Hivatalos bemutatásakor már megjósolhattuk, de aztán ki is derítettük, hogy miért lett kategóriabajnok: elolvashatod premier tesztünkben. Többek között, de nem elsősorban az ára miatt: például a közvetlen konkurens Yamaha YZF-R125 (teszt) jóval drágább, 1,648 millió forintba kerül, míg a legkisebb RC ára 1.299.000. Miközben a nyújtott teljesítményét – valamivel – jobbra értékeltük, és a dizájnt, kidolgozást is, ha az első lámpát nem nézzük.
Véleményünk szerint a tehetős tizenéves csemeték számára ez lehet a legszebb ajándék a fa alá, már csak azért is, mert a Moto3-ban már a harmadik vb-címet szerezték KTM blokkos motorral – bár nem tudjuk, hogy ez mennyire szempont a mai fiataloknál. A hátsó gumi mérete viszont mindig is sokat nyomott a latba, a kis KTM-é pedig igazán nagymotoros, “150-es”… Az RC125 a 15 lóerővel (12Nm) kihasználja a kategória korlátait, de váz, futómű és felszereltség (pl. széria ABS) tekintetében túl is tesz azon.

– KTM RC125 premier tesztünk ITT!