Tesztek

Majdnem tartósteszt – Honda CBR600F 2011

Ismét nálunk járt a CBR600F - mi pedig tovább teszteltük: túráztunk, gyorsultunk...
Euromotor2
MotoStar

Szerettünk volna tartóstesztre idén egy Honda CBR600F-et, mert az első próba után rögtön kiderült, hogy mennyire jó dolog az. A hétköznapokban nagyon hálás feladat lett volna a reggeli kávé kevergetése mellett a hatkilós Hondát melegíteni, mert tökéletes a mindennapi szaladgálásra, és nem csak akkor képes adrenalint termelni a szervezetünkben, amikor kifordul elénk egy öreglány a Matizzal.

Az idény elején, áprilisban már teszteltük az idei év egyik legjobban várt újdonságát, a nagy visszatérő CBR600F-et, és bár nem töltötte nálunk a szezont, nemrég újra elcsórtuk a Hondától a “CiBeRét”. Azóta eltelt a szezon java, ami idő alatt (áprilistól augusztusig) 21 darab új CBR600F talált gazdára hazánkban, ami ilyen – hogy is mondjuk – nem túl kedvcsináló járműértékesítési körülmények között nem mondható túl rossznak. Ehhez persze versenyképes árat kellett szabni a paripára, és a kétezer forint híján 2.5 millió forint annak mondható.

A 600F a sokoldalúság és az ár-érték arány bajnokaként égett bele a józan gondolkodású motorosok memóriájába, és ez az új modellel sincs másképp. Ez igazából már legelső találkozásunkkor, a hungaroringi menetpróbán is egyértelmű volt, hiszen nagyon kényelmes, nagyon jóindulatú és könnyen vezethető. Ez alkalommal a városi és elővárosi közlekedésen kívül hosszabb távú tapasztalatokat is szereztünk róla, mert vele kirándultunk például a balassagyarmati “TT-re” – ami nem egy nagy túra, de azért több egy BP-Kakucsnál. Nos, nem csalódtam benne hosszabb távon sem, holnap simán elvenném feleségül, annyira könnyű vele együtt élni és a nem éppen reprezentatív felmérésem szerint az emberek nagy többsége is szépnek tartja… Ahogy korábban BenZso is megmondta, az üléspozíció tényleg tökéletes (nem csak 100km-ig), a sportosan kényelmes netovábbja. A C-ABS fék erős és biztonságos, a futómű is az üléspozícióhoz hasonló arany középutat testesít meg: lendületesen lehet vele motorozni, mégsem lesz öngyilkos a hazai – nem hibátlan – utak láttán. A világ egyik legjobb motorja?!


Sportos is, kényelmes is, kezes is, szép is – de azért nem hibátlan

Azért nem kell azonnal elcsöppennünk tőle, mert akad pár negatívuma is, amiket hosszabb nyúzás után már nem tudunk nem elfelejteni. Ilyen például a négy-és hatezres fordulat között hangosan berezonáló műszerfal, ami alaposan elvenné a kedvem, ha friss 600F tulaj lennék – valahogy nagyon nem illik a letisztult és kimért Honda imázsába. Nem tudom, hogy egyedi hiba-e, vagy mind ilyen, mindenesetre a műszerfal az összesen ilyen – amiről szintén nem vagyok túl jó véleménnyel… A digitális fordulatszámmérő remélem amilyen gyorsan divatba jött, olyan gyorsan ki is megy. A versenysportban/sportmotoron rendben van, de erre teljesen felesleges. Ugyanolyan rosszul olvasható, mint a Horneten (talán mert azon is ez van…). Egy fokozatkijelzővel még javíthattak volna valamelyest az év végi bizonyítványon, de ez az új vonalú egérmozi semmi extrát nem tud, azon kívül, hogy akkora számokkal írja ki a sebességet, mint a Puskás-stadionban a kivetítő az eredményt. Ha már a fokozatoknál tartunk, a gangolás sem a 600F erőssége: egy Hondához képest keményen dolgozik, de egy régebbi Kawának így is jó lenne (bocsánat zöldek).

Gyorsulásmérési adatok

Nullárólról százra 4.38 másopercet mértünk, és 12mp alatt van 402 méteren – ez persze nem szentírás, de azért irányadó. A legnagyobb sebesség is csak negyedmérföldön értendő, 0.93G-s erő pedig az induláskor hat ránk

“Sportosabb” használat során pedig még rosszabb a helyzet. Ahogy a márkatárs Vision robesz premier tesztjében ígértük, mostantól lehetőségeink szerint minden tesztmotor gyorsulását lemérjük, hogy legyen egy objektívabb szempontrendszerünk is. A 600F váltója azonban nem szereti, ha durvábban bánunk a Hondával, mert többször is kidobta a kettest a “drag racing” közben. Az új CBR600F alulról kissé harmatos (és a gázreakció sem világbajnok alacsony fordulaton), ezért közepes fordulatról érdemes startolni vele, ha esetleg presztízshelyzetbe keverednénk a lámpánál. Viszont ha már elkapja a fonalat, akkor 600RR-szerű élményekben részesít, amit a 400 méteren elért 11.98-as időeredmény is bizonyít (lásd a keretes táblázatot). Ez így első menetre nem hangzik annyira rosszul, ezért gyorsan utánanéztem, hogy milyen időket mennek Kunmadarason a Közönség 600-as kategóriában. Nos, ez az idő még kevés lenne a dobogóhoz, de érzésem szerint némi gyakorlással (és szerencsével) a közel 30 lóerővel erősebb hatkilós sportgépeket is meg lehetne fogni vele, ami nem rossz dolog annak fényében, hogy igazából nem erre találták ki.


Ha már túrasportmotor, lehetne valamivel praktikusabb is: a gumipókot (az ülés alatti füleket kivéve) sehova sem lehet bekasztani, a lábtartókonzolon sincs kampó

Az viszont már bajosabb, hogy többek között túrázásra született a vas, mégsem lehet egy rendes helyre sem beakasztani a gumipókot. Szerintem egy-két praktikus apró kampó nem rontotta volna el az összképet (ami egy CBR600F-fel egyáltalán nem összeegyeztethetetlen), igaz, az ülés alól ki lehet hajtani négy gyöngyvászon fülecskét. Az utaslábtartók nem a segédvázról lógnak le, egy öntvény nyúlik hátra a vázról, ami nagyon jól megtámasztja a sarkunkat, ha lábujjhegyen vagyunk a lábtartón – nekem ez határozottan tetszett. Az már kevésbé, hogy a tesztmotoron a hátsó fék elég gyenge volt, de – félreértés ne essék – a fentebb felsorolt negatívumok ellenére az új CBR600F még így is egy 5/5 motor. Akinek pedig 103 lóerő nem elég utcára…az menjen a…pályára. Egy új Hayabusa után mentem vele Balassagyarmatra, ami mögött persze gyengécskének tűnt és volt is dolga a váltónak rendesen, de ha magunkba nézünk, a ‘Busa rég nem a józan ész határain belül foglal helyet. A CBR600F viszont épp’ ellenkezőleg: jól kihasználható, szép és szerethető motor, minden hibájával együtt. Idomos Hornet ide vagy oda, “vérbeli” elődjei filozófiáját viszi tovább, amire mindig is lesz igény, akárcsak az olcsó fröccsre a külvárosi krimóban.

Comments

comments

Specifications

  • No specification found :(