Csatlakozz hozzánk

Blog

Még mindig Milánó: még több legendás modell…

Kíváncsi vagy, hogy az elmúlt évtizedek mely modelljeinek köszönhető, hogy a motorizált kétkerekűek iparága ott tart, ahol? Igazi mérföldkövek következnek

Közzétéve

ekkor

eicma2014 legendas modellek
ICON AIRFLITE MPS

Ahogy ígértük a hondás cikkben (ahol nem kisebb neveket láthattatok patika állapotban, mint az NR750, RC45 vagy SC28), a “többi” márka motorkerékpár-történelmileg jelentős példányait is megmutatjuk, már amiket kiállítottak közülük a múlt heti, immáron 100-adszorra megrendezett milánói motorshow-n (átfogó képriport ITT). Az EICMA – mint a legjelentősebb európai seregszemle – a 2015-ös gépeken túlmenően egy kicsit a dicső múlt tiszteletéről is szól, ezért a világújdonságok mellett nem nehéz belefutni a motoros história egy-egy fontosabb darabjába.

Ezeken már nem ülnek hiányos öltözetű lányok, itt már komolyan zavarná az embert, hogy egy laikus kitakarja a finom részleteket… Meg persze ezeknek a fényezéseknek már eszmei értéke lehet, úgyhogy körbe is vannak kerítve, mert esetenként már a többszörösét érik egy-egy komolyabb jövő évi bringa árának… No akkor lássuk, mik voltak anno a H2-esek…

Kezdjük rögtön Massimo Tamburini remekművével: a Ducati 916 (a képen együléses, azaz Monoposto kivitelben) gyártásának öt évében (1994-1998) négyszer nyerte meg a superbike vb-t (Carl Fogarty). Talán ennél is fontosabb, hogy a 20 éves, 114 lóerős díva formaterve design ikon a mai napig…

Még egy bolognai kuriózum: a legelső Monster (M900 1993), amely úgyszintén utat mutatott a világ formatervezőinek… Az első szériás Szörnyön sem nagyon fogott az idő…

Folytatva az elsők sorát: Yamaha YZF-R1 1998. A 140 lóerős 20 szelepes R1-es fenekestül forgatta fel – az akkor valójában még nem is létező – kategóriát. Egyeduralmának egy bizonyos GSX-R1000 vetett véget…

Ha már 5 szelep hengerenként: a Yamaha FZ750-et 1985 és 1991 között gyártották. A 20 szelepes hengerfejen túl a hidraulikus kuplung számított még érdekességnek az egészséges 106 lóerőt tudó gépen

Suzuki RGV250 (Gamma) 1992-ből: ez ugye nem mást jelent, mint Grand Prix-t az utcára. 62 lóerős, 170 kilós kétütemű V2-es – a faridomon az SAPC betűszó konyhanyelven a power szelepet jelenti (Suzuki Advanced Power Control)

Az 1980-ban bemutatott Suzuki Katana formavilága meghökkentőnek számít a mai napig. Levegő-olajhűtéses blokkja is érdekesnek számított, például DOHC-TSCC (Twin-Swirl Combustion Chamber) vezérlésénél fogva – egy időben készült belőle turbós kivitel is

És íme a legelső, 1985-ös GSX-R750. 179kg szárazon, 106 lóerős levegő-olajos blokkal – SACS, mint Suzuki Advanced Cooling System. A háttérben a srácok a háromnegyed literes Gixxerek történelmét tanulmányozzák

Kawasaki Z1 900, 1974-ből: soros négyhengeres, tárcsafékes (a CB750 mintájára), 82 lóerős, 5 sebességes – majdnem 200-as végsebességgel…

…ja igen: és DOHC vezérlésű volt a Super Four

Ez a Kawasaki ZX-7RR versenygép azért került be ide, mert Hitoyasu Izutsu mind a két hazai Superbike vb futamát (Sugo) megnyerte vele 2000-ben – szabadkátyával… Meg egyébként is, a ZX-7-es közel áll a Zöld rajongók szívéhez, a japán meg megmutatta, hogy a korosodó karburátorossal is lehet még nyerni – mit nyerni, duplázni!

Olasz kiállítás Bennelli Sei nélkül? Az olasz 750-es volt az első szériagyártású hathengeres motorkerékpár, a Honda CB500-ról koppintották (plusz két hengerrel persze). 76 lóerős teljesítménye 200-as végsebesség fölé repítette

1979-től 900 köbcentis lett a Sei – a képen látható példány 80-as, és 80 lóerős is. Sajnos a 750-es látványos hatvégdobos kialakítását elhagyták a 6 a 2-be elrendezéssel, viszont kapott egy kis fejidomot. Különleges, gyors (215km/h) és ezzel együtt drága is volt

Nos, ez a forma is beégett az emlékezetünkbe: villanySchwalbe! 🙂 Krosszosított első sárvédő, normális teleszkóp és fékek – mit meg nem adtunk volna ezekért anno…

Úgy tűnik, már az 1998-as RSV Millét is klasszikusként említhetjük: az Aprilia superbike 60 fokos, 128 lóerős V2-ese egészen 278km-es végsebességig repítette az Ezrest. Az az óriási végdob viszont nem sok példányon maradt meg…

– napjainkban pedig ezek a legnagyobb durranások:

– a kiállított klasszikus Hondákat ITT, a legújabb (2015) modelleket pedig ITT találod

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending