Az Aprilia 2009 óta folyamatosan csiszolgatja négyhengeres sportmotorját, aminek köszönhetően az eredmények nem maradtak el. Három Superbike világbajnoki cím után az idei évben a Superstock kategóriában sikerült elhódítaniuk az aranyat, elvárásaik azonban még mindig nem csökkentek a típussal kapcsolatban.
Erre meg is van minden okuk, mert az RSV4 konstrukciójában még mindig rengeteg a potenciál, és talán egy jobb versenyzőpárossal az idei évben is a dobogón végezhettek volna a Superbike-ban. Ám mivel a gyártó immáron a MotoGP sorozatában is szerepel, könnyen hihettük azt, hogy az Aprilia hanyagolni fogja az “utcaibb” kategóriát.

Az RSV4-ben dolgozó V-négyes azonban szorosan összefügg a MotoGP projekttel, hiszen a motorok szíve szinte ugyanaz a szerkezet. Az Aprilia így minden fejlesztést vissza tud forgatni az utcai motorokba is, és ezt már az első GP-ben töltött (visszatérő) év után meg is tette. Az EICMA kiállításon lehullt a lepel az eddigi legerősebb RSV4-ekről, ami a vásárlók garázsaiba kerülhetnek.

Konkrétan 5 változat mutatkozott be, melyek mind pályahasználatra lettek felkészítve, így kielégítik a nyílt pályanapokra látogatók és a profi versenyzők igényeit is. A képeken látható legerősebb és legfelszereltebb modell az RSV4 R-FW Misano fantázianevet kapta, teljesítményét pedig 230 lóerőre becslik. A modell igazán feltűnő festést is kapott, ami biztosan rengeteg rajongó számára teszi kívánatossá a gépet – bár szerintem ettől messze jobb színkombinációkban is készültek már RSV-négyesek.

Az öt változat nevei, “növekvő sorrendben”: RSV4 R-FW Stock1 MM Race, majd Stock2 APX Race, majd SBK, W-SBK, végül Misano. Nem nehéz kikövetkeztetni, hogy az SBK-k már Superbike vb replika színvonal, míg a Misano már rendesen GP-fíling.