Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Blog

Kunmadaras: “úgy hullottak a csúcsok, mint a szilva a fáról!”

Kunmadár, 2. forduló: “úgy hullottak a csúcsok, mint a szilva a fáról!”

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Bizony bánhatta az, aki “csak” a rossz idővel kapcsolatos aggodalmai miatt nem indult el múlt szombaton Kunmadarasra. Bár a takony idő nem maradt el, háromszor is kapott a nyakába a publikum, utána viszont – ember és gép számára is – ideális időjárásnak örülhettünk – olyannyira, hogy sorra dőltek meg a drag csúcsok…

Ilyen kellemes körülményekhez ritkán van szerencsénk a volt szovjet kifutópályán: vagy délibábos hőség, vagy (oldal)szél, vagy valami hasonló elő szokott fordulni, de mire mi odaértünk a Hungarian Drag Arénába (a kenderesi jégeső után), ragyogó napsütés, friss levegő és éppen elég Celsius fogadott bennünket. Bár a pálya még kissé vizes volt, de a Toyota Road Service Kupa autós indulói hamar felszárították a betont, átadva a terepet a dragbike-osoknak – akik a kitartó közönség bizalmát meghálálva sorra futották a csúcsidőket! Olyan még nem volt, hogy nem érte volna meg elindulni Kunmadárra…

Mind stunt-ban, mind gyorsulásban ez alkalommal is nemzetközi mezőny gyűlt össze Kunmadarason. A dragbike-osok “elit” osztályában, a Competition-ben a rutinos olasz Davide Ricci részvétele gondoskodott erről, aki sajnos hazánk fiainak (és leggyorsabb leányzójának) utolérhetetlennek bizonyult ezen a napon. Bár Matusik Andi kikapott a döntőbe jutásért vívott harcban, mégsem volt oka szomorkodni a Czettner-féle csapatnak. Hogy miért? Andi – ahogy ő fogalmazott – belépett a 7-esek előkelő klubjába, ugyanis 7,9616-tal megfutotta élete eddigi legjobbját, első hetes idejét! RSV-fan Laci cimborám ettől a pillanattól kezdve a nap folyamán jó párszor még megjegyezte: “hú, nem volt egyszerű a csaj!” Igaza van, hihetetlen, amit Matusik Andi nő létére művel a több száz lóerős “gépszörnnyel” – ahogy ő hívja a motorját.


Matusik Andi élete legjobbját futotta, Borsay Szabolcsot kuplung-gondok hátráltatták


Andi 7-es idővel sem tudta legyőzni Davide Ricci-t az elődöntőben

Mindeközben Davide Ricci 7.58-cal került a döntőbe, ahol az idéntől a Sovereign színeiben induló Papp Lacival találta szembe magát. “László Pappa” Borsay Szabolcson jutott túl a középdöntőben, majd az elődöntőben a BYE-futammal egyenes út vezetett a fináléba. Szabb-ot kuplung-probléma hátráltatta ezen a versenyen (lásd lentebb a keretes beszámolót), ami a kiesés utáni tesztfutamok alatt sem oldódott még meg. Davide Ricci a döntőben elért 7.52-es idejével szemben Papp Laci – finoman szólva nem túl fiatal – technikájának nem sok esélye volt, bár a nap folyamán Laci is megfutotta “új” motorjával eddigi legjobbját, 8.04-et – ami már szintén nagyon közeli a bűvös heteshez. Bár Andi és Laci is a legjobbját hozta, mégsem sikerült megfogniuk a szintén csúcsformában motorozó Davide Ricci-t, ennek ellenére sikerült kiszolgálniuk a publikumot.


Papp Laci kihozta az – eddigi – maximumot idei motorjából, ami a 2. helyre volt elég

Nemkülönben Lencsés Donát Dánielnek (Superstreet) vagy éppen Kákonyi Ádámnak (D1000+), akik 8.69-cel, illetve 9.22-vel szintén eddigi legjobb futamukat teljesítették – mindketten döntősök voltak kategóriájukban, Lencsés nyert, Kákonyi kikapott Katona Dániel ellen. Legalább annyi autó is álldogált a HDA Depóban ezen a napon, mint amennyi motoros induló, köztük a tengernyi (vagy inkább kukorica-táblányi), különböző mértékben hevített Civic mellett amerikai nagyvasak is borzolták a kedélyeket: Corvette, Camaro és társai. A drag futamok alatt hátul a parkolóban Galacs Gábor égette a gumit drift formájában új BMW-jével, sőt, mindeközben a stunt pályán folyamatosan ment a gyakorlás a világ első éjszaka megtartott versenyére, köztük a lengyelek egyik ászával, a világbajnok Pfeifferhez hasonlóan BMW F800-assal nyomuló Raptowny-val. Tehát párhuzamosan zajlottak a programok, a kunmadarasi közönségnek mindig volt hova néznie. Itt kérem nincs holtidő, ha mást nem, a gyönyörű kunsági naplemetét lehet bámulni – a teszt-Crossrunner hátsó ülését elfoglaló “RSV Laci” először járt ‘Madarason és “nagyon komoly ez a Kunmadár”-véleménnyel volt a buliról. És akkor a május 1-i vagy az augusztus 20-i őrületet még meg sem tapasztalta… Utóbbira hamarosan újra alkalmunk nyílik…


A szintén csúcsdöntő Lencsés Donát Dániel Gál Tamást verte meg a Superstreet-döntőben


Már nem csak a motorosok mekkája Kunmadár…


A lengyel-remek: Hubert Dylon “Raptowny” szinte már haza jár Kunmadárra


A kitartó közönség a világ első éjszakai stunt versenyét láthatta Kunmadarason (Fotó: Gombos Miklós)

Szabb mondja

Múlt hétvégén Kunmadarason álltunk rajtok a Suzuki ProMod dragsteremmel. Az elmúlt versenyen történt motorhiba javítása, felújítása az utolsó pillanatra készült el, így sajnos tesztelni már nemvolt időnk. A motor nagyon erős lett és a nitró rendszer is jól működik viszont az új, erősebb motor kihozott egy új problémát: a kuplungot. A motor nagyon “lassan” indul el amivel másfél-két másodpercet veszítek, így sajnos nem sikerült a döntőbe jutás. A következő verseny két hónap múlva szintén Kunmadarason lesz, ahova egy új, speciális kuplunggal érkezünk, amit a megelőző hetekben fogunk tesztelni több alkalommal – így remélem, hogy végre egy igazán jó versenyt zárhatunk, jó eredményekkel! (Szöveg: Borsay Szabolcs; Képek: Lehotzky István)


Köszönöm a támogatóim kitartását, segítségét: X-Bike, Monster Energy, Suzuki, Mugen, Oakley, Pure Solve, Goodridge, LSL, HyperTeam

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending