Forrás: BMW
Bár még alig telt el két év az S 1000 RR 2009. évi megjelenése (és győzelme) óta, a BMW máris bemutatta a sikeres sportmotor számos ponton tökéletesített, modellfrissített változatát. A gyártó ígérete szerint még sportosabban és pontosabban irányítható a jövő évi „SezeRR”, köszönhetően például a kedvezőbb nyomatékleadásnak és az élénkebb gázreakciónak.
A Superstock-versenyeken szerzett valamennyi tapasztalatát felhasználta hozzá a bajor márka – a Superstock VB-t rögtön az első évében, vagyis tavaly meg is nyerte a BMW. Ami nem változott a korábbiakhoz képest, az az igen tekintélyes 142 kW (193 LE) teljesítmény és a 204 kilogrammos menetkész tömeg (verseny-ABS-szel 206,5 kg).
Viszont például két fontos elektronikus csemege működését továbbfejlesztették Münchenben: a propelleresek szerint napjaink legkorszerűbb blokkolásgátló berendezése a BMW Motorrad Race ABS. Ezt és a kipörgésgátlót (Dynamic Traction Control – DTC) is tovább finomították. Mivel az S 1000 RR modellfrissítésének egyik fő célja a motorozhatóság javítása volt, a gázfelvétel finomhangolása kimondottan jót tett a motor reakciókészségének. Konkrétan csökkentették a gázkar elfordulási szögét, és a működését is könnyebbé tették.

Az előző generációs S 1000 RR szépen szétcsapta a japán konkurenciát – a BMW nem bízza a véletlenre, a 2012-es kiadás jövőre sem akar teret engedni nekik…
A futóművön elvégzett módosítások hatására állítólag számottevően javultak az RR menetdinamikai jellemzői. A fordított teleszkópvilla és a rugóstag új belső szerkezetének köszönhetően még szélesebb tartományt fednek le a lengéscsillapítók a két véglet, a komfortos és a sportos között. Annak köszönhetően, hogy a villaszög, az utánfutás, a lengővilla-forgáspont, a teleszkópvilla-túlnyúlás és a rugóstag hosszának módosítása következtében átalakult a járműpozíció és a futómű-geometria, nemcsak könnyebben és pontosabban irányítható, hanem a bajorok szerint sokkal jobb visszajelzéssel is szolgál a megújult S 1000 RR.

A “válságkorszak” előtt megszokott volt a kétéves modellfrissítési ciklus – de a BMW most kissé váratlanul “nyúlt hozzá” az S 1000 RR-hez – különösen, hogy még az idei is nagyon naprakész, sokak szerint tökéletes modell. Hát itt a még tökéletesebb?
A BMW a hatékonyabb levegőellátás érdekében egyúttal megnövelte a beszívási keresztmetszetet is azáltal, hogy a kormánynyakon át vezeti be a levegőt a szívórendszerbe. A futómű átalakítását állítható (10 fokozatban), mechanikus kormánylengés-csillapító telepítésével tette teljessé. Ha már a kormány táján tartunk, újfajta grafikájánál fogva könnyebb leolvasni a fordulatszámmérőt, mint eddig, ráadásul szabályozható az LCD-kijelző fényereje, és kibővültek a funkciói. A köridőmérő műszeren mostantól megjeleníthető a „legjobb kör folyamatban” („best lap in progress”) és beállítható egy figyelmeztetés, ha a motoros túllép egy általa előre beállított sebességet („speed warning”).

Az új műszerfal új funkciókkal bővült, és jobban olvasható
Nemcsak a motor elektronikája, a futómű és a műszerfal változott a 2012-es S 1000 RR-en, hanem az egész megjelenése is – még ha ez elsőre nem is egyértelmű. Az új kiadásnak sokkal keskenyebb a fara, továbbá finoman módosultak aszimmetrikus oldalidomok, és oldalsó szellőzőrácsokat kapott rajta az airbox burkolatának középső része. A megújult RR markáns ismertetőjegyei továbbá az idom felső részén kialakított, az aerodinamikát előnyösen befolyásoló „szárnyak”. Az ergonómiát javítandó, megváltoztatta a BMW Motorrad az első saroklemezeket, és vékonyabbra vette az utaslábtartók konzolait.


Ez eddig sem éppen otromba faridom most még kecsesebb lett; “R6-szerű” szárnyacskákat kapott az oldalidomokra
A 2012-es BMW S 1000 RR újításainak listája
· Jobb motorozhatóság a tökéletesített nyomatékkifejtésnek köszönhetően.
· Kettő helyett három teljesítmény-jelleggörbe (rain, sport, valamint race és slick), rain üzemmódban 120 kW-ra (163 LE-re) módosult a névleges érték.
· Előnyösebb terhelésváltási reakciót eredményező, finomabb gázfelvétel (különösen érzékletes rain-, ugyanakkor sportos és közvetlen sport- ill. race és slick-programban.
· Kisebb elfordulási szögű, könnyebben kezelhető gázkar.
· Jobb rugalmasságot biztosító, rövidebb szekunder áttétel.
· Finomabbra hangolt verseny-ABS és kipörgésgátló (Dynamic Traction Control).
· Hatékonyabb levegőellátást biztosító, nagyobb beszívási keresztmetszet a kormánynyakon.
· Könnyebb és pontosabb irányíthatóság, jobb visszajelzés.
· Kifinomultabb lengéscsillapítás az átalakított rugózó elemeknek köszönhetően.
· Új futómű-geometria a villaszög, az utánfutás, a lengővilla-forgáspont, a teleszkópvilla-túlnyúlás és a lengővillahossz módosításából adódóan.
· Tíz fokozatban állítható új kormány lengéscsillapító.
· Marással megmunkált, kovácsolt villahíd új kivitelben, csökkentett eltolással.
· Átalakított külső: keskenyebb far, újfajta oldalidomok, középső részén oldalsó szellőzőrácsokkal ellátott airbox-burkolat és „szárnyak”
· Négy új fényezés: piros-fehér, világoskék, zafírfekete metál és motorsport.
· Módosított RR-logó.
· Új sarokvédők és keskenyebb utaslábtartó-konzolok.
· Jobban leolvasható fordulatszámmérő és szabályozható fényerejű LCD-kijelző.
· Új funkciókat – „legjobb kör folyamatban” („best lap in progress”) és sebesség figyelmeztetés („speed warning”) – felvonultató műszercsoport, deaktiválható
„lámpa”-hibaüzenet leszerelt fényszóró/rendszámtáblatartó esetén.
· Új helyre került katalizátorok, hővédő lemez elhagyása.
· Még több kiegészítő és gyári extrafelszerelés.
A 2012-es színek