Csatlakozz hozzánk

Hírek

Megéri új motort venni?

Az új és a használt mellett is szólnak érvek – de hogyan járunk jobban?

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Forrás: SHOX

Az örök motoros kérdések közé tartozik, hogy megéri-e új motort venni? Ha még nem volt új motorod, akkor most biztosan rávágod: nem. És ha volt?

Egy zsír új motornak varázsa van. És nem csak az, hogy Te pukizhatsz elõször az ülésére. Ennél sokkal többrõl van szó. De vajon megéri?

A motorok – mint általában a jármûvek – életük elsõ pár évében veszítik a legtöbbet értékükbõl. Az elsõ értékesés abban a pillanatban következik be, amikor kihozod a szalonból. Ezután évrõl-évre egyre kevesebb pénzt adnának érte, amíg el nem éri azt a kort, amikor már többet számít az esztétikai- és mûszaki állapot, mint maga az évjárat. Rövid távra új motort venni igazi pénzszórás. Ha fiatal, de használt motort veszel, jó áron juthatsz hozzá szinte tökéletes példányhoz, de az évek folyamán szintén számolnod kell a jelentõs áreséssel. Ha viszont öreg motort veszel, akkor nem értékvesztésre fogod elszórni a legtöbb pénzt, hanem szervizre.

A használt piac lutri, de akár még jól is járhatsz…nagyon jól!

Elhasználódás

Egy új motor minden egyes alaktrésze 100%-os. Ezután akármilyen lelkiismeretesen tartod karban, akármennyi alkatrészt cserélsz benne, már soha nem lesz ugyanolyan, mint 0km-es korában. Ha szerencséd van, az elsõ néhány karbantartás alkalmával csak olajat, esetleg fékbetéteket kell cserélned rajta. Késõbb szépen lassan jön a többi kopóalkatrész: gumik, láncszett, féktárcsák, kuplung, akkumulátor, majd elhasználódnak a szimmeringek, csapágyak, állítani kell a szelephézagot, és így tovább. Ezek egyrészt nem mind kiszámíthatóan, egyszerre jönnek elõ, másrészt javításuk/cseréjük jelentõs összegeket emészt fel, harmadrészt borzasztó idegesítõek is lehetnek (mint például egy gázbovden szakadás).

Az új motorra adnak garanciát

Avultatás

Tegyük fel, hogy a motorodat összetörik, de mivel nem Te vagy a hibás, a biztosító fizet neked. De mennyit? Új motornál rendes áron számolják ki a kárt, viszont minél idõsebb a géped, annál kevesebbet érnek az alkatrészei. A biztosító az öreg, használt, és az új cserealkatrészek közötti értékkülönbözet kiegyenlítésére találta fel az avultatást. Ez azt jelenti, hogy ennyivel kevesebbet perkálnak neked a javításra. Ha nem akarsz ráfizetni, kénytelen vagy nem szakszervizben, hanem valami olcsóbb helyen megjavíttatni a gépet. Ez nem éppen az öreg motorok mellett szól.

Többe kerülne tisztességesen megcsináltatni, mint amennyit ér

Akkor megéri vagy sem?

Ha az egészet egy matematikai képletként fogod fel, vagyis azt nézed, hány kilométert mennyi forintért teszel meg, akkor valószínûleg nem. Ugyanakkor egy új motor minden másnál menõbb, és mire elmúlik az „új szag”, lesz egy tökéletesen ismert elõéletû motorod. Ehhez képest bármilyen használt motor vásárlása rejt magában bizonyos kockázatot (ezek kiküszöböléséhez lásd használt motor vásárlás tippjeinket). Soha nem lehet tudni, mit mûveltek vele, még akkor sem, ha az eladóból nem néznél ki semmi rosszat…

Neki nem érte meg…

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending