Csatlakozz hozzánk

Hírek

Megérkezett az új KTM Duke 790

A KTM bemutatta az új huligán gépét

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A KTM háza táján egy hatalmas űr tátongott naked kínálatában. Eddig csak az 1 hengeres 690-es, és az 1290-es Super Duke  kategória létezett, de ezen most sikeresen változtatott az osztrák gyártó, ugyanis az EICMA-n bemutatták az új fenevadat, a sorkettes Duke 790-et.
A gyártó szerint a motor tökéletes választás kezdőknek, újrakezdőknek, vagy akinek a Super Duke R a maga 177 lóerejével egyszerűen túl erős, vagy éppen a 73 Le-s 690-es túl kevés.
Felépítésében tökéletesen illeszkedik a Duke család többi tagjához, minimalista külső, agresszív vonalvezetés és egy Super Duke R-re emlékeztető fényszóró.

A kéthengeres LC8c névre keresztelt aggregát pontosan 799cm3-es, legfőbb tulajdonsága a 75 fokos forgattyúcsap, amely határozott gyorsulásérzést, valamint kiemelkedő húzóerőt biztosít minden helyzetben. A horizontálisan osztott motorblokk egy speciális nagynyomású technológiának köszönhetően került sorozatgyártásba, így jelentős mennyiségű súlyt tudtak megtakarítani. Belül 3 gyűrűs kovácsoltdugattyúk dolgoznak, DLC (Diamond like Carbon – nagy mechanikai keménység, kémiai semlegesség, átlátszóság, kiváló felületi simaság és alacsony súrlódás jellemezi.) bevonatos dugattyúcsapszeg , a henger belső furatát pedig NiCaSil felületkezeléssel látták el a nagy kopásállóság érdekében. Két kiegyensúlyozó tengely felel a szinte vibrációmentes üzemért, melyből az egyik a hengerfejben található, míg a másik a főtengely előtt helyezkedik el. A súlycsökkentés miatt két csavarozott vezérműtengely himbákon keresztül irányítja hengerenként a 4 szelepet. A sorkettő levegőigényét a farok idomba épített légszűrőházból nyeri, melynek nyílásait a oldalidomban helyezték el. A keverék elégetése természetesen euro 4 norma szerint történik, a mellékterméket egy rozsdamentes acél kipufogón keresztül bocsátja a szabadba, mindeközben 105 lóerővel teljesít 9000-es fordulaton, és 86 Nm nyomatékcsúcsot 8000-nél.
Jó hír az A2 jogosítvánnyal rendelkezőknek, hogy készül belőle fojtott, úgynevezett L verzió is.

A 169kg-os száraztömegével szinte pofon közelbe került az osztályelső MV Agusta Dragster RR-hez, amely 168kg de jóval erősebb, 140 lóerő. Megtankolva mindkettő majdnem egyforma súlyú, de nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a 790-es mindössze csak egy 14L-es tankkal rendelkezik, míg az MV 16.5L-rel büszkélkedhet.
A motorblokk egy króm-molibdén vázra lett felaggatva, futóművét a WP , elemekből építették. Elől egy 43mm fix USD villa, hátul pedig egy öntvény lengővilla került felszerelésre állítható előfeszítésű rugóstaggal.
A gyárszalagról Maxxis Supermaxx-ST gumikkal gurulnak le, mint kiderül, ezeket az abroncsokat kifejezetten a Duke 790-re fejlesztették, mérete 120/70 R 17 és 180/55 R17.
Elől a megfelelő fékhatásról a radiálisan felszerelt féknyergek gondoskodnak 300mm-es féktárcsák közreműködésével. Egy WP kormány lengéscsillapítónak köszönhetően vadulásnál sincs mitől félni, nem fog beszitálni az eleje. A speciálisan kialakított villahídon a kormány négy különböző pozícióban állítható.

 

A beépített extrák listáját sokáig olvasgathatjuk, nem fukarkodtak a sógorék. Az első említésre méltó újítás a széria kétcsatornáskanyar-ABS (minkét keréknél beavatkozik), amit a Bosch fejlesztett, és először a KTM 1190 Adventure kapta meg. Ezt a szenzort kiegészítették egy Supermoto funkcióval, melynek köszönhetően blokkolhatjuk a hátsó kereket anélkül, hogy az első blokkolásgátlóról le kéne mondani. Egy giroszenzor segítségével beavatkozik a fékerőbe, ezzel elkerülhető az erős fékezésből eredő csúszás, ha épp a térdprotektort koptatjuk. Természetesen egy koszos/poros felületű aszfalton ez sem ment meg minket a csúszástól. A gázreakció 4 módban kapcsolható, Sport, Street, Rain, Track, ez utóbbi lehetőséget kínál a tulajdonságok finomhangolására, mint pl. Launch Control (rajtautomatika), Anti Wheele mód (kerekezésgátló), stb…
A kipörgésgátló dőlésszögtől függően működik, pár milliszekundum alatt beavatkozik, ha szükséges.

A Duke 790 megkapta továbbá az MRS-t is (Motor Slip Regulation), mely a kipörgésgátlóval ellentétben a gázelvételnél, illetve visszakapcsolásnál tapasztalható megcsúszást igyekszik megakadályozni, és szorosan összedolgozik az Antihoppoing kuplunggal. Még jobb hír, hogy a kétirányú gyorsváltó is szériatartozék, ami úgy lett programozva, hogy automatikusan alkalmazkodik a vezetési stílusunkhoz.

A legjobb a végére maradt, az ára. A fentiek alapján mindenki arra gondolhat, hogy egy ilyen minden jósággal megspékelt vas bőven 4 M Ft felett lesz, de a hírek szerint 9.790 Euro, vagyis regisztrációs adó nélkül ~3 M Ft. Ezzel szerintem mindenképpen a csúcsra tör a KTM, van mitől félnie a konkurenciának.

 

 

 

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending