Csatlakozz hozzánk

Hírek

Lehullt a lepel a KTM MotoGP gépéről

A MotoGP 19 évnyi kihagyás után tért vissza Ausztriába, a KTM hazai
pályájára, ahol a gyártó ki is használta a lehetőséget új GP motorjának bemutatására  – íme az RC16!

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Az osztrák gyártó jelenleg csak a legkisebb, Moto3
kategóriában van jelen a bajnokságban (és Binder által magasan vezeti a
pontversenyt), jövőre azonban már a királykategóriában is képviselik
magukat. Ennek örömére a két tesztpilóta bemutatott néhány bemutató kört
a KTM RC16 nyergében a Red Bull Ringen.

Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatója is megszólalt az ünnepélyes bemutatón: “Már csaknem két és fél éve meghoztuk a döntést, miszerint ha Európa legjobbja akarunk lenni, meg kell tennünk ezt az utolsó lépést (csatlakozni a MotoGP mezőnyéhez). Most, hogy a 200 000 darabszámú eladásaink több mint 60 százaléka közúti modell, részt kell vennünk a legmagasabb szintű versenyzésben, a MotoGP-ben, a motorozás Forma1-ében. A mi filozófiánk a versenyzés, és habár biztosan lesz egy tanuló fázisunk, el fogjuk érni a dobogót, sőt az álmom egy MotoGP világbajnoki cím”

Carmelo Ezpelata, a Dorna vezérigazgatója elmondta, hogy nem volt nehéz meggyőzni az osztrákokat, hiszen a KTM lételeme a versengés. “Ez egy fontos lépés számunkra. Meg van az egyensúly a japán és az európai gyártók közt, a KTM pedig már bizonyította képességeit minden sport cselekményében”– tette hozzá. Ezpelata a KTM Moto3-as példáját hozta fel, ahol az osztrákok rögtön versenyképesek tudtak lenni.

A pályára küldik a high-tech V4-est – két év múlva a narancsosokkal színesedik a GP-mezőny

Mika Kalio, az egyik tesztpilóta is megszólalt, aki nagyon bizakodó az RC16 tempóját illetően: “Amikor először vezethettem a motort, éreztem, hogy az alapok már megvannak, és a köridők is jó szinten vannak. Fejlődnünk kellett több dologban is, de már meg is tettük. Úgy hiszem néhány hete megmutattuk, hogy jó szinten vagyunk (az osztrák teszten 2 másodpercen belül volt a legjobb köridőhöz). Jó volt a motoron lenni, és nagyon élveztem a megtett köröket. Már most nagyon közel vagyunk a riválisainkhoz, és folyamatosan fejlődünk. Mondhatom, hogy az erőforrás már jó, és még van további 4 tesztlehetőségünk Valencia előtt ” – ahol a KTM csatlakozik a mezőnyhöz, az idei utolsó nagydíjon.

Érdekesség, hogy a jelenlegi két tesztpilóta (Mika Kalio és Alex Hofmann) egyike sem kapott versenyzői ülést a jövő évi gyári KTM csapatnál. Az osztrákok a brit Bradley Smith-el, és a spanyol Pol Espargaro-val kötöttek szerződést, akik már jól ismerik egymást a Tech 3 Yamaha istállóból. Mindkettejükkel 2018 végéig írt alá a KTM.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending