Prága környékén tesztelhettük a KTM legkisebb huligánmotorját Fotó: Benkő Bence, Videó: Pásztor tamás, tesztmotor.hu
Áprilisi kedd délután. Csörög a telefon… Brrrr brrrr… Szia, Viktor vagyok a KTM Hungáriától. Érdekel Titeket egy hely a csütörtöki sajtótesztre, amit Prágában tartunk? – Természetesen – hangzott a válasz, de közben máris azon járt az agyam, hogy milyen járművel is utazzunk a helyszínre? Nem volt más kéznél, csak a jó öreg piros Civicem. Elindultunk tehát másnap legnagyobb fiammal, aki nemsokára a célcsoport kategóriába tartozik és Tomi kollégámmal, aki nem mellesleg az Autómánia című műsor operatőre is egyben. Éjjel 1 óra után érkeztünk meg a szállodába, majd kis alvás után a reggeli sajtótájékoztatón találtuk magunkat.
Pont annyira voltam belelkesülve, mint „huszonakárhány” évvel ezelőtt, amikor Simsonról MZ-re ülhettem.
Amíg mi összeszedtük a felszerelést a forgatáshoz, addig Rok Bagoros, a KTM DUKE 125 gyári Stunt embere tartott egy kis bemutatót a parkolóban, amit sajnos lekéstünk, ezért nézzétek meg ezt a videót, amit a KTM gyárban készítettek.
Ugye hogy bevezetésnek nem is volt rossz? Van még másik két filmünk is a gyári repertoárból. Az egyik a kapható extrák felszereléséről szól, a másik kedvcsináló kisfilm, bár szerintem ehhez a motorhoz nem kell kedvet csinálni. Minden tinédzser, aki motorokkal álmodik, már ezért a gépért tanulja magát szín ötösre, hogy év végén kicsapja a bizit az asztalra, ahol véletlenül egy Duke 125-ös prospektus is hever. Ha így adjátok elő majd otthon az érettségi bizonyítványt, a fater érteni fogja a célzást, figyeljétek meg! ☺
Nem mellesleg a fater is elviheti néha egy körre, mert neki is élmény lesz ezzel motorozni!
Mégse rohanjunk ennyire előre, inkább nézzétek meg a tesztünkön készült kisfilmet!
Ugye, hogy nem gondoltátok volna, hogy ilyen látványos képeket lehet készíteni ezzel a 125-ös kisgéppel? Bocsánat nem kisgép, hanem egy teljes értékű motorkerékpár ez, hiszen a méretei az igazi nagymotorokéhoz hasonlítanak. 800 mm fölötti ülésmagasság, 1350 mm-es tengelytáv és 17-es kerekek normális (nem virsli 110-150mm) gumimérettel.
Tényleg olyan volt vele motorozni egész nap Csehországban a Prága könyéki falvakban, erdőkben egy gyönyörű folyó mentén, mintha hullámvasúton ültem volna… Vigyor ült az arcomon, amit csak a kemény ülés tudott néha lebiggyeszteni.
Pedig azt hittem, hogy így 38 évesen rég kinőttem ebből a kategóriából…
A KTM Duke 125 első gumijának mérete 110/70-17, a hátsóé pedig 150/60-17. A kis hercegre a Bridgestone a BT016 típust ajánlja.
A 125-ösnek készült vázban rengeteg tartalék van, ami azt is jelenti, hogy a Bajaj kooprodukcióban, Indiában készülő Duke nemsokára nagyobb testvérrel is büszkélkedhet. Ami akár 350-es is lehet.
Ugyanakkor ez a 15 lóerős gép is elegendő egy kezdő motoros számára, főleg úgy, hogy ha a több is van ilyen a csapatban. Sok 125-össel mentem már az évek során, de messze ez a KTM volt a legjobb mindközül.
Miért is?
– Mert normális mérete van, nem kell rajta kucorogni.
– A futóműve teljesen semlegesen viselkedik mindenféle úton, legyen az akár kátyús aszfalt, vagy földút, vagy tükör sima beton.
– A fék is olyan mint a nagyobb testvérein. Hibátlan!
– Nem csak közlekedési eszköz, hanem vezetési élményt is ad.
Néhány szót még arról, amiről a filmben nem esett szó. A váltó fokozatai elég hosszúak, ez főleg az egyes és a hatodik fokozatban tűnik fel. Egyesben jó sokáig lehet húzatni, viszont egykerekezni nem is tudom, hogyan lehet vele… Rok Bagoros gépe biztosan jól le van áttételezve…
A hatodik pedig akkor jöhet jól, amikor lejtőn haladunk hátszéllel. Több újságírótól hallottuk, hogy 127-tel is tudott menni a motor, de ez csak ezekre az extrém körülményekre igazak. Sík úton az én gépem 108-km/h val volt képes menni, Tomi kollégámé pedig 105-tel óra szerint. Erről is van egy kis onboard videónk, ahogy előzgetjük egymást. Jó móka volt…
Összességében nagyon pozitívan csalódtam a gépben, annak ellenére is, hogy estére igencsak megfájdult a kemény üléstől a fenekem, de ezen nagyon könnyen lehet segíteni egy kis átalakítással.
Az ülés vékony és kemény párnázása a ludas abban, hogy “csak” 150 kilométert tettünk meg a teszt alatt
Úgyhogy Kedves Fiatalság! Tanuljatok rendesen és akkor talán a nyári szünetben már ilyen géppel mehettek strandolni.
Az ára versenyképes, hiszen 999.000 Ft, ami elég soknak tűnik, de ha a konkurencia árait megvizsgáljátok, akkor látszik igazán, hogy ez az egyik legjobb ár-érték arányú 125-ös.
A BYBRE (By Brembo) fék ilyen mutatványokra képes és nem fárad el soha
Száz fiataltól kérdezték meg, hogy milyen lenne álmaik motorja amit figyelembe vettek a tervezésnél is. Ilyen ledsort is be lehet építeni a tank oldalába, hogy sötétben is megtaláljanak a csajok. :)
Ugyanolyan jól működött 50 és 100 kilós vezetőkkel is a gyárilag nagyon jól beállított futómű.