Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

Lehet még fokozni? Felfrissül a BMW S 1000 RR

Íme a bajorok sikeres pályafegyverének “tökéletesített” verziója, a 2012-es S 1000 RR

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Forrás: BMW

Bár még alig telt el két év az S 1000 RR 2009. évi megjelenése (és győzelme) óta, a BMW máris bemutatta a sikeres sportmotor számos ponton tökéletesített, modellfrissített változatát. A gyártó ígérete szerint még sportosabban és pontosabban irányítható a jövő évi „SezeRR”, köszönhetően például a kedvezőbb nyomatékleadásnak és az élénkebb gázreakciónak.

A Superstock-versenyeken szerzett valamennyi tapasztalatát felhasználta hozzá a bajor márka – a Superstock VB-t rögtön az első évében, vagyis tavaly meg is nyerte a BMW. Ami nem változott a korábbiakhoz képest, az az igen tekintélyes 142 kW (193 LE) teljesítmény és a 204 kilogrammos menetkész tömeg (verseny-ABS-szel 206,5 kg).

Viszont például két fontos elektronikus csemege működését továbbfejlesztették Münchenben: a propelleresek szerint napjaink legkorszerűbb blokkolásgátló berendezése a BMW Motorrad Race ABS. Ezt és a kipörgésgátlót (Dynamic Traction Control – DTC) is tovább finomították. Mivel az S 1000 RR modellfrissítésének egyik fő célja a motorozhatóság javítása volt, a gázfelvétel finomhangolása kimondottan jót tett a motor reakciókészségének. Konkrétan csökkentették a gázkar elfordulási szögét, és a működését is könnyebbé tették.


Az előző generációs S 1000 RR szépen szétcsapta a japán konkurenciát – a BMW nem bízza a véletlenre, a 2012-es kiadás jövőre sem akar teret engedni nekik…

A futóművön elvégzett módosítások hatására állítólag számottevően javultak az RR menetdinamikai jellemzői. A fordított teleszkópvilla és a rugóstag új belső szerkezetének köszönhetően még szélesebb tartományt fednek le a lengéscsillapítók a két véglet, a komfortos és a sportos között. Annak köszönhetően, hogy a villaszög, az utánfutás, a lengővilla-forgáspont, a teleszkópvilla-túlnyúlás és a rugóstag hosszának módosítása következtében átalakult a járműpozíció és a futómű-geometria, nemcsak könnyebben és pontosabban irányítható, hanem a bajorok szerint sokkal jobb visszajelzéssel is szolgál a megújult S 1000 RR.


A “válságkorszak” előtt megszokott volt a kétéves modellfrissítési ciklus – de a BMW most kissé váratlanul “nyúlt hozzá” az S 1000 RR-hez – különösen, hogy még az idei is nagyon naprakész, sokak szerint tökéletes modell. Hát itt a még tökéletesebb?

A BMW a hatékonyabb levegőellátás érdekében egyúttal megnövelte a beszívási keresztmetszetet is azáltal, hogy a kormánynyakon át vezeti be a levegőt a szívórendszerbe. A futómű átalakítását állítható (10 fokozatban), mechanikus kormánylengés-csillapító telepítésével tette teljessé. Ha már a kormány táján tartunk, újfajta grafikájánál fogva könnyebb leolvasni a fordulatszámmérőt, mint eddig, ráadásul szabályozható az LCD-kijelző fényereje, és kibővültek a funkciói. A köridőmérő műszeren mostantól megjeleníthető a „legjobb kör folyamatban” („best lap in progress”) és beállítható egy figyelmeztetés, ha a motoros túllép egy általa előre beállított sebességet („speed warning”).


Az új műszerfal új funkciókkal bővült, és jobban olvasható

Nemcsak a motor elektronikája, a futómű és a műszerfal változott a 2012-es S 1000 RR-en, hanem az egész megjelenése is – még ha ez elsőre nem is egyértelmű. Az új kiadásnak sokkal keskenyebb a fara, továbbá finoman módosultak aszimmetrikus oldalidomok, és oldalsó szellőzőrácsokat kapott rajta az airbox burkolatának középső része. A megújult RR markáns ismertetőjegyei továbbá az idom felső részén kialakított, az aerodinamikát előnyösen befolyásoló „szárnyak”. Az ergonómiát javítandó, megváltoztatta a BMW Motorrad az első saroklemezeket, és vékonyabbra vette az utaslábtartók konzolait.


Ez eddig sem éppen otromba faridom most még kecsesebb lett; “R6-szerű” szárnyacskákat kapott az oldalidomokra
A 2012-es BMW S 1000 RR újításainak listája

·    Jobb motorozhatóság a tökéletesített nyomatékkifejtésnek köszönhetően.
·    Kettő helyett három teljesítmény-jelleggörbe (rain, sport, valamint race és slick), rain üzemmódban 120 kW-ra (163 LE-re) módosult a névleges érték.
·    Előnyösebb terhelésváltási reakciót eredményező, finomabb gázfelvétel (különösen érzékletes rain-, ugyanakkor sportos és közvetlen sport- ill. race és slick-programban.
·    Kisebb elfordulási szögű, könnyebben kezelhető gázkar.
·    Jobb rugalmasságot biztosító, rövidebb szekunder áttétel.
·    Finomabbra hangolt verseny-ABS és kipörgésgátló (Dynamic Traction Control).
·    Hatékonyabb levegőellátást biztosító, nagyobb beszívási keresztmetszet a kormánynyakon.
·    Könnyebb és pontosabb irányíthatóság, jobb visszajelzés.
·    Kifinomultabb lengéscsillapítás az átalakított rugózó elemeknek köszönhetően.
·    Új futómű-geometria a villaszög, az utánfutás, a lengővilla-forgáspont, a teleszkópvilla-túlnyúlás és a lengővillahossz módosításából adódóan.
·    Tíz fokozatban állítható új kormány lengéscsillapító.
·    Marással megmunkált, kovácsolt villahíd új kivitelben, csökkentett eltolással.
·    Átalakított külső: keskenyebb far, újfajta oldalidomok, középső részén oldalsó szellőzőrácsokkal ellátott airbox-burkolat és „szárnyak”
·    Négy új fényezés: piros-fehér, világoskék, zafírfekete metál és motorsport.
·    Módosított RR-logó.
·    Új sarokvédők és keskenyebb utaslábtartó-konzolok.
·    Jobban leolvasható fordulatszámmérő és szabályozható fényerejű LCD-kijelző.
·    Új funkciókat – „legjobb kör folyamatban” („best lap in progress”) és sebesség figyelmeztetés („speed warning”) – felvonultató műszercsoport, deaktiválható
„lámpa”-hibaüzenet leszerelt fényszóró/rendszámtáblatartó esetén.
·    Új helyre került katalizátorok, hővédő lemez elhagyása.
·    Még több kiegészítő és gyári extrafelszerelés.

A 2012-es színek

A strandkorlátkéken (egyébként “bluefire”) és az “M-dizájn” (hivatalos nevén BMW Motorrad Motorsport) trikoloron kívül…


…van még piros fehér, és természetesen az elmaradhatatlan fekete(metál) fényezésű is

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending