Csatlakozz hozzánk

Hírek

Ez volt Kunmadár, ez lesz Kunmadár

A kunmadarasi díjkiosztón az idei dragbike és stunt szezonra emlékeztünk vissza, de a jövőre 17. évébe lépő rendezvény jövőjéről is kérdeztük Hadnagy József főszervezőt

Közzétéve

ekkor

hda kunmadaras 2013
MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Szöveg: Kovács Tamás Képek: Pável Kriszta, Gémesi Balázs, KT

Abból a szempontból kissé melankólikusan kezdődött a már hagyományos domonyvölgyi Kunmadár-díjátadó, hogy a kivetítőn nem nagyratörő drag Aréna terveket láttunk (mint tavaly), hanem “csak” egy összefoglaló videót a 2013-as évről. A filmecske zenéje ugyanúgy az Ismerős Arcok Nélküled című száma volt, akárcsak a Night Show kezdéseként augusztus 17-én, az Extrém Hétvégén. Jó volt végignézni a motoros, autós gyorsulásról, driftről és stuntról, az idei – összességében sikeres – évről összevágott videót – Kunmadár egy nagy család: “mi egy vérből valók vagyunk”.

Persze, jobb lett volna félkész Aréna fényképeket vagy még “készebb” terveket nézegetni a vásznon, de sajnos benzingőzös ügyünk minisztériumi támogatottsága nem olyan, mint amilyet egy évvel ezelőtt remélni lehetett – osztotta meg az egybegyűltekkel dr. Hadnagy József, a kunmadarasi rendezvénysorozat főszervezője. A valódi HDA (Hungarian Drag Aréna) infrastruktúrája (pl. lelátók, depó, a versenyigazgatóság hídja a rajt fölött) 2014-re vagy 2015-re készült volna el a tervek szerint, de ez most már biztosan csúszik, nem tudni mennyit.

A csapatversenyt a Bátszi Drag Team nyerte a Helltuning előtt – az év dragversenyzője Lencsés Donát Dániel lett (elöl, középen)

Két jó hír is akad azonban az infrastruktúrát tekintve. Az egyik, hogy a Magyar Gyorsulási Aréna terve szerepel a Vidékfejlesztési Minisztérium kiemelt Tisza-tavi projektjében, illetve benne van abban a kalapban, “amiből még lehet valami”. A helyzet tehát nem reménytelen, remélhetőleg a program csak késik, mint a karcagi gyors. A másik pedig, hogy bár az átfogó, radikális Aréna építés elmarad, a szervezők készülnek 2014-re némi infrastrukturális fejlesztéssel, ami elvileg meglepetés, de HaJó annyit elárult, hogy “nem fogunk megázni, ha esik az eső május 1-jén”.

Stunt OB dobogó: Mikeboy, Tompika és Pala (további díjátadó fotók a lenti linken)

A speaker-főszervező azt is elmondta nekünk, hogy a kevesebb kormányzati támogatás ellenére igyekeznek nemhogy túlélni, de felülmúlni az idei szezont, amely hivatalosan a Jet Car-ok éve volt. Nem kizárt, hogy a 2014-es idényt is így fogják hívni (második felvonás?), ugyanis jövőre május 1-jén és augusztus 20-a környékén is biztosan lesz sugárhajtású autó. Bár idén a munka ünnepén látott Predator jetcar csalódás volt, ami nem a szervezők vagy a versenyző hibája (pár nappal Kunmadár előtt tönkrement a francia első számú autója). Viszont augusztusban megvolt a nagy durranás: 200 méternél 360-nal ment!

Ilyen még nem volt: a fanatikus közönséget is díjazták, a HDA Fan Klub és a szegedi motorosok (FMP) képviselői is ajándékokat vehettek át kitartásukért

2014-ben Európa Kupára (idén SuperStreet volt) azonban biztosan nem számíthatunk Kunmadarason, rangos külföldi indulókra, bajnokokra, tehát nemzetközi versenyekre viszont továbbra is. Ráadásul nem csak a pénz az, ami miatt nehéz lenne újat mutatni: “Egészen egyszerűen elfogytak a drag-szenzációk, nincs olyan show, Nyugat-Európában sem(!), amit még ne mutattunk volna be a kunmadarasi közönségnek! Mi magyarok sokszor utólag tudjuk értékelni a dolgokat, de én nem akarom eljuttatni oda ezt a rendezvényt, hogy utólag kelljen azt mondani, milyen jó lenne akár csak egy dragstert látni…” – mondta HaJó.

Van ok az ünneplésre, jól sikerült 2013. Hadnagy József bizakodó, de még több nézőt és versenyzőt szeretne jövőre

“Harcolok ezellen” – folytatta a főszervező. A “hogyan” kérdésre viccesen válaszolt a speaker: “hülyeségeket beszélek a mikrofonba”. Kunmadár hangulatához kétségkívül Hadnagy Józsi szövegei is hozzájárulnak, akárcsak a sok néző és induló – erre próbálnak jövőre ráerősíteni egy ún. “tömegsport” vonallal, ami hasonlítana a két éve életre hívott Public kategóriákhoz, csak lehetőleg még több (utcai) motorost szólítana meg. A lényeg, hogy minimális ráfordítással és papírmunkával lehetne versenyezni, a sportot népszerűsíteni, akár “egyedi” kategóriákban is – hogy utóbbi pontosan mit jelent, még a szervezők sem döntötték el.

Montázs május 1-jéről, a Motoros Majálisról

Az viszont biztos, hogy autós gyorsulás, júniusban drift, májusban és augusztusban pedig jetcar is lesz jövőre, továbbá HaJó szerint az sem kizárt, hogy “rárepülnek” a műrepülős témára: 2014 a levegő éve? Akárhogy is lesz, a legfontosabb, hogy lesz – a nehéz a gazdasági helyzet és a szervezés egyre nehezebb feltételei ellenére is. És ha lesz, akkor sokan lesznek, és a programok is “meglesznek” – mert soha nem volt még olyan beharangozott program, amit ne tartottak volna meg! Ahogyan azt a 16 év Kunmadár című cikkben is írták a HDA fanok! Érdemes elolvasni ezt az írást, hogy milyen múltú motorsport rendezvény ez Magyarországon – és szerencsére jövője is van!

Augusztusban, a külföldi szervezőkkel közösen – Európa Kupa sajnos biztosan nem lesz jövőre


– Motul Kupa végeredmények a HDA oldalán, még több kép a díjkiosztóról a Facebookon

– két fordulón mi is részt vettünk (Kawasaki Z800, Public954):
15 ezred másodperc (június 29.)
Az augusztusi visszavágó (augusztus 17.)

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending