Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Tesztek

KTM krosszmotor teszt Köbölkúton

A 2011-es SX-F krosszgépeket egy felvidéki pályán teszteltük

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A KTM Hungária Szlovákiában mutatta be 2011-es krossz-újdonságait, a 250-es, 350-es és 450-es SX-F-et.

Természetesen – jó szokásunkhoz híven – Czúni Lacit, hazánk egyik legjobb versenyzőjét hívtuk, hogy tegye próbára a jövő évi modelleket, amik egytől egyig – akarom mondani a 250-estől a 350-esen át a 450-esig – új vázat kaptak.

A legfőbb változás természetesen ez, hiszen amihez eddig a KTM ragaszkodott, az mostantól pont ugyanolyan, mint a konkurencia motorjain. Most a hátsó rugóstagra gondoltam, amelynek az alsó bekötési pontja mostantól ugyanolyan himbás, mint a japán motoroké. De hogy mégse teljesen ugyanolyan legyen, a vázra elhelyeztek egy energiaelnyelő háromszöget, amit tudományosan is alá tudnak támasztani, hogy tényleg működik.


A legfontosabb újítás az új váz, mindhárom modell esetében

Ez az új váz a két-és négyütemű SX modellek futóművével is kiválóan működik, de a 2T modelleken meghagyták a himba nélküli hátsó futóművet, mivel azok súlya még alkalmas erre. Ezt a forradalmi változtatást főleg a supercross versenyzők számára eszközölték, ahol sokkal érzékenyebb a motor a beállításokra. Az SX modellekbe új, alumínium lengővilla is került mostantól, amely egykomponensű öntényből készül, hegesztések nélkül.

Az első teleszkópokat is áthangolták, minden modellen új szelepeléssel találkozhatunk. A villabefogó pedig egy új szabadalommal gazdagodott, hogy a csavarok meghúzásánál még kevésbé deformálódjon a teleszkóp felső szára.


Balra fent a 250-es, mellette a 450-es, a nagy képen pedig a különlegesség, a 350 SX-F

A fókuszban természetesen az új, 350-es motorral felszerelt modell volt, ami vezeti is az MX1-es világbajnokságot. Ennél a motornál ötvözték a 250-es könnyed kezelhetőségét a 450-es nagyobb erejével, amely – Czúni Laci tapasztalatai szerint is – elég jó párosításnak bizonyul.

Ez a rövid löketű DOHC motorblokk 57.5mm-es lökettel és 88mm-es furattal rendelkezik. Ez teszi lehetővé, hogy nagyon széles fordulatszámtartományban lehessen használni a blokkot, aminek egyébként a csúcsteljesítménye sem rossz, de ezt nem árulták el, hogy mennyi is pontosan.


Nagyon jó minőségű a köbölkúti krosszpálya, a KTM profin felkészült a tesztnapra

A narancsosok szerint a legfontosabb változást Stefan Everts elképzelései hozták létre, aki az új KTM-ek felett bábáskodott. Szerinte az ergonómia a leglényegesebb, ezért a lehető legkényelmesebbre „faragták” az új SX-eket. Vékonyabb lett az egész motor, már-már fölülről úgy is néz ki, mint egy virsli. A hűtőt is előrébb helyezték, hogy ez a karcsúság még tovább tartson.

A következő különbség a modellek között, hogy mindegyiknek saját tervezésű légszűrőháza van, a maximális légtömeg biztosítása érdekében. Természetesen a jól bevált dolgok mind megmaradtak, mint például a Brembo fék, a hidraulikus működtetésű Magura kuplung, a Renthal kormány és a sok kis apró, ámbár annál igényesebb részletmegoldás. Ilyen a fékpedál csapágyazása, ami az egyik konkurens modellen sincs jelen – ezek az apróságok teszik a a KTM-et azzá, ami. Versenyre kész, ahogy a szlogen is hirdeti: “Ready to race”


Így mennek a profik – nekik is valók ezek a profi motorok

A 250-es KTM mindig is a legerősebb volt a kategóriában, de most benzinbefecskendezést is kapott, aminek köszönhetően minden fordulatszám tartományban fölötte teljesít az előző évi modellhez képest. A 450-es is megkapta az új vázat, viszont még karburátor eteti a következő szezonban is a legnagyobb modellt. Czúni Laci szerint még mindig a legnagyobb a legjobb. Könnyű neki, hiszen már megszokta ezt az iszonyatos teljesítményt, amit ezek a 450-es blokkok leadnak…

Nézzétek csak, hogy terelgeti egy profi a KTM-eket!

KTM tesztnap a köbölkúti krosszpályán

Krossz-szakértőnk, Czúni Laci a 450 SX-F-et favorizálja leginkább

Végre indítómotorral lehet életre kelteni a krossz modelleket, ami opcionálisan rendelhető mindhárom SX-F modellhez. Ez is Stefan Everts jótékony közreműködésének köszönhető és mindössze 1,5 kilogramm túlsúlyt kell magunkkal cipelni, ami megéri, ha egy esés után nem kell a motor beindításával is bajlódni. Ez súlyos másodperceket jelenthet egy versenyen, nem is értem, eddig miért nem használták a versenygépeken.


Balra az egyik fontos újdonság, az önindító, jobbra pedig a White Power rugóstag, ami egy kétütemű lengővillájához csatlakozik himba nélkül

Felvidéki KTM-kalandunk során bebizonyosodott, hogy a narancssárga gépek továbbra is az egyik legjobb alternatívái a profi terepmotorozásnak. Minden géposztályban kimagaslóan teljesít, nem csak a motorerő tekintetében – a 350SX-F pedig valódi kuriózum a krosszgépek világában. Czúni Laci a legnagyobbat, a 450-est tolná be sunyiban a furgonjába, amíg a narancs-inges srácok nem figyelnek, de valójában bármelyikkel jól jársz: a kötelezőnek mondható módosítások mellett saját újításokat is bátorkodtak bevetni Mattighofenben, amelyek minden bizonnyal jól működnek majd – mondhatni, egy lépéssel a vetélytársak előtt járnak az osztrák modellek, illetve akik őket választják.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending