Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Már rendelhetőek a kanyarkövető fényszórós BMW-k

Itthon is elérhető már a K1600GT és GTL az opcionális adaptív xenon fényszóróval

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Forrás: BMW

Az innovatív biztonsági felszereléssel szerelt BMW K1600GT és K1600GTL modellekkel március 19-én találkozhatnak az érdeklődők a márkakereskedésekben.

Forradalmi újítást jelent a motorosok számára az autókéhoz hasonló kanyarkövető fényszóró, amit a BMW a közelmúltban mutatott be a K sorozat új luxus túramotorjain, a K 1600 GT és GTL modelleken. Az eddig példa nélküli biztonságot szavatoló újdonsággal felszerelt motorokkal a BMW Motorrad szezonnyitóján, 2011. március 19-én találkozhatnak az érdeklődők a hivatalos márkakereskedésekben.

Az új túramotorokon bemutatkozó innovatív fényszóró-technológia számos olyan problémára kínál megoldást, amellyel minden motoros szembesül, ha sötétben utazik. A hagyományos motorkerékpár világítások nem elég jók ahhoz, hogy bevilágítsák az utat a motoros igényei és sebességválasztása szerint, továbbá nem képesek arra sem, hogy a motor terhelésétől és vezetési stílusától függően változtassák a fényszórók beállításait, így gyakran fordul elő, hogy a világítás a szembejövő forgalmat zavarja, nem pedig a motorost segíti. Tovább növeli a balesetveszélyt az is, hogy a hagyományos fényszórók képtelenek teljesen bevilágítani a kanyarokat, mivel a fénysugarakat csak egyenesen előre képesek kibocsátani.

Az új kanyarkövető világítás technológia biztosítja, hogy a motoros a lehető legjobban lássa az utat maga előtt. Maga a koncepció egyszerű: ahogy a motor behajt egy kanyarba az első lámpa fénysugara követi az út irányát, így a motoros mindig tökéletesen láthatja az utat maga előtt. A BMW K1600GT és K1600GTL a világ első olyan motorkerékpárjai, amelyek kanyarkövető xenon világítással is rendelhetőek.


A különbség jól látható a hagyományos és az adaptív fényszóró között

A BMW autógyártó részlege már jó ideje használja a kanyarkövető világítást egyes modelljeiben. A rendszer szenzorjai a kormány elmozdulása és az aktuális sebesség függvényében állítják be a fénysugarak szögét, így képesek bevilágítani a kanyarokba, jelentősen biztonságosabbá téve az éjjeli közlekedést. Mivel a motorok a kanyarokban bedőlnek, ezért nem lehetett egyszerűen adaptálni az autóknál használt technológiát, hanem a gyártónak teljesen új platformot kellett fejlesztenie a kétkerekűek számára. A K1600-as modellek első és hátsó tengelyén érzékelők találhatóak, amelyek a normál fényszórókat állítják a motor terheltségétől függően. Az opcionális kanyarkövető világítás viszont a motor dőlésszögének megfelelően fordul egy tükör és egy szervomotor segítségével, így képes bevilágítani a kanyarokat. Ha a motor dőlési szöge megváltozik, a tükör is elfordul a tengelyen, ezzel kiegyenlíti a döntés következtében az útra jutó fény mennyiségének csökkenését, jelentősen javítva az aktív biztonságot.


“A kanyarkövető világítás a motor dőlésszögének megfelelően fordul egy tükör és egy szervomotor segítségével”

A motor dőlésszögének folyamatos kalkulálásáért egy, az S 1000 RR esetében is használatos „szenzor doboz” felelős, amely az ún. CAN bus rendszeren keresztül továbbítja az információkat. Az eredmény egyértelmű: különösen éjjel vagy rossz látási viszonyok esetén a kanyarvétel biztonságosabbá válik, egészen egyszerűen azért, mert a motorkerékpár előtt lévő útszakaszt sokkal jobban bevilágítja a fényszóró és az útakadályok is hamarabb észrevehetővé válnak. Az új modellek már rendelhetőek a hivatalos BMW Motorrad márkakereskedésekben.


A soros hathengeres K1600GT és GTL önmagában is technikai csemege, az új fényszórómegoldás pedig egyenesen világelső

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending