Csatlakozz hozzánk

Blog

Látnod kell: legendás Hondák az EICMA-n

Kíváncsi vagy, mik voltak a Honda sztárjai a milánói kiállításon 20 vagy 30 évvel ezelőtt? Néhány szárnyas legendát a múlt heti show-ra is kitoltak – ezek még (már) lazán egy Fireblade SP árát érik…

Közzétéve

ekkor

eicma honda 1995
Euromotor3

Az idei Honda-szenzációk, a RC213V-S-en és a True Adventure-ön túl is volt élet a Honda standján – is, bár az alábbi képeket leginkább az olasz gyűjtők (veterán szövetség) standjánál fényképeztem. Itt pedig természetesen nem csak a legnagyobb motorgyártó ikonná vált, gyönyörű állapotban megmaradt modelljei voltak kiállítva, ezért elárulom, lesz még egy hasonló cikk, az “összes többi” márka időtálló virágszálait csokorba szedve.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Mérföldkőnek számító Hondából viszont annyit láttam magam körül ebben a pavilonban, hogy még ott a helyszínen eldöntöttem, hogy külön cikket érdemelnek – és nem zsúfolom majd be az átfogó EICMA képriport aljára őket. Akár a Tokio Motor Show-n is érezhettem volna magam: csak az árulta el, hogy az EICMA-n vagyok, hogy több volt a Benelli Sei, mint a CBX1000. Na de akkor lássuk, mik érnek ma is (akár jóval) többet egy új CBR1000RR-nél.

Kezdjük mindjárt az ováldugattyús kuriózummal: az NR750 (New Racing) 1992-ben gyönyörűnek számított, de ennél is fontosabb, hogy a 90 fokos V4-es blokk ovális, vagy inkább salakmotor-pálya alakú hengereiben egyenként 8, azaz összesen 32 szelep végezte a gázcserét…

…ugyanakkor elég nehéz (szárazon 220kg) és nagyon drága volt. Viszont telis-tele mára már megszokott, akkoriban merőben újnak számító megoldásokkal: index a tükörben, ülés alatti kipufogó, félkarú hátsó felfüggesztés, digitális paneles műszerfal – és még sorolhatnánk

Egy patika SC28-as: a legelső, dupla kerek lámpás, lyukacsos fejidomos CBR900RR 1992-ből

Ritka, mint a gyári dobos CBR… A stock kifufogó ez esetben már növeli az értéket, ahogy a 90-es évekre jellemző, hibátlan sílécfényezés is. A teletankolva csupán 205 kilós RR 124 lóerőt tudott, és akár 260-nal száguldott

Az RC45 mellett mindenki megállt egy pillanatra: John Kocinski 1997-ben Superbike vb címet nyert a V4-es versenyváltozatával – megtörve ezzel a Ducati 916 egyeduralmát

Az RVF750R 10 kilóval könnyebb volt feltöltve, mint az ováldugattyús NR750 szárazon, és csak 7 lóerővel gyengébb (118LE). A félkarú lengővilla és a mesés felni erről sem hiányzott, szerencsére

Egy (szintén) kevésbé elterjedt típus, a VF1000F-II. Egy évvel érkezett az 1984-ben bemutatott VF1000F (ekkor még superbike) után, melynek idomos, túrasport verziója – akkor azt mondák róla

Ez a BoldOr változat, amely gyorsítócsíkot, valamint extra radiátort és légbeömlőt kapott a fejidomon, a lámpa alatt. A kor érdekességei még a bólintásgátlós első teleszkópok és az ún. ComStar, csavarozott felnik

A soros hathengres CBX1000 1982-ből. 103 lóerő, 5 sebesség, 225km/h-s végsebesség – és meglehetősen alulméretezett első villa. Akkoriban ez jelentette a Supersportot, de két évre rá jött egy bizonyos GPz900R…

Egy klasszik-Honda találkozóról nem hiányozhat a CB750-es. Ez a példány 1971-es, 67 lóerős, 5 sebességes – és akkoriban tudta a 190-et…

A logo, amely nélkül biztosan nem tartana itt az iparág. A selymes négyütemű soros négyhengeres a modern motorblokkok atyjának tekinthető

– folytatjuk a sort az EICMA egyéb legendás modelljeivel..

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending