Csatlakozz hozzánk

Blog

Kunmadaras: “úgy hullottak a csúcsok, mint a szilva a fáról!”

Kunmadár, 2. forduló: “úgy hullottak a csúcsok, mint a szilva a fáról!”

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Bizony bánhatta az, aki “csak” a rossz idővel kapcsolatos aggodalmai miatt nem indult el múlt szombaton Kunmadarasra. Bár a takony idő nem maradt el, háromszor is kapott a nyakába a publikum, utána viszont – ember és gép számára is – ideális időjárásnak örülhettünk – olyannyira, hogy sorra dőltek meg a drag csúcsok…

Ilyen kellemes körülményekhez ritkán van szerencsénk a volt szovjet kifutópályán: vagy délibábos hőség, vagy (oldal)szél, vagy valami hasonló elő szokott fordulni, de mire mi odaértünk a Hungarian Drag Arénába (a kenderesi jégeső után), ragyogó napsütés, friss levegő és éppen elég Celsius fogadott bennünket. Bár a pálya még kissé vizes volt, de a Toyota Road Service Kupa autós indulói hamar felszárították a betont, átadva a terepet a dragbike-osoknak – akik a kitartó közönség bizalmát meghálálva sorra futották a csúcsidőket! Olyan még nem volt, hogy nem érte volna meg elindulni Kunmadárra…

Mind stunt-ban, mind gyorsulásban ez alkalommal is nemzetközi mezőny gyűlt össze Kunmadarason. A dragbike-osok “elit” osztályában, a Competition-ben a rutinos olasz Davide Ricci részvétele gondoskodott erről, aki sajnos hazánk fiainak (és leggyorsabb leányzójának) utolérhetetlennek bizonyult ezen a napon. Bár Matusik Andi kikapott a döntőbe jutásért vívott harcban, mégsem volt oka szomorkodni a Czettner-féle csapatnak. Hogy miért? Andi – ahogy ő fogalmazott – belépett a 7-esek előkelő klubjába, ugyanis 7,9616-tal megfutotta élete eddigi legjobbját, első hetes idejét! RSV-fan Laci cimborám ettől a pillanattól kezdve a nap folyamán jó párszor még megjegyezte: “hú, nem volt egyszerű a csaj!” Igaza van, hihetetlen, amit Matusik Andi nő létére művel a több száz lóerős “gépszörnnyel” – ahogy ő hívja a motorját.


Matusik Andi élete legjobbját futotta, Borsay Szabolcsot kuplung-gondok hátráltatták


Andi 7-es idővel sem tudta legyőzni Davide Ricci-t az elődöntőben

Mindeközben Davide Ricci 7.58-cal került a döntőbe, ahol az idéntől a Sovereign színeiben induló Papp Lacival találta szembe magát. “László Pappa” Borsay Szabolcson jutott túl a középdöntőben, majd az elődöntőben a BYE-futammal egyenes út vezetett a fináléba. Szabb-ot kuplung-probléma hátráltatta ezen a versenyen (lásd lentebb a keretes beszámolót), ami a kiesés utáni tesztfutamok alatt sem oldódott még meg. Davide Ricci a döntőben elért 7.52-es idejével szemben Papp Laci – finoman szólva nem túl fiatal – technikájának nem sok esélye volt, bár a nap folyamán Laci is megfutotta “új” motorjával eddigi legjobbját, 8.04-et – ami már szintén nagyon közeli a bűvös heteshez. Bár Andi és Laci is a legjobbját hozta, mégsem sikerült megfogniuk a szintén csúcsformában motorozó Davide Ricci-t, ennek ellenére sikerült kiszolgálniuk a publikumot.


Papp Laci kihozta az – eddigi – maximumot idei motorjából, ami a 2. helyre volt elég

Nemkülönben Lencsés Donát Dánielnek (Superstreet) vagy éppen Kákonyi Ádámnak (D1000+), akik 8.69-cel, illetve 9.22-vel szintén eddigi legjobb futamukat teljesítették – mindketten döntősök voltak kategóriájukban, Lencsés nyert, Kákonyi kikapott Katona Dániel ellen. Legalább annyi autó is álldogált a HDA Depóban ezen a napon, mint amennyi motoros induló, köztük a tengernyi (vagy inkább kukorica-táblányi), különböző mértékben hevített Civic mellett amerikai nagyvasak is borzolták a kedélyeket: Corvette, Camaro és társai. A drag futamok alatt hátul a parkolóban Galacs Gábor égette a gumit drift formájában új BMW-jével, sőt, mindeközben a stunt pályán folyamatosan ment a gyakorlás a világ első éjszaka megtartott versenyére, köztük a lengyelek egyik ászával, a világbajnok Pfeifferhez hasonlóan BMW F800-assal nyomuló Raptowny-val. Tehát párhuzamosan zajlottak a programok, a kunmadarasi közönségnek mindig volt hova néznie. Itt kérem nincs holtidő, ha mást nem, a gyönyörű kunsági naplemetét lehet bámulni – a teszt-Crossrunner hátsó ülését elfoglaló “RSV Laci” először járt ‘Madarason és “nagyon komoly ez a Kunmadár”-véleménnyel volt a buliról. És akkor a május 1-i vagy az augusztus 20-i őrületet még meg sem tapasztalta… Utóbbira hamarosan újra alkalmunk nyílik…


A szintén csúcsdöntő Lencsés Donát Dániel Gál Tamást verte meg a Superstreet-döntőben


Már nem csak a motorosok mekkája Kunmadár…


A lengyel-remek: Hubert Dylon “Raptowny” szinte már haza jár Kunmadárra


A kitartó közönség a világ első éjszakai stunt versenyét láthatta Kunmadarason (Fotó: Gombos Miklós)

Szabb mondja

Múlt hétvégén Kunmadarason álltunk rajtok a Suzuki ProMod dragsteremmel. Az elmúlt versenyen történt motorhiba javítása, felújítása az utolsó pillanatra készült el, így sajnos tesztelni már nemvolt időnk. A motor nagyon erős lett és a nitró rendszer is jól működik viszont az új, erősebb motor kihozott egy új problémát: a kuplungot. A motor nagyon “lassan” indul el amivel másfél-két másodpercet veszítek, így sajnos nem sikerült a döntőbe jutás. A következő verseny két hónap múlva szintén Kunmadarason lesz, ahova egy új, speciális kuplunggal érkezünk, amit a megelőző hetekben fogunk tesztelni több alkalommal – így remélem, hogy végre egy igazán jó versenyt zárhatunk, jó eredményekkel! (Szöveg: Borsay Szabolcs; Képek: Lehotzky István)


Köszönöm a támogatóim kitartását, segítségét: X-Bike, Monster Energy, Suzuki, Mugen, Oakley, Pure Solve, Goodridge, LSL, HyperTeam

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending