Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Blog

Man TT 2015 – ahogy Bitti látta

A tempó és a verseny eszméletlen – mondja Bitter Sándor, aki tudja miről beszél, mert már belülről is végigcsinálta a TT-t – hatalmas teljesítmények és hatalmas bukások a Man-szigeten (videókkal!)

Közzétéve

ekkor

man tt 2015
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Szöveg: Bitter Sándor

Az idei minden idők leggyorsabb TT-je volt, ráadásul a kegyetlen időjárással kellett megküzdeniük a csapatoknak és a versenyzőknek. Már az első két napon óriási pusztítást végzett a vihar: lakóautókat, sátrakat szaggatott szét… Reménytelennek tűnt az edzések lebonyolítása, aztán az első nap törlése után kezdődött elölről minden.

Sok volt a csillaghullás, sajnos történt jó pár baleset, ugyanakkor – tényleg – fantasztikus meglepetés eredmények is születtek. Ez utóbbival kapcsolatban megjegyezném, hogy akikkel az idei versenyeken csatáztam, vagy gyorsabb voltam ők, most mind 124-125 mérföldes köröket mentek… Ezért egy picit szomorú voltam, hogy idén nem tudtam ott lenni és én is ugrani egy ilyen óriásit…

Edzéshét. Mindig a newcomerek (újoncok) kezdenek az első napon. Barátom, Franck Petricola szuperül teljesítette az első napot a marshall mögött, akár a többi újonc. Sajnos a szerdai edzésén a Sulby egyenes elején halálos balesetet szenvedett… A feszített tempó miatt sajnos sok esés volt…

Michael Dunlop itt még yamahás színekben – hirtelen történt a szakítás…

De térjünk inkább át az érdekességekre: gyári yamahásként (Big Shut Milwaukee) a szigetre érkező favorit, Michael Dunlop újabb győzelmek reményében, de az új R1-en technikai gondoktól besokallva, egyszerűen a csütörtöki edzésen azt mondta Shaun Muir csapatfőnöknek, hogy tartsátok meg a fizetésemet, részemről ennyi: “Nem tudom azt mondani a Yamahának, hogy köszönöm, mert nem tartották be a szavukat és nem kaptam meg az új gyári fejlesztéseket! Ebből elég, én nyerni jöttem ide”

Michael Dunlop a tavalyi BMW-s győzelmei elismeréseként a csapatától megkapta ajándékba a stock motorját. Másnapra (péntekre) egy kisbusszal megérkezett Dunlop két “új” BMW-je a versenyre: a sajátja, és egy superbike kategóriás, egyenesen a BSB-ből. Ezekkel folytatta a TT-t, mire a Yamaha fogta magát és összepakolt, elutazott szigetről. Szerintem Michael egy igazi tökös gyerek!

Ian Hutchinson volt az idei TT egyik meglepetésembere

Ezek után az edzések rendben folytatódtak. A legnagyobb favoritok (John McGuinness, Guy Martin) nem szerepeltek (ekkor még) a várakozásoknak megfelelően, viszont Bruce Anstey (Padgetts Honda) és Ian Hutchinson (PBM Kawasaki) hihetetlenül mentek, akárcsak James Hillier!

  A versenyek  

– Superbike TT (június 7., vasárnap): Bruce Anstey megnyerte élete első superbike versenyét a TT-n, Hutchy-t és Hilliert megelőzve. Guy Martin technikai probléma miatt feladta. Michael Dunlop egy óriásit esett (lásd a videót, itt alább), ami hatással volt a további, egész heti szereplésére. Szinte mindene zúzódott, de vállalta a további versenyeket. John McGuinness (csak) a 4-edik lett. Gary “GAZ” Johnson szintén bukott. A helyi menő Connor Cummins és Keith Amor is kiállt, műszaki hiba miatt.

M. Dunlop bukása, már a BMW-vel:

– Supersport, 1. futam (június 8., hétfő): a Supersport verseny előtt még stock edzés volt, melyen – a végtelenül aranyos és szerény – William Dunlop hatalmasat bukott. Ezzel a TT számára véget is ért… Érdekesség, hogy a tavalyi NorthWest 200 óta a két Dunlop fivér nem igazán áll szóba egymással… Most azonban – William esése láttán – Michael edzés közben lerakta a motorját, és sérülten segített a marshalloknak a bátyját cipelni a hordágyon!

Az első SSP futam végeredménye tehát: Ian Hutchinson (Keith Flint, a Prodigy frontemberének csapatával) nyert, ami szenzáció. Második Bruce Anstey, harmadik Gary Johnson. Keith Amor óriásot bukott, Michael Dunlop az előző bukás során szerzett fájdalmai miatt nem ment végig. Guy Martin (Smiths Triumph) 30 másodperces büntetést kapott a boxutcában való gyorshajtásért.

Még mindig Guy Martin a szupersztár – a Seniorban most lemaradt a dobogóról, de Dunlop előtt jött be

– Superstock TT (június 9., kedd): folytatódott Hutchy sikerszériája, ismét nyert, bár a futam feléig 3 másodpercen belül csatáztak Michael Dunloppal. Megint Hillier volt a harmadik a verseny végéig, amikor is Lee Johnston (BMW) leverte őt kemény 0.270 másodperccel… A tempó rettenetesen nagy volt, és a csaták is kiélezettek, egészen a legvégéig!

– TT Zero (június 10., szerda): az elektromos motoroknál csak 9-en indultak és 6-an értek célba, ami pedig számomra nagy boldogság volt, hogy John McGuinness végre nyert. Ez már a 22-edik győzelme lett így. Sokan nem voksoltak rá, hogy még nyer egy másik kategóriát is idén… A sorrend: 1. John McGuinness (Mugen), 2.Bruce Anstey (Mugen), 3. Lee Johnston (Victory), 4.Guy Martin (Victory), 5. Robert Wilson (Sarolea), 6. Micko Sweeney (University of Notthingham) – és ezt csak azért írom le ilyen részletesen, mert egy magyar fejlesztés is folyamatban van számomra a következő TT-re! Ja meg mert Micko Sweeney nagyon jó cimborám lett az idei tesztek és versenyek alatt 🙂 Amúgy John McGuinness új Zero-pályacsúcsot ment, 119.279 mérföldes körrel…


– Supersport, 2. futam (június 10. szerda): Már megint Hutchy 🙂 1.Ian Hutchinson (Yamaha), 2. Bruce Anstey (Honda), 3. Guy Martin (Triumph). Michael Dunlop újra feladta a fájdalmai miatt, és sajnos Micko Sweeney is hatalmasat esett. Jelenleg is kórházban van, szerencsére az állapota kielégítő!

– Lightweight TT (június 12., péntek): 1. Ivan Lintin (Kawasaki), 2. James Hillier (Kawasaki), 3. Michael Rutter (Paton) – ez volt Lintin első győzelme.

A FŐ VERSENY – Senior TT (június 12., péntek): McGuinness már az első körben megdöntötte a Senior pályacsúcsot 131.850-es körrel, de a második körben – Jamie Hamilton irgalmatlan nagy bukása miatt – leállították a versenyt. Nem tudni pontosan, mi történt, csak azt, hogy Steve Mercerrel éppen nagyot csatáztak… A versenyt pár órával később rövidített, 4 körös futamként indították újra, és igen, John McGuinness nyert, úgy, hogy megfutotta a TT abszolút pályacsúcsát és bezsebelhette 23-adik TT győzelmét! Michael Dunlop nagybátyjának, Joey-nak 26 van kérdés, John meg akarja-e ezt dönteni – erre talán még ő sem tudja biztosan a választ.

A top-rekord on-boardon:

A Senior sorrend tehát: 1. John McGuinness (Honda), 2. James Hillier (Kawasaki), 3. Ian Hutchinson (Kawasaki), 4. Guy Martin (BMW), 5. Michael Dunlop (BMW) – Dunlop sérülten az utolsó körben megfutotta minden idők második leggyorsabb körét, 132.515 mérföldes átlaggal! Az első 5-ből 4 versenyző 132 mérföldes kört teljesített (a harmadik helyezett Hutchy nem törte még át a 132-es határt), az első tíz pedig 130 mérföld felett jár már. A tempó és a verseny eszméletlen… Nagyon, nagyon bánom, hogy nem állhattam rajthoz egészségesen, a szuper csapatommal és a nagyon gyors BMW-vel.

A Senior TT vége – a kép magáért beszél

Majd jövőre. Nagyon szorítok Jamie Hamiltonért: a sérülései nagyom súlyosak. Természetesen minden társamnak mielőbbi felépülést kívánok!

McGuinness már csak 3 győzelemre van a legendás Joey Dunloptól – vajon folytatja, meg sem áll…?

A TT-n kívül is zajlik az élet Bitti számára – az idei verseny-tervek:

Az idén a TT volt (lett volna) a főversenyem a T&R motorsport team színeiben. Ez az ír NorthWest200-on elszenvedett bukásom, illetve bukásaink (Bitter csapatfőnöke, Stephen Thompson is csúnyát esett – a szerk.) miatt meghiúsult. A motorok péppé törve, barátom, csapatfőnököm “Hong Kong” Thompson pedig sokáig volt kritikus állapotban…


Így 2015-ben a fő versenyem ismét a Macau GP lesz, a rendezőkkel napi szinten tartom a kapcsolatot, és a 21-edik kiemelt vagyok – ott újra BMW-vel támadok! Pedig az utolsó pillanatig küzdöttem a TT-n való indulásért. Egyfolytában üzentek a versenyző barátaim, hogy “ugye megyek”?! Már repültem volna (a végső megállapodás a tavalyi csapatommal, a VRS Hondával) jött létre), azonban a folyamatos operációk miatt meghiúsult az utazásom. 29-én az idei teljesítményem miatt még 4(!) ingyenes ajánlat jött, csak menjek… De nem tudtam a sérüléseim miatt 🙁

Azt hiszem az elmúlt két hétből ez lesz a kedvenc képem: Michael Dunlop és Guy Martin között… – mondta Gabi, Bitti kedvese

Sőt, a cikk írásának pillanatában kiderült, hogy a bal kezem is el van törve… Ettől eltekintve nagyon boldog vagyok a sok meghívás miatt. Például gyári superbike Bimotát tesztelek az Oulton Parkban egy versenyen, és ezzel a csoda motorral versenyezhetek a Southern100-on is, ha addig a kezeim rendbe jönnek.

Utána júliusban a brazil(!) superbike bajnokságba hívtak meg. Először Interlagos volt a cél, de változott a naptár, így Ayrton Senna pályáján kezdünk, és gyári, de 2014-es Yamahával versenyezhetek. A brazil bajnokságban több versenyen is részt veszek: Interlagos Makaó után lesz 2 héttel.

TT all stars: Bitti (64) Michael Dunlop (6) Guy Martin (4) James Hillier(2) John McGuinness(1)

Ezen kívül augusztusban Oregon államban tudok menni három versenyt egy 2014-es stock Kawával. A csapatnak kellek, én meg örömmel megyek az új pályákra. Még ami szuper, hogy az ausztrál superbike bajnokságban is versenyzek a Macau GP előtt a MotoGP betétfutamán – ide Dave Johnson barátom hívott meg. Tehát minden várakozáson felül, nagyon jól alakul számomra!

Sok meghívást kapott, keményed edz

Rengeteget edzek és nagyon sokat fogytam, ami szintén segít a gyors menésben! A TT második felvonásban megy! Mindjárt…
/Bitti #11

Támadás a TT-n kívül is!

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending