Hírek

Marqueznek már kicsi a garázs

A MotoGP-ben ismét a huszonhárom éves spanyol versenyző érte el az időmérő edzések legjobb összesített eredményét, amellyel immáron sorozatban negyedik alkalommal hódította el a száguldó széria BMW M Különdíját - az új csúcstartó a Valenciában vette át nyereményét, a BMW M2 Coupét
Euromotor2
MotoStar

Marc Márquez motorsport-történelmet írt a MotoGP szezonzáró versenyhétvégéjén: sorozatban negyedik alkalommal nyerte el a BMW M Különdíját – ezúttal egy Long Beach fantázianévre keresztelt kékmetál színű BMW M2 Coupé modellt.

A MotoGP versenyszezonjait szervező Dorna Sports hosszú távú partnereként a BMW M divízió 2003 óta minden évben egy négykerekű trófeával tünteti ki az aktuális sorozat legjobb összesített időmérő-eredményét produkáló pilótáját, az idei M Különdíj így már a tizennegyedik a kétkerekű versenysportok királykategóriájában.


Akárcsak a világbajnoki címért, úgy a BMW M Különdíjért is minden egyes versenyhétvégén pontokat gyűjtenek a pilóták, a szezon végén pedig az a versenyző nyeri el, aki a futamok időmérőin a legjobb összesített eredményt érte el. Az idei BMW M Különdíjat a valenciai szezonzáró futamon adta át Marc Márqueznek Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója és Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke.

Azáltal, hogy egymás után négyszer elnyerte a sorozat BMW M Különdíját,
Marc Márquez a különleges kitüntetés egyedüli csúcstartójává lépett elő:
miután 2013-ban a BMW M Különdíj első újoncaként hódította el a nívós
kitüntetést, 2014-es ismétlésével és 2015-ös győzelmével az első olyan
MotoGP-pilótává vált, aki háromszor egymás után képes volt elnyerni a
négykerekű trófeát. Most pedig, hogy 2016-ban negyedik győzelmét is
bezsebelte, a spanyol pilóta a legtöbb BMW M Különdíjat elnyert
versenyzővé lépett elő.

A BMW M2 Coupé idén januárban, a Detroitban megrendezett 2016-os
Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon ünnepelte világpremierjét és egy
csapásra lenyűgözte a nemzetközi szcénát. A BMW M divízió
nagyteljesítményű sportkupéja ezt követően a MotoGP hivatalos
biztonsági autójaként is szolgálatba állt, hogy a versenypályákon is
bebizonyíthassa kvalitásait. Sportos
kupé-sziluett és vezetőre összpontosító
utastér-kialakítás jellemzi, miközben meghajtásáról egy M TwinPower
Turbo technológiával felvértezett soros hathengeres benzinmotor
gondoskodik, 370 lóerő maximális teljesítménnyel. A letaglózó menetdinamikáért a
Drivelogic-kal dolgozó BMW M duplakuplungos automataváltó (M DCG) felel,
álló helyzetből mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás
sebességre a BMW M divízió legkisebb gyermekét.


„Rendkívül nagy büszkeséggel tölt el, hogy idén is el tudtam nyerni a BMW M különdíját”
– mondta Marc Márquez a valenciai díjátadón. „Ezért a trófeáért különösen nagy harc folyik közöttünk minden évben, az újabb siker így kimagaslóan fontos nekem. Miközben lassan azon is el kell gondolkodnom, hogy merre bővítsem tovább a garázst. Nagyon várom már, hogy a BMW M2 Coupé volánja mögé üljek, ugyanakkor lesz otthon egy kis „meccs” a slusszkulcsért: édesanyám és a bátyám, Alex is kinézte már magának a BMW M2 Coupé-t” – tette hozzá a spanyol pilóta.

Marc Márquez mellett a MotoGP öt pilótája büszkélkedhet BMW M Különdíjjal: Valentino Rossi és Casey Stoner három alkalommal, Jorge Lorenzo kétszer, míg Sete Gibernau és Nicky Hayden egyszer hódította el a négykerekű trófeát.

Comments

comments