Csatlakozz hozzánk

Hírek

Máris sztár az új CBR600F

Jó ötlet volt a Hondától a sikeres túrasport gép feltámasztása – már nagyon várják az emberek

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Nyolc-kilenc kilóval könnyebb GSX-R-ek, sorhatos “ezerhatos” BMW, V-Max gyilkos Ducati, VFR túraendúró, kipörgésgátlós RSV4 és ZX-10R… – igazi nagy durranások így év vége felé. Azonban az egyik legnagyobb bombameglepetés az űrtechnikát nélkülöző Honda CBR600F volt, amikor meghallottuk, hogy reinkarnálódik a józan motorosok tömegének egykori nagy kedvence. Az utca motorosa legalább annyira várja az új 600F-et, mint a pályanapozó a Zöld ezrest – ahogy az az emberek véleményéből kiderült.

Múlt pénteken nyitotta meg Jorge Lorenzo a Motorcycle Live elnevezésű kiállítást (vagy fesztivált?) Birminghamben, amely nyolc napon át tart és két hétvégét is érint… Bár már tavaly óta mi is Motorfesztiválnak hívjuk szokásos évi összejövetelünket a Hungexpón, azért a fejlett (motoros) kultúrájú briteket tekintve van még hova fejlődnünk.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Annál is inkább, mert a MotoGP jelenlegi császárán kívül is volt motoros híresség bőven, mint például a britek legújabb királykategóriás reménysége, Cal Crutchlow, a Moto2-ben bizonyító Bradley Smith, vagy éppen Randy de Puniet, de említhetnénk a Superbike VB-s Tom Sykes-ot is. De hogy ne csak a világbajnokságok versenypályáinak “biztonságát” élvező csillagokról beszéljünk, a Motorcycle Live-on olyan keményfiúk is tiszteletüket tették, mint John McGuinness, Michael Dunlop, Michael Rutter, Guy Martin, Keith Amor, és Conor Cummins – kings of the street, ahogy ők mondják.


Az “aranysisakos” Jorge Lorenzo nyitotta meg a Motorcycle Live-t

A világszínvonalú versenyzők mellett természetesen a legújabb, 2011-es modellek vonzották Birminghambe a közönséget, amiket Kölnben és Milánóban már láthatott a nagyérdemű. Viszont a szigetlakók is kíváncsiak voltak élőben az olyan nagyágyúkra, mint a BMW K1600GT, az Aprilia Tuono RS4, a Ducati Diavel vagy az 1198SP. Nagy sikere volt még a legújabb szupersport fegyvereknek, a Kawasaki ZX-10R-nek és az új Suzukiknak, a GSX-R600 és 750 párosnak. Nagy tömeg volt a többi új  Honda mellett az új CBR600F körül is, ami azért érdkekes, mert technikai fejlesztését tekintve meg sem közelíti az imént említett modelleket. Mert mindenki tudja, hogy az új F “csak” egy idomos Hornet, nem egy túrázósabb RR. Ennek ellenére mindenki emlékezetében élénkel él a 2004-ben “befagyasztott” gyártású 600F-széria, illetve az azt megelőző modellek, amelyek megalapozták a típus hírnevét, egy elismert és bevált Hondaként elmentve az emberek memóriájában. Ennek köszönhető a nagy sürgés-forgás az új túrasport CBR körül, még akkor is, ha ez már nem az a 600F lesz, amit (jócskán) a válság előtti időkből ismerünk. A brit MCN magazin kíváncsi volt az újjászületett hatszázast bámuló emberek gondolataira, ezért megkérdezték őket, miért olyan nagy durranás az új 100 lóerős hatszázas, miért ácsorognak itt már hosszú percek óta – ezekből a véleményekből szemezgetünk most.


A Hornethet közelebb áll, mint a 600RR-hez, de a Darázs is a CBR-től kapta a blokkot, nemigaz?

“Én nem engedhetek meg magamnak két motort egyszerre, szóval ami nekem kell, az valami olyasmi lenne, mint amilyen a régi (vagy az új?) CBR600F-ek, amelyek minden területen jól muzsikálnak. Én egész nap a gépen akarok ülni, akár túrázok, akár pályázgatok, és ne csak nekem legyen kényelmes a vas, hanem az utasomnak is. Amire valójában fájna a fogam, az egy Fireblade teljesítménye és kezelhetősége, kényelmesebb formában”

“Egy 90-es CBR 600F-et hajtok egy Suzuki Hayabusával egyetemben, a CBR már egy kissé öregecske és leharcolt. Szerintem ez az új darab jól néz ki, a megjelenése naprakésszé varázsolja a vasat. 100 lóerő pedig több, mint elég közútra, hétköznapi használatra. Hogyha pedig egy hosszú hétvégi túrára vágyom, akkor ott a Hayabusa” (szerencsés a fickó… – a szerk.)

“Kawasaki ER6n-el járok, mindennapi ingázásra használom, napközben a különböző melók közötti szaladgálásra, amire megfelel, de a burkolat hiánya számomra problémát okoz. Valami praktikusat szeretnék, ABS-el felszerelve, hogy egész álló nap motorozhassak – azt hiszem, az új CBR 600F lesz ez a motor. Tesztelni akarom, amilyen hamar csak lehet!” (ezzel mi is így vagyunk – a szerk.)

“Egy Suzuki GSX-R 1000-esem van, ami nem tartozik a praktikus gépek kategóriájába, amilyenre nekem jelenleg szükségem lenne. Valami olyasmit akarok, amit minden nap tudok használni, de eléggé nagydarab vagyok, szóval tudnom kéne, hogy érzem majd magam rajta. A 600 köbcenti alatti motorokkal mindig az a baj, hogy méretre már túl kicsik egy átlagember számára”

Honda CBR600F 2011 – gyári videó

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending