Csatlakozz hozzánk

Hírek

KTM 990 SM T ABS: alig nehezebb, alig drágább

Csak egy kilóval nyom többet és csak 36 ezerrel kerül többe az idei blokkolásgátlós SM T

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A KTM tavaly októberben, a kölni Intermot-on mutatta be a 990 SM T ABS-szel szerelt változatát. Az osztrákok legnépszerűbb utcai modellje 2011-től széria blokkolásgátlóval lesz kapható, az újdonság forgalmazása rövidesen megkezdődik, így ideje a részletekről is beszélni.

A narancsosok egy új generációs, átpördülésgátlóval kiegészített ABS rendszert szereltek az óriás-túrás szupermotóra, amely mindössze egyetlen kilogramm súlynövekedést eredményezett! Így 196 kilogramm a monstrum tömege, ami SM-viszonylatban soknak számít, node ez egy ezres motor.

Az idei SM T fejlesztése nem merült ki egy blokkolásgátló felcsavarozásában, a finomabb gázreakció érdekében új hengerfejet is kapott a 990-es: hengerenként négy szelep végzi a gázcserét a nagy V2-esben. A White Power futóműelemeken is “finomhangoltak”: módosítottak a 48mm-es első villa hangolásán, hátra pedig erősebb rugót szereltek és szintén változtattak a beállításán. Gyári szerelésként Continental Sport Attack gumikat kapott a gép, melyek tulajdonságait figyelembe vették az ABS fejlesztésénél is. A túrázók kedvében kívántak járni a készítők, amikor 12 voltos csatlakozót terveztek a műszerfalra – érdekes, hogy még mindig több túragép hiányossága ez a nem túl bonyolult, de annál hasznosabb megoldás. Ezen kívül új grafikákkal és több fényes műanyag elemmel kívánják elnyerni a supermotóval túrázni vágyók szimpátiáját. Ha mindez nem lenne elég, meggyőző érv lehet a minimális – csak 36 ezer forintos – árnövekedés, ami az ABS többletköltsége miatt valójában fajlagos árcsökkenés is.


Ezen a “terepen” érzi igazán otthon magát – 114LE, 97Nm


Kellemes meglepetés: 2011-re “jóárasították” a KTM-eket

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending