Csatlakozz hozzánk
Fantic caballero

Hírek

Lightning Motorcycle LS-218: jól jegyezd meg ezt a pár karaktert, mert egy elég komoly villanymotor áll mögötte

Habár már jó pár éve benne van a köztudatban a Lightning Motorcycle LS-218 modellje, időnként olyat mutatnak, ami miatt érdemes újra és újra elővenni őket.

Közzétéve

ekkor

GRINGO Kicsi
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Páratlan teljesítmény

Ezúttal például egy videót tettek közzé, amin 2 azaz kettő másodperc alatt gyorsul fel a motor 160 km/óráról 240 km/órára. Igen, tudjuk, mivel egy fékpadon látott napvilágot a mért adat, ezért itt most nem játszott szerepet a légellenállás, de azért ez akkor sem egy rossz érték.

Aki persze kicsit is tájékozott a villany motorok világában, az tudja, hogy még a legnagyobb és legfejlettebb benzines motorokhoz képest is sokkal nyomatékosabb tud lenni egy villanymotor. És itt inkább a reakcióidőről van szó, ami igazából nincs is, annyira azonnal adja le egy ilyen szerkezet a bődületes nyomatékát.
Az LS-218 onnan kapta a nevét, hogy 218 mph-val (351 km/óra) beállította a villanymotorok rekordját, amit egy folyadékhűtéses, 200 lóerő teljesítményű IPM motorral sikerült elérni.

228 Nm nyomatékkal jelenleg ez a motor a legerősebb elektromos kétkerekű a világon

Ha ezeket az értékeket lefordítjuk a való világra, vagyis az aszfaltra, akkor a 0-100 km/óra sprint 2.2, míg a 0-160 km/óra 5.5 másodperc alatt van meg. A lenti videón látható a letaglózó teljesítmény élőben is (a villanymotor hangjával azért még barátkozni kell egy kicsit) :

Gondolom feltűnt, hogy az első 0-160-ra gyorsulás ”csak” hét másodperc alatt lett abszolválva, amire az a magyarázat, hogy nem lehet nyélgázt húzni a motornak nagyjából 160 km/óra alatt, mivel a nyomaték miatt csak elforogna a kerék. Azt viszont így is látjuk, hogy 160 és 240 között nagyjából 2 másodperc telik el.

Mi sem bizonyítja jobban a Lightning fölényét, mint hogy a Pikes Peak International Hill Climb Overall verseny kategóriát 20 másodperces előnnyel nyerte meg a második helyezett Ducatihoz képest.

Amerikában egyébként teljesen legális és utcán bevethető a ”Villámlás”, ami két fajta teljesítménnyel rendelhető:

-a 12 kW/órás ami 38,888 USD-ért,
-az erősebb 20 kW/órás verzió pedig 46,888 USD-ért szerezhető be.

Utóbbi  a gyártó szerint 290 kilométeres hatótávot tud, városi és országúti vegyes felhasználásban. Ha valaki sokallaná az árát, érdemes jobban megnézni a motor többi alkatrészét is: Öhlins futómű, Brembo fékek, illetve karbon elemek mindenhol.

Az LS-218-at nyilván leginkább a tapasztaltabb és legnagyobb teljesítményt hajszoló motorosok rendelik, de mivel lennének visszafogottabb vásárlók is, a Lightning már javában fejleszti az egy fokkal szelídebb, ”Strike” fedőnevű modellt, ami nem sokkal kínál kevesebbet mint a nagytesó: 241 km/órás végsebességet és ugyanennyi hatótávot ígér a jövőbeli vásárlóknak, 12,998 USD-ért.

A jó hírt pedig direkt a végére hagytam, kitartó olvasóinknak jutalmul: a MotoPartsShop már lebeszélt mindent az amerikai gyártóval, amint forgalmazható Európában Budapesten már tuti lesz egy üzlet ahol kapni lehet majd. Azonban március végén indul az USA- ban a forgalmazás az itthoni bevezetés időpontja még nem ismert sajnos… de nézzetek be gyakran, mert nem kizárt, hogy élőben is megcsodálhatjátok  nemsokára a motorokat!

Cím: 1026. Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 17-21.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Trending