Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Luxustrike túrázóknak

Can-Am Spyder RT: fejedelmi kényelem három keréken.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A kanadai Bombardier (BRP) két évvel ezelőtt fenekestül felforgatta a motoros világot a radikális megjelenésű Can-Am Spyderrel: az elöl két, hátul egy keréken futó masina olyan, mintha a trike-ok, a quadok és a hószánok hármas keresztezéséből született volna. És most megérkezett az új változat, a Spyder RT.

Az RT a sportos alapgéppel, az RS-sel szemben a kényelemre, a luxusszintű túrázásra helyezi a hangsúlyt. Ennek legnyilvánvalóbb bizonyítéka a teljesen új kialakítású farrész: a motyónkat 26 literes oldaldobozokba és egy 43 literes felső dobozba (topcase-be) pakolhatjuk, természetesen mindhárom koffer integrált, szépen illeszkedik a karosszéria vonalaihoz. Akinek ennyi tárhely nem elég, vásárolhat 622 literes utánfutót is. Az utasnak főúri kényelemben van része a felső dobozzal egybeépített, háttámlás fotelben, de a Spyder pilótája sem panaszkodhat, neki is nagy, deréktámasszal kiegészített nyereg jut.

További változás, hogy átrajzolták a modell orr-részét, az RT a módosított légbeömlőkről, az új fényszórókról és visszapillantókról, illetve az utóbbiakba épített irányjelzőkről ismerhető fel. A túrajellegnek megfelelően jóval nagyobb lett a plexi, magassága ráadásul elektromosan állítható. Természetesen a sok pluszfelszerés miatt a Spyder súlyosabb egyéniséggé vált, az RT szárazon 421 kg-ot nyom a mérlegen, szemben a 317 kg-os RS-sel.

A Rotaxtól származó, befecskendezős erőforrást sem hagyták érintetlenül a mérnökök. Az Aprilia RSV blokkjával rokonságban álló V2-est úgy hangolták át, hogy jobban megfeleljen a túrás igényeknek, illetve könnyebben mozgassa a nehezebb vasat. Ennek jegyében 104-ről 108 Nm-re növelték a forgatónyomatékot, ráadásul ez az érték 6250 helyett már 5500-nál a vezető rendelkezésére áll. Ennek árát szokás szerint a csúcsteljesítménynél fizették meg, az RT 106 helyett csak 100 lovas, viszont ez az erő a korábbinál ezer fordulattal alacsonyabban, 7500-nál jelentkezik.

Az alapmodell csak hagyományos ötfokozatú váltóval rendelhető, a két jobban felszerelt változathoz kérhetünk kormányról kapcsolható félautomatát is, amely szintén ötgangos; elektromos hátramenet mindegyik kivitelhez jár. Az RS-hez hasonlóan az új modellnél is szériafelszerelés a Bosch-sal közösen kifejlesztett elektronikus biztonsági arzenál: a Vehicle Stability System (VSS) magában foglalja a blokkolásgátlót, a menetstabilizálót és a kipörgésgátlót. Érdekesség, hogy mindegyik Spyder modell szervorásegítéses kormányművel rendelkezik.

A felszereltség bőséges, már a sima RT-hez is jár elektromosan állítható plexi, sebességtartó automatika (tempomat), elektronikus rögzítőfék, fűtött kormánymarkolatok, 12V-os aljzat a felső dobozban, vonóhorog és két év garancia. Az eggyel magasabb, RT Audio & Convenience szinten már beépített rádiót és iPodot is kapunk, az elöl elhelyezett két hangszóró sebességfüggő erősséggel szól, és itt már az utas is fűtött majrévasakba kapaszkodhat. A legpucosabb az RT-S kivitel, amelyet az előbb felsoroltak mellett hátsó hangszórókkal, az utas által is vezérelhető audiorendszerrel és ködlámpákkal látnak el, illetve a hátsó futóműnél a rugóelőfeszítés elektronikusan állítható.

Különlegességéhez és szolgáltatásaihoz mérten a Can-Am Spyder RT nem kerül túlzottan sokba. Az Egyesült Államokban 21 000 dollárt, azaz nagyjából 4 millió forintot kérnek az alapváltozatért; a közepes felszereltségű modellt 23 000 dollárért (4,4 millió Ft), a csúcsváltozatot pedig 25 000-ért (4,8 millió Ft) kínálják.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending