Csatlakozz hozzánk

Hírek

Magyar motorpiac: még mindig a lejtőn…

Az év első négy hónapjában tovább csökkentek az eladások… Meddig még?

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Forrás: MGE

Az év elején, az MGE 2010-es beszámolója után már-már reménykedtünk benne, hogy – ha nem is feltámad, de – valamelyest magára talál a magyar piac, az újmotor-eladásokat tekintve. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének friss felméréséből azonban nem ez derül ki, a regenerálódás folyamata lassabb a vártnál. A későbbiekben a piaci folyamatokat érzékenyen érintheti a B125 kudarca is: a “jogosítvány-kedvezmény” valószínűleg jótékony hatást gyakorolt volna a kisebb motorok, robogók keresletére.

Az MGE előrejelzése alapján 2011-ben a 2010. évinél magasabb új gépjármű értékesítési darabszámot vár, annak tudatában, hogy a folyamatban fennakadások, kisebb átmeneti visszaesések lehetnek. A 2011. áprilisi forgalomba helyezési darabszámok (nem csak a motorokat tekintve) ugyan jelzik a pozitív elmozdulást, azonban még messze nem érik el a 2009. évi azonos havi mennyiséget. A folyamat törékenységét mutatja, hogy március után áprilisban a személygépjármű forgalomba helyezés az előző év áprilisához viszonyítva gyakorlatilag stagnálást mutat…

A 2011. első négyhavi forgalomba helyezésből még nem lehet az egész évi trend alakulását biztosan előre jelezni, nagyjából az első félév után jön el az ideje az éves előrejelzés újragondolásának. Ugyanakkor a 2010-es évhez képest a piac pozitív irányba mozdult el az első négy hónap átlagában, azonban hangsúlyosan ki kell emelni, hogy a százalékos emelkedés örömteli ténye mellett a forgalomba helyezett darabszám továbbra is nagyon messze van attól az értéktől, amely a szakma számára az üzleti stabilitást jelenthetné… Az alacsony értékesítési volumen a kereskedések és javítók számára további anyagi problémákat okozhat, amely e létesítmények számának további csökkenését vonhatja maga után…

Sajnálatos, hogy a motorkerékpár piac csökkenése – némi lassulás mellett – nem állt meg. A 125 köbcentis, maximum 11 kW teljesítményű motorkerékpárok „B” kategóriás személyautó jogosítvánnyal való vezethetősége jelentősen javítani tudná (vagy tudta volna) a motorkerékpár piac helyzetét. A B125 névre keresztelt kezdeményezéshez azonban nem gyűlt össze a megfelelő számú aláírás. Megfelelő vevőfinanszírozás nélkül nem várható érzékelhető javulás a lakosság felé történő gépjármű értékesítésben, ezért talán hamarosan a finanszírozási piac is megkezdi a kilábalást és olyan új termékekkel jelentkezik, amelyek a potenciális vevők számára elfogadhatóak és elérhetőek.


Az elmúlt két év, valamint 2011 első négy hónapjának új motor eladási statisztikája – a fellendülés eddig elmaradt

A javító és szolgáltató ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítása hasonlóan fontos feladat: a működés stabilizálása és fejlesztése, amelynek egyik fontos eleme – a fekete javítók és javítás elleni eredményes harc mellett – a személyzet folyamatos, magas színvonalú képzése az ügyfél-elégedettség növelése céljából. Jelenleg az autós-motoros  szakma szolgáltatói része (javítás és karbantartás) is csökkenő forgalommal néz szembe, amelynek egyik oka a harmadik éve alacsony új gépjármű értékesítés okán kiesett garanciális szervizmunka, valamint az ügyfelek elpártolása a márkaszervizektől, jelentős részben a feketegazdaság irányába.


Az elmúlt években nem tolongtak a vásárlók a szalonokban és még egy darabig biztosan nem is fognak…

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending