Hat akkora csarnokban gyűltek össze a jövő évi motor, felszerelés és kiegészítő újdonságok, mint a szezonnyitó budapesti motorshow legnagyobb, “A” pavilonja… Ez talán kellő képet ad a 71. nemzetközi motorkerékpáros kiállítás, Európa és a világ egyik legfontosabb kétkerekű seregszemléjének méreteiről és presztízséről. A hazai Honda és Yamaha képviselet jóvoltából mi is ott lehettünk a Fiera Milánóban, ahol két-három nap erejéig tulajdonképpen teljesen megfeledkeztünk arról, hogy valaha (nem is olyan régen) volt ez a válság nevű “képzavar”…
Feléledt tehát a motorpiac, rengeteg új modellel jelentkeztek a gyártók, melyek közül a legnagyobb durranásokat az elmúlt hét folyamán már láthattátok hasábjainkon. Mint a legtöbb újdonságot felvonultató Honda, a minőségi nóvumokkal előálló Yamaha, vagy a többiek, a BMW, a Triumph, a Kawasaki, illetve a hazai Ducati újdonságait. Most az “ami kimaradt” fejezet következik a kisebb (vagy kevesebb új modellt bemutató) gyártók csemegéivel és a kuriózumokkal – a teljesség igénye nélkül, hiszen egy ilyen kiállítás alapos végigjárásához egy hét is kevés lett volna…
A Suzuki az EICMA-n rántotta le a leplet friss fejlesztésű GP motorjáról, amellyel 2015-től igyekeznek megverni MarquezéketGSX-R1000Z, a prémium kivitel, többek között polírfelnivel és krómvázzal… 100 darab készül belőle, ennek fele az amerikai piacraLara Croft(?) az új ezres V-Stromon, amelyet még korábban, a Le Mansi 24 óráson lepleztek leA szintén Franciaországban (már) bemutatott, új 125/200-as Burgman üléspróbájával mi is elégedettek voltunk…
…melyből még egyenes kormányos is volt (a számtalan kiegészítő gyártó egyik termékének eredményeként)……ahonnan a – szárazon – mindössze 165 kilót nyomó Superleggera sem hiányozhatott. Erre valamiért nem lehetett felülni…A bolognaiak legnagyobb milánói újdonsága mégis az új Monster 1200(S) volt, melynek fejlesztését a Panigale erősen befolyásolta – ami persze nem baj…BenZso kedvence, MV Rivale: a sorhármas 800-as 125 lóerős és mindössze 170 kilós – a kinézete pedig nem kíván kommentárt…Speciális kiadású MV Agusta F3 800 Ago karbon kiegészítőkkel és könnyebb kerekekkel, magyaros fényezésselMV Turismo Veloce 800: az elképesztő formaterven túl a túramotor súly/lóerő aránya is egyedülálló a kategóriában: 194 kilót mozgat a 125 lóerős sorhármasA KTM standján a Duke-okból kreált kisköbcentis sportgépek, az RC125/200/390 jelentették a szenzációt. Az első lámpát szokni kell……de a gépek többi része teljesen rendben van – bízunk benne, hogy a hazai képviselet szervez egy bemutató tesztet a KakucsRingre…A kicsik mellett persze a 180 lóerős V2-es szupernaked, az 1290 SuperDuke R is kiemelt figyelemben részesült…Caterham Brutus 750: a brit strandjáró akár hómobillá is alakítható…A Husqvarna egy formabontó supermoto-tanulmányt lelpezett le, 701 névenA kínai tulajdonú Benelli sportos nakedjének a fejidoma is kissé kínai formájú… A BN600R neves alkatrészei (Marzocchi, Sachs, Brembo) dacára az összkép sajnos nem TnT-s…Ami csak akarsz – itt például egy rendesen felextrázott MSX. Motorok mellett kiegészítők is szép számmal voltak, sőt…Az elnök különgépe? Nem az Air Force One volt az európai fül számára legidegenebbnek hangzó márka- vagy típusnév, sok volt a nem japán ázsiai kismotor (szerintünk a különdíjas a Yamasaki:))Ahogy az a nagy kiállításokon lenni szokott, custom show is helyett kapott az EICMA-n. Itt egy CB750 átirat láthatóA széria CB1100-nál még retróbb, még CB750-esebb ezerszázas a Honda standján – meglepetésmodell?Magyar kamion a milánói pavilonban: a Team Tóth bázisa a SuperZone saját márkás termékének is tekinthető Mugen Race bőrruhákat népszerűsítetteÉs persze a lányok sem hiányozhattak – több standon is dolgoztak magyar hostessek
– a milánói csajokról még több képet és videót is találsz ezen a linken…