Csatlakozz hozzánk

Vezetéstechnika

Még egy esély a balesetben

Van már légzsákos motor, légzsákos ruha és most itt a sisak is.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Van már légzsákos motor, légzsákos ruha és most itt a sisak is.

A spanyol, barcelonai székhelyű APC egy igen innovatív bukósisakkal állt elő. A sokszor végzetes nyaki sérülések csökkentése érdekében légzsákot szereltek bele. Ugyanis egy sürgősségi orvos több éves tapasztalata alapján a fej előre-hátra csapódása az egyik legveszélyesebb tényezője a motoros baleseteknek. Már pedig nehéz úgy esni, hogy a fejünk stabil helyzetben maradjon.


Hátul abban a “dobozkában” van az egész lelke.

A rendszer lényege a sisak hátuljába épített fekete doboz. Ez vezérli, hogy mikor jöjjön működésbe a légzsák, de nem ez érzékeli a bajt. Még jó, különben egy határozottabb tüsszentésre is felfújódnánk. A közvetlen receptor a motor ülése alá rejtett kis, lassulás érzékelő szenzor. Kezdetben, az első prototípuson egy vezeték futott belőle a bukóhoz, de a végleges verzión a szenzor vezeték nélkül küldi a jeleket a vezérelőbe. Így, ha a motor hirtelen megtorpan, a nyaknál körben elhelyezkedő párnák akár 0,15 mp alatt kinyílnak.


Ilyen, amikor kinyílik a légzsák. Hátul a nyaknál a 7. nyakcsigolyáig véd,
az orvosi tapasztalatok szerint a lefedett felső rész a legkritikiusabb.

Viszont 25 km/h alatt nem működnek, a tervezők úgy vélték ilyen kis sebességnél nem szükséges. Szóval Rigához, vagy Zoomerhez sosem lesz széria tartozék a légzsákos rendszer. 25 km/h felett viszont már védve vagyunk, sőt 50-től a még gyorsabb is kicsit a rendszer. A képre kattintva láthatjátok működés közben is a légzsákos bukót. Remélhetőleg átélni sosem kell ilyet. Az ára egyébként 829€ körül mozog, ami nem kevés, de ha egy életről van szó, még olcsó is.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending