Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Kunmadaras Tóth Zoli szemével

“Életemben először, az országban pedig második magyarként 8 másodperc alatt futottam”

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Szöveg és képe: kTóth Zoli (Totti)

A verseny előtt egy héttel vált biztossá, hogy nem jönnek meg létfontosságú alkatrészek a régi motoromhoz. Lázas telefonálásba kezdtem, hogy kitől lehetne bérelni motort, természetesen Harleyt! Szponzorom a Sovereign Kristálycukor abszolút támogatott ebben! Hiszen magának a rendezvénynek is főtámogatója lévén nagyon akarták, hogy rajthoz tudjak állni. Végül kedvező választ Brian Glaesner-től kaptam. Ő árulja a gépét, amivel 2008-ban a Top Gas Kupa Európa Bajnoka volt.

Megegyeztünk és jött! A csütörtöki szabadedzésen már tudtam is próbálni a vasat, bár inkább ő próbált engem. Nagyon kemény és agresszív a motor, és csak ilyen stílusban lehet irányítani is. Az első nap szörnyű volt! Csináltam olyat, amit még életemben nem, hogy elrajtoltam a bal pályán és befutottam a jobbon. Pénteken már futottam 8,1-t is, de még nem volt meg az ember és gép összhangja. Kértem pár finom állítást Briantől, aki egyébként nagyon szigorú, de profi drag oktatóként is nagyot bizonyított ezen a hétvégén.


Az első burnout

Szombaton végre összeállt a kép és életemben először, az országban pedig második magyarként nyolc másodperc alatt futottam!!! Ez az idő 7,7 s volt!!!!! Már a futam közben éreztem és miközben 260km/ó-nál rángattam vissza a palánktól a motort üvöltöttem a sisakban, mint az állat! A nap folyamán még többször futottam egyébként 7,7 körül. A magyar bajnoki döntői estére maradtak, ahol az elődöntők után egyetlen magyar maradtam. Sok külföldi nevezett be, ezért fordulhatott ez elő.


Agresszíven és keményen indul ez a motor

A középdöntőt is nyertem, míg nem a döntőben hibáztam. Az történt, hogy a szürkület és a koncentrációm pillanatnyi kihagyása eredményeként én körülbelül háromszáz méternél elvettem a gázt, mert úgy láttam, hogy befutottunk. De, nem! Így gyakorlatilag már egy megnyert futamot ajándékoztam a mellőlem induló olasz versenyzőnek.

http://www.tesztmotor.hu/images/stories/DennyM/Hir/TothZoli/2010_kunmadaras_majus1_01.jpg
Balra Brian, jobbra Kasziba Pisti a főszerelőm

Vasárnap viszont indultak az EB döntők. A pro-stock kategóriában húsz nevező volt, így 16-os elődöntőbe kellett bejutni. Ez sikerült is a tizenegyedik helyen. Szoros volt nagyon, hiszen öt tizeden belül voltunk tizenketten! A második fordulóban pedig Laeser-el csaptunk össze. Jól elkaptam a rajtot és sikerült, tovább jutottam!! Sajnos a középdöntő rajtjánál leállt a motor és feladtuk. A szétszedés után derült ki, hogy eltört egy szelepemelő. Abszolút elégedettek voltunk a hétvégével, hiszen minden sikerült, amit célul tűztünk ki. Természetesen jó lett volna menni tovább, de nagyon sokat mentem a géppel és nem igazán volt meg a visszahűtéshez szükséges idő szombaton, ez bosszulta meg magát. De, 15-én Lacházán megyünk, hónap végén pedig ismét EB, csak most Santa Podban(UK). A motort Buellnek hívják, Deringer és Lozano műhelyek építették az USA-ban. Hengerűrtartalom: 3248ccm!!!!!!! 5 sebességes race case váltóval, Racepack300V telemetria, Kosman váz és sok egyéb jó cuccal felszerelve.


A motor sosem akarja letenni az elejét, pedig a váltófény már a sisakomon villog

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending