Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Blog

Kunmadár: az augusztusi visszavágó…

A kunmadarasi Extrém Hétvégén ismét harcba indultunk a magyar Drag Arénában, a Közönség kategória mezőnyében – az ellenfelek is azonosak voltak, akárcsak a versenygépem, a Z800-as Kawa. Vajon ez alkalommal mit sikerült belőle kihozni?!

Közzétéve

ekkor

kunmadaras public954 augusztus 17
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Képek: Domino, Balusk8, KN, KT

Ha augusztus vége, akkor Kunmadár – vallja sok hozzánk hasonló HDA-fan. A magyar motorsport rendezvények közül még mindig kiemelkedik a különleges hangulatú Extrém Hétvége, amelyből ez alkalommal mi is alaposan kivettük a részünket. Ott voltunk mind a három napon a reptéri betonon, a “fesztiválozás” mellett azzal a konkrét céllal, hogy a júniusi akció után újra megmérettessük magunkat a Public 954(köbcenti)-ig kategóriában.

A kunmadarasi záróforduló egyébként megint nagyon nagy buli volt: ha nem voltál ott, és kíváncsi vagy a fílingre, olvasd el az FMP-sek beszámolóját! A szegedi motorosokkal többé-kevésbé együtt bandáztunk a hétvégén, így mi is hasonló(an deleriumos) szemüvegen keresztül láttuk a lóerőket, a gumifüstöt, a jetcart, a tűzijátékot és a Blues Company-t is…

Nyári zápor késleltette a programot… A háttérben Papp Sanyi MZ-dragja, aki végül nyert a szoci-mocik között

A TesztMotor Transporter előtt ugyanazok a “versenygépek” álltak, mint a júniusi II. Motul Kupa fordulón: a “fullos” Kawasaki Z800 és a Yamaha FZ8 Race Blu. A Suzuki GSR750 is tervben volt, de azt Iván (az Üvegtigris 3-ból) már lenyúlta, így változatlan felállásban támadtuk meg az Arénát. Ugye szempont volt a 600-tól 954-ig köbcenti, mert erről szól ez a kategória. A Honda NC700SD is ott volt velünk, de – duplakuplung ide vagy oda – az nem igazán a dragpályára való.

A TesztMotornál mind a 4 japán örömgyáros képviseltette magát 🙂

Bár még így, a viszonylag erős középkategóriás nakedekkel sem volt könnyű dolgunk, hiszen hiába “csak” Közönség kategória, a szabályzat a kipufogórendszer alkalmazását sem zárja ki! Arról nem is beszélve, hogy az indulók a saját motorjaikról ledobálhatnak mindent, ami nélkülözhető a versenyen (tükrök, rendszámtartó), de mi nem kezdtük el bontani a tesztmotorokat… Bár ez inkább a szorosabb Public600-as vagy 1000-es mezőnyben lehet “perdöntő” – de nem biztos, mert én júniusban 15 ezreddel kaptam ki a középdöntőben a Z750-től!


Ha már a Z750: szerintem a kék Kawasakival induló karizmatikus versenyző, Czeglédi Tamás volt az első nevező a szombati versenynapon. Én még a fogamat mostam, amikor nagy fékkel megérkezett a nevezési sátorhoz: a visszavágó nem marad el! CT-t – aki a Bükkben buszsofőr – egyébként sokan ismerik a depóban, mint kiderült: még a Hadnagy Józsi is bemondta, ha úgy vezeti a buszt is, ahogy a Kawát, akkor nem szívesen szállna fel a járatára! 🙂

A kvalifikáción szoros futamokat mentünk a meztelen versenyzőkkel

Itt volt az előző forduló győztese, a Szabó-féle GSX-R750, új versenyzőként pedig egy másik legendás superbike, egy ZX-7R is – szóval szombat reggel úgy mentem ki a szabadedzésre, hogy valamit villantani kellene, mert a júniusi teljesítményem kevés lesz ide, mint térdkalácsban a mazsola…  Végül is sikerült is, mert elsőre 11,4-et futottam, ami már első nekifutásra négy tizeddel jobb, mint a gyalázatos 11,8 – júniusi legjobbam, amivel kikaptam…

A gépek: FZ8 a Z800 ellen – összehasonlító teszt hamarosan…

Ráadásul az azt követő két kvalifikáción is stabilan tudtam a 11,4-et, sőt, a 11,3 is becsusszant – ez engem lepett meg a legjobban, mert ez már fél másodperccel jobb, mint a júniusi (le)szereplésem… Pedig ugyanezzel a motorral mentem, és nem hiszem, hogy a kenderesi kúton tankolt 100-as benzin ennyit jelentene… Inkább mondjuk azt finoman, hogy júniusban nem voltam formában… Vége az időmérőnek, jöhet az egyenes kieséses szakasz…

Kényszerpihenőn: Domino, KN, Tranyó, FZ800…

Öten voltunk a kategóriában, a főtábla pedig ugye nyolcszemélyes – mégsem mindegy, milyen időket mész a kvalin, mégpedig a bye futamok miatt: a legjobb időeredmények sorrendjében “nyerjük” ilyenkor az “üres” menéseket. Ez annyit jelentett, hogy az első, Szabó Tamás – aki egyedüliként futott 10-es időket köztünk – a GSX-R-rel ellenfél nélkül “sétál be” a középdöntőbe. Így is tett, a maradék négy pedig küzd egymással: CT a ZX-7R ellen, én pedig pont Norbival és az FZ8-cal kerültem össze úgy, hogy az időmérőkön végig TesztMotor házi versenyt rendeztünk egymással…

A második legjobb idő az enyém volt, ezért kerültem össze az ötödik Norbival, aki sajnos nem forszírozhatta a dolgot, mert a Yamaha kuplungja nem volt éppen csúcsformában. Magyarán csak arra kellett figyelnem, hogy ne ugorjak be ellene, és máris a döntőben taláhatom magam. Igen, a döntőben, mivel a második legjobb idővel kvalifikálóként én nyertem a második bye futamot. A középdöntőbe (négy közé) jutásért pedig a közönségkedvenc CT a Z750-nel megverte a ZX-7R-t, hajszál híján, ahogy anno engem is! A döntőbe jutásért azonban nem élte túl a GSX-R-t, így a TesztMotor-belviszály, azaz Norbi legyőzése és a bye futam után a fináléban rám várt a feladat, hogy valami kunsági csoda folytán megszorongassam a fél másodperccel biztosan gyorsabb nyíregyházi sportmotorost…

A döntő:

Nos, ahogy a fenti videón is látható, a csoda nem maradt el, legalábbis olyan szinten, hogy Szabó Tomi beragadt a rajtnál, míg én viszonylag jól eljöttem, sőt, a táv felénél még 2 századdal vezettem, ha jól emlékszem. Aztán viszont – ahogy a mellékelt ábra is mutatja – úgy ment el mellettem, mintha szemből jött volna, pedig koppig tekertem a gázt, és a gyújtáskapcsolót haraptam… Ennyit tud a 113 lóerő, bár nem vagyok benne biztos, ha a Papp Laci ráülne, ne lenne benne egy 10-es idő vége… Vagy ha a sajátom lenne…

A döntőben ugyanis tovább sikerült javítani, 11,32-re, a végsebességem 190. Ellenfelem – még a rajtot korrektül elcseszve is – 10-es időt ment (10,95; 214km/h), szóval mondhatni nem sok esélyem volt. Pedig a mostani időimmel júniusban simán megnyertem volna az egészet, igaz, akkor meg a Szabó Gixxernek gyengélkedett a kuplungja.

Az FZ8 valamihel puhább, minden téren, a Z800 agresszívebb

Végül a CT vs. KT párharc, vagy a Z750 vs. Z800 visszavágó – élesben – elmaradt, de a színfalak mögött mégis lezajlott: értem ezalatt a kvalifikációkat, amiken jobb időket mentem. Ezért nem nekem kellett a GSX-R ellen küzdenem a döntőbe jutásért, ahol bizony – nagy valószínűséggel – egy körrel korábban kipottyantam volna, így viszont döntős voltam. A full-Tamás dobogón most helyet cseréltünk: júniusban a mókamester CT volt a jobb (2.), most meg én.

Születésnapom alkalmából tehát – a motorrevüs Ivánnal és a többiekkel koccintás után – felmászhattam a pódium második fokára, és köszönöm Norbinak, hogy bemondatta a köszöntést a mikrofonba HaJóval és Blöróval! 🙂 Soha rosszabb szülinapot, “ennél jobb helyen nem is ünnepelhetnéd, mint Kunmadáron!” – ahogy Hadnagy Józsi mondta. Szerintem sem, ráadásul versenyzéssel, dobogóval, koncerttel – Kunmadár-fesztivállal! Mindenkinek ajánlom jövőre a Közönség kategóriát, mert a magunk fajtának nagyobb buli, mint az Ozora és a Sziget együttvéve!

www.kunmadarasmotorsport.hu

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending