Csatlakozz hozzánk

Hírek

Ez volt Kunmadár, ez lesz Kunmadár

A kunmadarasi díjkiosztón az idei dragbike és stunt szezonra emlékeztünk vissza, de a jövőre 17. évébe lépő rendezvény jövőjéről is kérdeztük Hadnagy József főszervezőt

Közzétéve

ekkor

hda kunmadaras 2013
Euromotor3

Szöveg: Kovács Tamás Képek: Pável Kriszta, Gémesi Balázs, KT

Abból a szempontból kissé melankólikusan kezdődött a már hagyományos domonyvölgyi Kunmadár-díjátadó, hogy a kivetítőn nem nagyratörő drag Aréna terveket láttunk (mint tavaly), hanem “csak” egy összefoglaló videót a 2013-as évről. A filmecske zenéje ugyanúgy az Ismerős Arcok Nélküled című száma volt, akárcsak a Night Show kezdéseként augusztus 17-én, az Extrém Hétvégén. Jó volt végignézni a motoros, autós gyorsulásról, driftről és stuntról, az idei – összességében sikeres – évről összevágott videót – Kunmadár egy nagy család: “mi egy vérből valók vagyunk”.

Persze, jobb lett volna félkész Aréna fényképeket vagy még “készebb” terveket nézegetni a vásznon, de sajnos benzingőzös ügyünk minisztériumi támogatottsága nem olyan, mint amilyet egy évvel ezelőtt remélni lehetett – osztotta meg az egybegyűltekkel dr. Hadnagy József, a kunmadarasi rendezvénysorozat főszervezője. A valódi HDA (Hungarian Drag Aréna) infrastruktúrája (pl. lelátók, depó, a versenyigazgatóság hídja a rajt fölött) 2014-re vagy 2015-re készült volna el a tervek szerint, de ez most már biztosan csúszik, nem tudni mennyit.

A csapatversenyt a Bátszi Drag Team nyerte a Helltuning előtt – az év dragversenyzője Lencsés Donát Dániel lett (elöl, középen)

Két jó hír is akad azonban az infrastruktúrát tekintve. Az egyik, hogy a Magyar Gyorsulási Aréna terve szerepel a Vidékfejlesztési Minisztérium kiemelt Tisza-tavi projektjében, illetve benne van abban a kalapban, “amiből még lehet valami”. A helyzet tehát nem reménytelen, remélhetőleg a program csak késik, mint a karcagi gyors. A másik pedig, hogy bár az átfogó, radikális Aréna építés elmarad, a szervezők készülnek 2014-re némi infrastrukturális fejlesztéssel, ami elvileg meglepetés, de HaJó annyit elárult, hogy “nem fogunk megázni, ha esik az eső május 1-jén”.

Stunt OB dobogó: Mikeboy, Tompika és Pala (további díjátadó fotók a lenti linken)

A speaker-főszervező azt is elmondta nekünk, hogy a kevesebb kormányzati támogatás ellenére igyekeznek nemhogy túlélni, de felülmúlni az idei szezont, amely hivatalosan a Jet Car-ok éve volt. Nem kizárt, hogy a 2014-es idényt is így fogják hívni (második felvonás?), ugyanis jövőre május 1-jén és augusztus 20-a környékén is biztosan lesz sugárhajtású autó. Bár idén a munka ünnepén látott Predator jetcar csalódás volt, ami nem a szervezők vagy a versenyző hibája (pár nappal Kunmadár előtt tönkrement a francia első számú autója). Viszont augusztusban megvolt a nagy durranás: 200 méternél 360-nal ment!

Ilyen még nem volt: a fanatikus közönséget is díjazták, a HDA Fan Klub és a szegedi motorosok (FMP) képviselői is ajándékokat vehettek át kitartásukért

2014-ben Európa Kupára (idén SuperStreet volt) azonban biztosan nem számíthatunk Kunmadarason, rangos külföldi indulókra, bajnokokra, tehát nemzetközi versenyekre viszont továbbra is. Ráadásul nem csak a pénz az, ami miatt nehéz lenne újat mutatni: “Egészen egyszerűen elfogytak a drag-szenzációk, nincs olyan show, Nyugat-Európában sem(!), amit még ne mutattunk volna be a kunmadarasi közönségnek! Mi magyarok sokszor utólag tudjuk értékelni a dolgokat, de én nem akarom eljuttatni oda ezt a rendezvényt, hogy utólag kelljen azt mondani, milyen jó lenne akár csak egy dragstert látni…” – mondta HaJó.

Van ok az ünneplésre, jól sikerült 2013. Hadnagy József bizakodó, de még több nézőt és versenyzőt szeretne jövőre

“Harcolok ezellen” – folytatta a főszervező. A “hogyan” kérdésre viccesen válaszolt a speaker: “hülyeségeket beszélek a mikrofonba”. Kunmadár hangulatához kétségkívül Hadnagy Józsi szövegei is hozzájárulnak, akárcsak a sok néző és induló – erre próbálnak jövőre ráerősíteni egy ún. “tömegsport” vonallal, ami hasonlítana a két éve életre hívott Public kategóriákhoz, csak lehetőleg még több (utcai) motorost szólítana meg. A lényeg, hogy minimális ráfordítással és papírmunkával lehetne versenyezni, a sportot népszerűsíteni, akár “egyedi” kategóriákban is – hogy utóbbi pontosan mit jelent, még a szervezők sem döntötték el.

Montázs május 1-jéről, a Motoros Majálisról

Az viszont biztos, hogy autós gyorsulás, júniusban drift, májusban és augusztusban pedig jetcar is lesz jövőre, továbbá HaJó szerint az sem kizárt, hogy “rárepülnek” a műrepülős témára: 2014 a levegő éve? Akárhogy is lesz, a legfontosabb, hogy lesz – a nehéz a gazdasági helyzet és a szervezés egyre nehezebb feltételei ellenére is. És ha lesz, akkor sokan lesznek, és a programok is “meglesznek” – mert soha nem volt még olyan beharangozott program, amit ne tartottak volna meg! Ahogyan azt a 16 év Kunmadár című cikkben is írták a HDA fanok! Érdemes elolvasni ezt az írást, hogy milyen múltú motorsport rendezvény ez Magyarországon – és szerencsére jövője is van!

Augusztusban, a külföldi szervezőkkel közösen – Európa Kupa sajnos biztosan nem lesz jövőre


– Motul Kupa végeredmények a HDA oldalán, még több kép a díjkiosztóról a Facebookon

– két fordulón mi is részt vettünk (Kawasaki Z800, Public954):
15 ezred másodperc (június 29.)
Az augusztusi visszavágó (augusztus 17.)

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending