Csatlakozz hozzánk

Blog

Matchless – sportmotorok klubtagoknak

Egy darabka múlt a kétkerekűek világából, amik ha szerencsések vagyunk néhol még visszaköszönnek

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Az első motorkerékpároknál a DeDion-motorokat még az első kerék fölé szerelték. Később a hátsó kerék fölé, majd végül a vázra. Már 1904-ben megépült az első motorkerékpár, egy kéthengeres Jap motorral.

A harmincas években a Matchless átvette az AJS és a Sunbeam márkákat. A második világháborúban a vállalat a fegyveres erők részére megépítette a G3 modellt. 1956-ban az AMC bekebelezte a Norton, Francis Barnett és James márkákat. Az ötvenes évek végén a választékban egyaránt szerepeltek egyhengeres illetve kéthengeres modellek is.

A konszern pénzügyi helyzete viszont szemmel láthatóan romlott. 1966-ban a nagy hagyományokkal rendelkező Matchless csődöt jelentett.

Modell: Silver Hawk
Gyártási év: 1931
Teljesítmény: 18 LE
Lökettérfogat: 598 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű V-motor

  • Matchless Silver Hawk
    Az Ariel Square Fouron kívül csak egy angol négyhengeres létezett, a Silver Hawk.

Modell: G 3L
Gyártási év: 1949
Teljesítmény: 16 LE
Lökettérfogat: 348 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

  • Matchless G 3L
    A második világháborút követően a brit motorkerékpár-gyárak „civilbe” bújtatták a korábban katonai célokra gyártott konstrukciókat, hogy ne kelljen rögtön új modellek kifejlesztésével kezdeniük. A Matchless cég  Army-G 3-jából a háború utáni években kelendő darab lett.

Modell: G 50
Gyártási év: 1956
Teljesítmény: 60 LE
Lökettérfogat: 496 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

  • Matchless G 50
    A G 50 egy sikeres versenygépként szerepelt a Matchless programjában, amelynek 496 cm3-es egyhengeres motorját lánchajtású felsőfekvésű bütyköstengely működtette. A motor tervét az AJS-től vette át a Matchless. A G 50 csak a hatvanas évek elején hozta meg az első győzelmét a cégnek. A jó útfekvésű, könnyű versenygép csúcssebessége 210 km/óra volt. A veteránok számára rendezett versenyeken még napjainkban is nagyon népszerű ez az együléses versenygép, hasonlóan az AJS 7R modellhez amely a G 50 „testvérének” tekinthető.

Modell: G 12
Gyártási év: 1963
Teljesítmény: 36 LE
Lökettérfogat: 646 cm3
Motortípus: párhuzamos üzemű kéthengeres, négyütemű

  • Matchless G 12
    Az egyhengeres modellek mellett a Matchless választékában olyan közúti és terepmotorok is találhatóak, amelyekbe párhuzamos üzemű kéthengeres motorokat építettek. Kezdetben 500 és 650 cm3-es változatban készültek, majd 1962-től az 500 cm3-es változatot felváltotta a 750 cm3-es motorral hajtott modell. Bármilyen lökettérfogatú motorról legyen is szó, mindegyikre, még az egyhengeresekre is jellemző a félreismerhetetlen angol tervezés.

Modell: G 15 CSR
Gyártási év: 1966
Teljesítmény: 52 LE
Lökettérfogat: 745 cm3
Motortípus: párhuzamos üzemű kéthengeres, négyütemű

  • Matchless G 15 CSR
    A Norton és a Matchless összeolvadása után 1966-ban több olyan „hibrid” modell jelent meg amelyeket a két gyár korábbi konstrukcióiból állítottak össze. A Matchless G-80-CS modelljének felépítményébe például a Norton Atlas 750 cm3-es motorja és első villája került, továbbá a kerekek is a Norton modelljéből származnak. Az ilyen koktél-modelleket mindkét márka jelzésével értékesítették.

Forrás: 1000 motorkerékpár

– Az Adler története
– Az Aermacchi története
– Az AJS története
– Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
– Ariel – tradíció és extravagancia
– AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
– Benelli – egy legenda visszatér
– Betamotor – versenygépek Toscanából
– Bianchi – egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
– Bimota – különlegességek Itáliából
– BMW – egy német sikertörténet – első rész
– BMW – egy német sikertörténet – második rész
– BMW – egy német sikertörténet – harmadik rész
– BMW – egy német sikertörténet – negyedik rész
– BMW – egy német sikertörténet –ötödik rész
– Brough Superior – mindenből a legjobbat
– BSA – a birminghami legnagyobbak
– Buell – amerikai sportgépek Harley-szívvel
– Bultaco – mindent a sportért
– Cagiva – a Castiglionik öröksége
– CCM – a Clews-féle versenygépek műhelye
– CZ – a cseh „népmotorok”
– DKW – a kis csoda
– Ducati – az olasz sportszellem – első rész
– Ducati – az olasz sportszellem – második rész
– FN – a belgák között a legnagyobb
– Gilera – világbajnokok Olaszországból
– Harley Davidson – egy amerikai legenda – első rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – második rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – harmadik rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – negyedik rész
– Henderson – négyhengeres monstrumok az USA-ból
– Hercules – a motorkerékpárok évszázados története Németországban
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – első rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – második rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – harmadik rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – negyedik, egyben utolsó rész
– Horex – az egyszemélyesek királynője
– Husaberg – svéd terepmotorok Ausztriából
– Husqvarna – a svéd terepmotor
– Hyosung – a koreai újonc
– Indian – Winnetou és Old Shatterhand nyomában
– Jawa – világraszóló mérnöki bravúr Csehországban
– Kawasaki – erőmű, két keréken – első rész
– Kawasaki – erőmű, két keréken – második rész
– Kawasaki – erőmű, két keréken – harmadik rész
– Kawasaki – erőmű, két keréken – negyedik rész
– Kreidler – a népszerű kismotorok gyára
– KTM – az osztrák motorkerékpárok története
– Laverda – a mezőgazdasági gépektől a motorkerékpárokig
– Maico – terepre született

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending