Csatlakozz hozzánk
MPS SC Vintage

Blog

Maico – terepre született

Mára a nagyhírű Maico modellek, már csak a veteránversenyek közkedvelt szereplőivé váltak

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A Maisch testvérek 1926-ban határozták el, hogy motorkerékpárokat fognak építeni. A második világháború megszakította e terv végrehajtását, de a háború után a cég követte álmait és bemutatta saját fejlesztésű konstrukcióját, amelyet egy egyhengeres szintén saját fejlesztésű kétütemű motor működtetett.

Az 1953-ban megjelentetett Taifun egy luxus-szintű topmodell volt. A német hadseregtől kapott nagytételű megrendelés biztosította, hogy a cég nem fog pénzügyi gondokkal küzdeni: a robusztus felépítésű, terepre igen alkalmas M 250 BW modellből tízezer darab került „állami szolgálatba”.

A Maico már az ötvenes években elkötelezte magát a terepversenyek és a motocross világában. Az ezt követő két évtizedben a Maico terepmotorjait a legjobbak közé sorolták a szakértők.

1968-tól pedig egy országúti versenyekre szánt sikeres modell is szerepelt a cég gyártási programjában. A nyolcvanas évek végére a Maico nem tudott lépést tartani a konkurenciával, jóllehet jelentkeztek befektetők, a cégnek 1987-ben csődöt kellett jelentenie.

Modell: Maicomobil
Gyártási év: 1953
Teljesítmény: 8,5 LE
Lökettérfogat: 174 cm3
Motortípus: egyhengeres, kétütemű

  • Maico Maicomobil
    A stabil csővázból és két 14 colos kerékből álló Maicomobil egyszerre tekinthető egy teljesen burkolt motorkerékpárnak, vagy egy robogónak. A fel- és leszállás kissé bonyolultabbá vált, cserébe viszont az alumíniumlemezekkel bőségesen védett autó-motorkerékpár koktél útfekvése kellőképpen stabil volt. A csúcssebesség – motorizáltságtól függően – maximum 85 km/óra volt, s így a Maicomobil hosszú utazásra is alkalmas, kényelmes járműként értékelhető.

Modell: Taifun 400
Gyártási év: 1955
Teljesítmény: 22,5 LE
Lökettérfogat: 395 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű

  • Maico Taifun
    130 km/óra csúcssebességével a Taifun a háborút követő évek leggyorsabb motorkerékpárjának számított. A kor szellemének megfelelően a Maico mérnökei kéthengeres topmodelljüket bőséges, és teljesen sima felületű burkolattal látták el. Az utazási komfortot az első-hátsó lengőkar biztosította, az önsúly csökkentését pedig alumínium használatával oldották meg.

Modell: MC 350
Gyártási év: 1969
Teljesítmény: 28 LE
Lökettérfogat: 350 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű

  • Maico MC 350
    A Maico nemzetközi versenyeken legsikeresebb crossmodellje 125, 250, 350 (később 400) és 501 cm3-es változatban készült. Ez a magas szinten specializálódott, kétszálas vázzal épített versenygép már a műhelyből kikerülve képes volt megküzdeni a konkurenciával és többnyire ő lett a győztes. A gyár terepmotorozásra és közúti közlekedésre alkalmas változatban is gyártotta a modellt.

Modell: GS 250
Gyártási év: 1978
Teljesítmény: 28 LE
Lökettérfogat: 248 cm3
Motortípus: egyhengeres, kétütemű

  • Maico GS 250
    A 70-es évek végének és 80-as évek elejének Maico-modelljei sikeres terepmotorok voltak. Léghűtéses kétütemű motorokkal, stabil felépítménnyel, a hátsó függesztés alatt két rugóoszloppal a nagyhírű Maico modellek a veteránversenyek közkedvelt szereplői lettek.

Forrás: 1000 motorkerékpár

– Az Adler története
– Az Aermacchi története
– Az AJS története
– Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
– Ariel – tradíció és extravagancia
– AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
– Benelli – egy legenda visszatér
– Betamotor – versenygépek Toscanából
– Bianchi – egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
– Bimota – különlegességek Itáliából
– BMW – egy német sikertörténet – első rész
– BMW – egy német sikertörténet – második rész
– BMW – egy német sikertörténet – harmadik rész
– BMW – egy német sikertörténet – negyedik rész
– BMW – egy német sikertörténet –ötödik rész
– Brough Superior – mindenből a legjobbat
– BSA – a birminghami legnagyobbak
– Buell – amerikai sportgépek Harley-szívvel
– Bultaco – mindent a sportért
– Cagiva – a Castiglionik öröksége
– CCM – a Clews-féle versenygépek műhelye
– CZ – a cseh „népmotorok”
– DKW – a kis csoda
– Ducati – az olasz sportszellem – első rész
– Ducati – az olasz sportszellem – második rész
– FN – a belgák között a legnagyobb
– Gilera – világbajnokok Olaszországból
– Harley Davidson – egy amerikai legenda – első rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – második rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – harmadik rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – negyedik rész
– Henderson – négyhengeres monstrumok az USA-ból
– Hercules – a motorkerékpárok évszázados története Németországban
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – első rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – második rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – harmadik rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – negyedik, egyben utolsó rész
– Horex – az egyszemélyesek királynője
– Husaberg – svéd terepmotorok Ausztriából
– Husqvarna – a svéd terepmotor
– Hyosung – a koreai újonc
– Indian – Winnetou és Old Shatterhand nyomában
– Jawa – világraszóló mérnöki bravúr Csehországban
– Kawasaki – erőmű, két keréken – első rész
– Kawasaki – erőmű, két keréken – második rész
– Kawasaki – erőmű, két keréken – harmadik rész
– Kawasaki – erőmű, két keréken – negyedik rész
– Kreidler – a népszerű kismotorok gyára
– KTM – az osztrák motorkerékpárok története
– Laverda – a mezőgazdasági gépektől a motorkerékpárokig

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Trending