Csatlakozz hozzánk

Hírek

KTM 2015: az osztrákok már nem csak a terepen bizonyítanak!

A gyártó sport, naked és túramotorjai!

Közzétéve

ekkor

ktm modellpaletta 2015
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT
Az osztrák gyártó 1934-ben alapult, ám első saját motorkerékpárját csak 1951-ben mutatta be. A narancssárga motorok elindultak a különféle terepbajnokságokon, és mára már a Motokrossz (MXGP) és a Dakar Rally egyik legsikeresebb csapatává váltak. Jelenlegi cikkünkben azonban a gyártó utcai modelljeire fókuszálunk, melyek lassan, de biztosan kiforrottak, és mára már a terep mellett a legjobb naked, sport és túramotorokat igyekeznek kínálni!

KTM 1190 RC8 R

1190 RC8 R

Ötéves fejlesztés után a gyártó 2008-ban dobta piacra első SuperBike-ját, mely rögtön a Ducati konkurensévé vált – ez főként a hasonló vázból és erőforrásból adódott. Habár az első szériának voltak hibái, első próbálkozásra meglepően versenyképes motort alkottak, ami sajnos sosem mérettette meg magát a világbajnokságon. Néhány év után le is került a gyártó kínálatából, ám ismét szerepel minden prospektusukban.  Az utóbbi időben azonban már a motor utódjáról, a négyhengeres RC16-ról kezdett pletykálni a sajtó.

KTM RC390

RC390, 200 és 125

Az RC8 öccsei, az új egyhengeres széria igazán izgalmasnak tűnik kategóriájában. Szögletes vonalaikat a bátytól örökölték, ám az első fényszóró nem lett telitalálat. A gyártó viszont elég tapasztalatot szerzett már a Moto3 bajnokságból, melynek az eredményeként versenyre felkészített (ready to race) kezdő/újrakezdő sportmotorokat kínál.

KTM 1290 SuperDuke R

1290 SuperDuke R

A sportmotorok közt a KTM nem tudta elhódítani a koronát, de ez tavaly valószínűleg sikerült neki a naked motorok közt! Az új 1,3 literes 180 lóerős csupasz vas mind megjelenésében, mind teljesítményében magasra helyezte a lécet. A nyomatékos V-kettes erőforrást teljes elektronikai csomag vezérli, így 180 lóerős teljesítménye ellenére könnyen kezelhető, mégis a versenypályán is megállja a helyét! Miután az idén már a Panigale is 1300 köbcentiméterre hízott, nem kellene a KTM-nek ezt az erőforrást az RC8-ba is bepréselni?

KTM 690 Duke

690 Duke

A SuperDuke már elvesztette zabolátlan természetét, amely az első Duke-ra volt jellemző. A gyártó épp ezért meghagyta az eredeti stílusú egyhengeres modellt is, ami mára már 67 lóerőre hízott. A pehelysúly és az egyhengeres élmény dús teljesítmény-leadása nem a magas sebességről szól, sokkal inkább a kanyarvadászatról, és az örömmotorozásról (egykerék és elsőkerék könnyen játszik).

KTM 390 Duke

Duke 390, 200 és 125

A három kisherceg a kis RC modellek mintájára a fiatalabb felhasználóréteget célozzák meg. A motorok könnyen kezelhetőek, súlyuk szinte alig, az egyhengeres erőforrások pedig jól teljesítenek lökettérfogatukhoz képest. A motorok minden alkatrésze vadságot próbál kelteni, akár a nagytestvérek esetében, fogyasztásuk pedig pénztárca barát.

KTM 1290 Super Adventure

1290 Super Adventure

A BMW GS szériája sokáig egyeduralkodó volt a túraendurók piacán, a KTM Adventure (kaland) modelljei viszont már régóta ostromolták a címet. Talán most, az új Super Adventure lesz az, aki el tudja hódítani a címet (kollégáink szerint az Adventure már meg is tette), mivel az új 1,3 literes V-kettes erőforrás megbízható, precíz és bivalyerős. Az elektronikai csomag annyira jól sikerült, hogy a motort akár gyorsasági versenypályára is felvihetjük, de még lehet a Dakar Rallyt is teljesítené!

KTM 1190 Adventure

1190 Adventure

A Super Adventure mellett megmaradt a kínálatban az 1,2 literes sima Adventure is, ami a maga 150 lóerejével még mindig erősnek számít a kategóriájában.

KTM 1050 Adventure

1050 Adventure

Új modellnek számít a legkisebb kalandjáró, ami kisebb árával, súlyával és fogyasztásával próbál csábítóvá válni a piacon. Habár papíron lemarad nagytestvéreivel szemben, a gyakorlatban ugyanolyan jól pakolható, és a túrázás is hasonlóan élvezetes és kényelmes vele!

KTM 690 SMC

690SMC

Utcai motornak számít a gyártó egyhengeres SuperMotója is, amivel a gyakorlatban inkább majd a versenypályákon találkozhatunk. A pehelykönnyű konstrukció egy versenymotor látszatát kelti, mégis forgalomba helyezhető.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Trending