) viszont alig-alig mozgatott meg bennetek. Pedig jó kis bringa az is. Praktikus, kényelmes, jól fogyaszt, a maga nemében még szép is. Ám a ti szavatok szent!

Kawasaki Z1000 – 57%
Triumph Speed Triple – 31%
Aprilia Mana 850 – 9%
2010 Supermotója / endurója
Ez egy öszvér kategória a részünkről, ezt mi is tudjuk. Ám mivel nem külön krosszosokat, és nem külön közúti motorosokat, hanem mindkettőtöket egyszerre kértünk meg a szavazásra, így szerintünk jól tettük.
A nyertes magasan a Ducati Hypermotardja (teszt) lett, az Aprilia Dorsodurója (teszt) után. Érdekesség, hogy pont egy összehasonlító teszt keretében teszteltük őket. Osztjuk a véleményeteket, bár a különbség mellé már nem tesszük a nevünket, ugyanis az Aprilia is nagyon jó gép! A két krossz házibajnoksága közül a Suzuki RMX (teszt) vitte a pálmát a WR250X (teszt) hátrányára, és büszke vagyunk rátok, mert mi őt választanánk.

Ducati Hypermotard S – 43%
Aprilia Dorsoduro – 21%
Suzuki RMX450Z – 19%
Yamaha WR250X – 12%
2010 Kismotorja (50/125)
A két nagyobb motor közül magasan nyert a Yamaha YBR125 (teszt), aki a szavazatok pont egy harmadát tudhatja magáénak. Sokan kezdtük ezen a motoros pályafutásunk, jó választás! A két ki sportos robogó,a Biaggis Aprilia SR50R (teszt) és a Rossis Yamaha Aerox (teszt) fej fej mellett ért be a célba, de végül a Rossi nyert. A valóságban mindkettő robogó nagyszerű, nem tudnánk egyiket sem kiemelni, itt úgy érezzük inkább a fényezés, és a márka szeretete billentette el a mérleget. A sereghajtó a Kawasaki újdonsága, a ZX130 KAZE (teszt).

Yamaha YBR 125 – 33%
Aprilia SR50R – 26%
Yamaha Aerox VR46 – 24%
Kawasaki ZX130 KAZE -14%
2010 Allrounder motorja
A mindenes motorok közül a Honda CBF1000F (teszt) lett a végső befutó. Szerintünk megérdemli, hiszen minden szempontból előnyére változott a már kicsit unalmas CBF1000-hez képest. A második a Yamaha újdonsága, az új Fazer, azaz az FZ8 (teszt), a sereghajtó pedig a Suzuki Banditája, melynek kistestvére egész évben élvezhette vendégszeretetünket.

Honda CBF1000F – 40%
Yamaha FZ8 Fazer – 32%
Suzuki GSF 1250 Bandit – 28%