Csatlakozz hozzánk

Hírek

Magyar motorpiac: továbbra is zuhanórepülés

Májusban 15 százalékkal kevesebb új motor talált gazdára, mint egy évvel ezelőtt…

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Forrás: MGE

A motoros szakma, a kereskedők, a szervizek és persze a vásárlók, vagyis mindannyian nagyon bíztunk benne, hogy ebben az évben végre jó irányba gurul a magyar motorpiac szekere, de a mellékelt ábra sajnos nem ezt mutatja… Még mindig nem tudja megemészteni a válságot, az eladások száma még a tavaly ilyenkorinál is elkeserítőbb. Meddig tart ez még?

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete előrejelzése alapján 2011-ben a 2010. évinél magasabb új gépjármű értékesítési darabszámot vár, annak tudatában, hogy a folyamatban fennakadások, kisebb átmeneti visszaesések lehetnek. Az Egyesület reményei szerint 2010 után végre megkezdődik a lassú kilábalás a mély válságból, ami az MGE szakmai véleménye alapján csak egy igen lassú és törékeny folyamat lehet…

Az alacsony értékesítési volumen a kereskedések és javítók számára további anyagi problémákat okozhat, amely e létesítmények számának további csökkenését vonhatja maga után. Nem arról van tehát szó, hogy a szakma nyereségesen működik-e, hanem arról, hogy az elhúzódó értékesítési és most már a javítási visszaesést milyen formában éli túl…

Sajnálatos, hogy a motorkerékpár piac csökkenése (idén májusban 15%) – némi lassulás mellett – még mindig nem állt meg. A 125 köbcentis, maximum 11 kW teljesítményű motorkerékpárok „B” kategóriás személyautó jogosítvánnyal való vezethetősége, valamint a robogók regisztrációs kötelezettségének bevezetése jelentősen javítani tudná a motorkerékpár piac helyzetét.


Májusi statisztika: tavaly nem sokkal többet, de 2009-ben több mint kétszer ennyi kétkerekűt adtak el


Az év első öt hónapjában, két évvel ezelőtt durván dupla ennyi motor fogyott…

Továbbra is kiemelkedően fontosnak érzi az Egyesület – a még mindig alacsony új gépjármű értékesítési piac mellett – a javító és szolgáltató ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítását, a működés stabilizálását és fejlesztését, amelynek egyik fontos eleme – a fekete javítók és javítás elleni eredményes harc mellett – a személyzet folyamatos, magas színvonalú képzése az ügyfél elégedettség növelése céljából. Az MGE szerint a korábbi időszaknál talán nagyobb fogadókészség és a problémák jobb megértése jellemzi a kormányzati és parlamenti hozzáállást, ami pozitív jelnek tekinthető.

Komoly probléma a feketegazdaság is, ami nem létezhet a lakosság és a jogi személyek hathatós támogatása nélkül. Így a szabályzók megteremtésekor figyelembe kell(ene) venni, hogy olyan adózási, gazdasági és jogi körülményeket kell teremteni, amelyek között a nem legális szolgáltatás nyújtása és ennek igénybe vétele egyfelől nem motivált, valamint kockázatos és szankciókkal terhelt. Ez utóbbiak egyoldalú alkalmazása a szabályzó rendszer kiigazítása nélkül nem kecsegtet eredménnyel, ezért az MGE javaslataiban minden esetben ügyel arra, hogy a szabályzó és a szankció rendszer együttes kezelését helyezze előtérbe.


Áru az volna éppen, csak a kereslet csappant meg az utóbbi években, hónapokban..

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending