Csatlakozz hozzánk

Vezetéstechnika

Magyar élversenyzők: busszal a tanpályán…

A buszosok is a Hungaroringen tanulnak, Talmáék kipróbálták az élményt…

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

2011 októberétől a Hungaroringen található Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum kínálatában is elérhető a szállítási feladatokat végző tehergépkocsi- és buszvezetők számára kötelezően előírt továbbképző tanfolyam. A mogyoródi tanpálya idén is folytatja a biztonságos közlekedést elősegítő programját, aminek fontosságára olyan sportolók hívják fel a figyelmet, mint például az idéntől raliversenyzővé avanzsált Talmácsi Gábor.

Tavaly ősztől egy új és érdekes szakasz kezdődött el az éppen 13. éve üzemelő Groupama Vezetéstechnikai Centrumban. A 38/2008 GM rendelet, kötelező jelleggel előírja minden „szállítási tevékenységet végző tehergépkocsi és autóbuszvezető köteles 5 évenként továbbképzésen részt venni”. A továbbképzésre kötelezetteknek, autóbuszvezetők esetén 2013. szeptember 1-ig kell elvégezniük a tanfolyamot (részletek a lenti keretes írásban), különben nem végezhetik a szállítási tevékenységüket.

A hungaroringi Groupama Vezetéstechnikai Centrum megfelel az előírt alapkövetelményeinek, így tavaly ősztől zajlik a mogyoródi tanpályán a szállítási feladatokat végző tehergépkocsi- és buszvezetők továbbképzése, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Nemzeti Közlekedési Hatóság, az Országos Rendőr Főkapitányság és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. is támogat.

„2011 októberében az ünnepélyes megnyitó óta a tehergépkocsikat és autóbuszokat üzemeltető vállalatok részére elküldtük a képzésünkről szóló tájékoztatót és árajánlatot. Sajnos több alkalommal is olyan választ kaptunk különböző cégektől, hogy még ráérünk ennek a rendezésre, mivel 2013 szeptemberéig nem kötelező a tanfolyam elvégzése. Azóta a helyzet szerencsére változóban van, hisz az érdekelt cégek közül egyre többen végeztetik el a továbbképzést a járművezetőikkel. A tanfolyamok lebonyolítására – elméleti és gyakorlati feladatok – az oktatói gárda azonnal rendelkezésre áll, ráadásul speciális burkolatú tanpályán, és nem szimulátoron készítjük fel a járművezetőket a sikeres GKI vizsgára” – fogalmazott Kolozsvári Antal, a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum iskolavezetője.


Kapaszkodniuk kellett: Talma, Tóth Imre, Győrfi Alen és Németh Balázs ritkán buszoznak együtt, különösen ilyen szélsőséges körülmények között…

Tökéletesen egyetért a tanpálya szakemberével Talmácsi Gábor, aki szerint az itteni munka jelentősen hozzájárulhat majd a közlekedés biztonságosabbá tételéhez. 2007 gyorsasági motoros világbajnoka, aki idén a rali szakágban teszi próbára a tudását, megtapasztalhatta három másik versenyzőtársával, ifjabb Tóth Imrével, Németh Balázzsal és Győrfi Alennel együtt, hogy milyen érzés, ha egy csuklós autóbusz megcsúszik a jeges úton…

„Mindig is fontosnak tartottam, hogy mindent megtegyünk a biztonságos közlekedésért. Amikor utasként a tanpályán körbevittek minket busszal, és a nagy monstrum megpördült a mesterségesen síkossá tett aszfalton, azonnal rájöttem, életek múlhatnak azon, hogy a sofőrök megkapják a megfelelő képzést” – jelentette ki Talmácsi.

A Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrumban tavaly 50 millió forintos ráfordítással többek között új aszfaltot és műgyanta réteget kapott az a lejtős pálya, amelyen a GKI képzés is folyik. A minél színvonalasabb képzés érdekében idén is folytatják a tanpálya felújítását.

„A balesetmegelőző programjainkon kívül ettől az évtől kezdve számos újdonsággal szeretnénk a biztonságos közlekedésre felhívni az emberek figyelmét. A tanpálya és munkatársai immár olyan technikai háttérrel és szaktudással rendelkeznek, amit feltétlenül ki kellene aknázni ennek érdekében” – árulta el Gazsi Júlia, a Tanpálya Vezetéstechnikai Centrum Kft. ügyvezető igazgatója, aki egyben a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgató-helyettese.

Részletek a továbbképzésről

A továbbképzési képesítés időtartama 35 óra, valamint elméleti tantárgyai megegyeznek az alapképesítés ismereteivel. Ezen speciális képzés egy 3 órás konzultációból és egy 2 órás járművezetői gyakorlatból áll, természetesen az erre a célra kialakított speciális tanpályán, amely tanpálya adott a Hungaroring területén lévő vezetéstechnikai centrumban.

Az alapképesítés megszerzésének kötelezettségét azokra a gépjárművezetőkre kell alkalmazni, akik a 91/439/EGK irányelv szerinti D1, D1+E, D, D+E kategóriájú vezetői engedélyt 2008. 09. 09-e után, vagy a C1, C1+E, C, C+E kategóriájú vezetői engedélyt 2009. 09. 09-e után szerezték meg. Az elméleti oktatás és vizsgáztatás immár kiegészül a gyakorlati résszel, amelynek egy igen fontos részét alkotja a speciális tanpályás vizsga.

Forrás: Hungaroring

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending