Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

‘Magyarország Motorosai’ – már több, mint hobbi

Riport a legnépesebb hazai motoros (facebook-) fórum szerkesztőinek főszereplésével

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Szöveg: Szikora Dominika >> domino@tesztmotor.hu Képek: BenZso, MM, McDonald’s

Ha használod az internetet (márpedig használod, ha ezt olvasod), és mondjuk még az “arckönyvnek”, vagyis a Facebooknak is tagja vagy (ami szintén valószínű), akkor motorosként szinte biztos, hogy belefutottál már a ‘Magyarország motorosai’ nevű online közösségbe. A kezdeményezés mára a legnagyobb, hazai ridereket összefogó virtuális fórum, mondhatni egy nagy csapat lett – a cikk megírásakor több, mint 32 ezer taggal.

Közel egy éve már, hogy mi magunk is követjük az oldal fejlődését, „felvirágzását”, és kíváncsiak lettünk, egyáltalán honnan/hogyan indult a kezdeményezés, mi a sikerük titka, hogy van-e még tovább, és ha igen, merre. Hogy mindezekre választ kapjunk, meghívtuk a legutóbbi, szeptemberi TesztMotor Tréningünkre az oldal szerkesztőit, hogy ők meséljék el a sztorijukat.

Az oldal ötletgazdája és tulajdonosa, Pálinkás Dávid beszélgetésünk idején nem tudott ott lenni a KakucsRingen (messze lakik, Miskolcon), viszont a többi szerkesztő, Barna Tamás, Magyar Marcsi, és Dékány Tibor eljöttek… és megtudtuk tőlük, hogy a Magyarország motorosai 2010 végén, tehát lassan 2 éve, hogy elindult. Kezdetben nem is volt terv, „csináljuk, aztán majd lesz valami” alapon indult a „projekt” – a már említett – Dávid által. Egyszerűen csinálni akart egy ilyen oldalt, mert jó dolognak tűnt.

„A cél tulajdonképpen az volt, hogy
minél több motoros legyen egy helyen” – mesélték a srácok – „Az első pár ezer rajongó megszerzése nehézkesebb volt, aztán valahogy beindult a dolog. Talán tavaly télen lódultunk meg jobban”. Folyamatosan jöttek tehát felfelé, volt olyan, hogy három nap alatt több ezer taggal gyarapodtak a legnagyobb közösségi oldalon.

A kezdetekben még mesélőink nem is voltak a csapat tagjai, csak később csatlakoztak. Dávid ugyanis kiposztolta a hirdetést, hogy ha valaki szeretne, besegíthet. Ekkor egy ember már nem is tudta volna egyedül vinni az oldalt. Így került a képbe Marcsi (becenevén Zsebi) is, aki nagyon aktív látogató volt, és megfogalmazódott, hogy mi lenne, ha bevennék a csapatba. Egyébként senki nem ismert senkit a bandából, tehát nem ismerősi alapon szerveződött a szerkesztőség. Olyannyira, hogy (most talán meg fogtok lepődni, ahogy mi is tettük) az interjú készítésének napja volt az első, hogy személyesen találkoztak. Ebben persze közrejátszik az is, hogy mindannyian más-más városban laknak.


Már több, mint hobbi: sokat foglalkoznak a Facebook-oldallal, lehetőség szerint minden fontos motoros hírt és infót megosztanak – ugyanakkor nem foglalnak állást egy-egy konkrét ügyben. Reklámoldalt sem szeretnének, kiegyensúlyozottnak kell maradni – de a jótékonyság nyilvánvalóan más

„Ennek ellenére ugyanolyan jóban vagyunk, mintha már régóta személyesen ismernénk egymást, jól elvagyunk” – tették hozzá gyorsan. Ez látszott is, meg nem mondtuk volna, hogy most állnak először „face to face” egymás előtt, olyan jól elbeszélgettek kakucsi tréningünkön.

„Folyamatos kapcsolatban vagyunk egymással, folyamatosan beszéljük egy chatszobában, hogy mi az, ami kikerül, mi az, ami nem. Négyen vagyunk, és fejenként legalább három óra naponta, amennyit foglalkozunk az oldallal, szóval a hobbi szinten már most túl van. Nagy munka mert bár nem látszik, de – például minden egyes hozzászólást átnézünk” – avattak be a részletekbe. Az, hogy miket posztolnak ki – a szó szoros értelmében – nagyközönség elé, az személyes döntés, de – ahogy ők fogalmaztak – közösek a gondolataik.

Lenfonói Sólymok különös, ámde annál inkább menő tagozata. Igazi komancsos zokni szandál rulez

Kevés motor van ami jobban néz ki az Andrássy-n, mint egy Jawa Mustang


A népes közösség tagjai között meghirdetett logópályázat igényes és ízléses alkotásai, a teljesség igénye nélkül

Feltettük a srácoknak a „fogós kérdést”, hogy vajon mi lehet a (nem kis) sikerük titka. A titok nyitját persze ők sem tudták/tudják pontosan, de ami szerintük fontos, hogy komolyan veszik, folyamatosan foglalkoznak vele – ellenben sok, próbálkozás szintjén megrekedt oldallal, melyeknek nincs komolyságuk, nem elég aktívak. Valamint a névválasztás is szerencsés, hiszen már eleve azt sugallja, hogy tulajdonképpen egy hatalmas motoros baráti körről van szó. Ilyen sikerrel óhatatlanul felmerül a gondolat, hogy ki lehetne hozni “többet” is a dologból. Volt is már rá példa, hogy szponzorok megkeresték őket, hogy segíthetnének, de nem biztosak benne, hogy jót tenne az oldalnak, ha ilyen felé hajlanának, mert akkor újabb és újabb ilyen kérések jönnének – de valahogy kontrollálni kell ezt.

Éppen ezért nincsenek is hirdetések, ha egy-egy elő is fordul, legfeljebb személyes kötődés miatt. Az azonos néven futó hirdetőoldal tőlük teljesen független, az elején náluk is lehetett, de ez mostmár nem kivitelezhető, mert tele lenne vele az oldal, nem tudnák szabályozni. A magyar versenyzőket viszont megpróbálják „tolni”, például Négyesi Zsoltot, Kovács Nikit, Bittit, mert szeretnék, ha őket mindenki megismerné. „Figyelünk rá, hogy ne foglaljunk állást semmi kapcsán. Kirakunk valamit, de nem mondunk róla véleményt”

Babetta LOVE

Segédmotoros sokadalom


A logópályázat egyik legjobban sikerült alkotása Tibor pólóján – jelenleg is ez a közösség profilképe a Facebookon

Nem csak bennünk merült fel a kérdés, hogy mi lenne, ha a közösségi oldalról új vizekre evezve a jövőben honlapként működne tovább a site. „Terv, hogy lesz egy honlap, így szét lehetne választani a hirdetési dolgokat és a többit, bár szerintünk facebook-érzékeny mindenki” – mondta Zsebi. „ Egy honlap önmagában lehet, hogy nem működne ilyen jól, de akár össze is kapcsolnánk a kettőt. Ezt még nekünk is át kell gondolnunk, mert semmiképp sem szeretnék, hogy az oldal rovására menjen”

Aki követi az oldal körüli eseményeket, az tudja, hogy ami sok embert mozgat meg, az akaratlanul is megosztó, és nem minden úgy sikerül, ahogy azt eltervezték. „A logópályázat félresikerült projekt lett, olyanok is beérkeztek, aminek nem kellett volna beérkeznie, nem vették komolyan” – említik az egyik példát. A szépségverseny is ilyen volt, a végén már egymást köpködték a résztvevők, elment sértegetésbe a dolog – jövőre nem is így lesz” Nehéz a versenyeket lebonyolítani, illetve sokszor van sértődés abból is, hogy valaki posztját kiteszik, másét meg nem. Ennek ellenére kitiltani csak nagyon különleges esetben szoktak bárkit is – nem is sok példa volt még rá.

Aki a „közösség részének” szeretné érezni magát, az térjen be a boltíves gyorsétterem valamelyikébe, ugyanis – elvileg ősztől – lesz kapható a MaMot burger, ami a srácok egyik projektjének a végeredménye. Neveztek ugyanis a McDonald’s étterem versenyére, és a sok szavazat meghozta az eredményét, róluk neveztek el egy hamburgert. Bizony, ezt is megéltük. Ki gondolta volna, hogy valamikor még motoros hamburger is lesz? Gondolkodtak azon, hogy szerveznének egy találkozót is, bár ez nehéz projekt, még nekik is további kapcsolatokat kell ehhez szerezniük. Személy szerint kíváncsiak lennénk, mennyi résztvevő lenne, az biztos, hogy jó nagy helyet kellene találni az eseménynek.

És a „helyzet csak fokozódik”, hiszen napról napra gyarapszik a taglétszám, ki tudja, meddig – ahogy a srácok fogalmaztak: 200 ezer motoros van Magyarországon, úgyhogy még van hova fejlődni 🙂

Rajtmatricák a mopedeken. Aki korán érkezett annak kívánsága szerint adtunk számot


A szerkesztőség tagja, Dékány Tibor (balra) benevezte és sikerre vitte a MaMot (Magyarország Motorosai) burgert a McDonald’s játékán, így hamarosan motoros hambit falhatunk a gyorséttermekben

Június 8-án vasárnap délután az 56-osok terén gyűlt össze a banda


Barna Tamás, Magyar Marcsi (Zsebi) és Dékány Tibor az MM szerkesztőségének egy része a TM Tréningen

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending