Csatlakozz hozzánk

Hírek

KTM 2009-es line-up

A KTM talán az egyetlen olyan márka, amelyik minden évben tonnaszám szállítja az újdonságokat.

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Több fronton és több ízben hangoztattam már az osztrák márka iránti szeretetemet. Ez nem azért van, mert nekem is volt egyszer egy “narancsom” vagy mert valami különleges emlék fűződne hozzá, vagy mert szimplán tetszenek a színei és a formái. Nem, egyszerűen csupán lenyűgöz a cég hozzáállása, a lendülete, az egyedi,mindentől eltérő arculata. A KTM-nél olyan nem fordul elő, hogy unalmas, jellegtelen, a filozófiájukba bele nem illő motorkerékpárt gyártsanak. Mindegyik gépre igaz a “Ready to race” jelmondat (vagy ahogy mondani szoktam, “Ready to street”), ízig-vérig profi, igényes motorokat árulnak, profi, igényes motorosoknak. Elég sokáig a KTM fő profilja az off-road volt, sőt még mindig ez a húzó ága, de az utóbbi években (van az bőven egy évtized már) nagyon beerősített a többi kategóriában is. Mi sem bizonyítja ezt legjobban, hogy a 2009-es új modellek közül egytől-egyig utcai motorokat találunk. Nézzük sorban, mik is ezek.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

A Superduke R nem új, viszont a fotó nagyon jó!

Elsőként íme a KTM 990SM-T. Ebből a kötőjel előttig a nagyobbik, bitangerős szupermotó rejlik meg, majd utána a T, a Touring rövidítése akar lenni. Tehát ez esetben -legalább is a mattighofeniek szerint- a világ első hosszú távú szupermotójáról van szó. Nem árulok el nagy titkot, de a 990 Supermoto szolgáltatja az alapot az SM-T-hez. A 2 centivel alacsonyabb ülésen kívül, komoly különbséget gyakorlatilag nem is tudok említeni, még az eleve 10 kiló alatti térhálós váz is többé-kevésbé ugyanaz. Többek közt ennek köszönhető, hogy a tervezők a mágikus 200kg alatt tudták tartani az üzemanyag nélküli menetkész tömeget, ez szerintem szenzációs ebben a kategóriában. Sőt, mivel az egy híján 1 literes, V2-es LC8-as erőforrás ugyanaz, mint a kiindulás alapban, 115 lóerő és 97Nm boldog tulajdonosai lehetünk. A hosszú távokra való alkalmassági vizsgán pedig a kényelmes osztott ülésnek, a szélvédőnek és a csomagtartónak köszönhetően fog átmenni. Ami azt illeti, megint érvényesül a “kevés, sokszor elég” mondat, hisz minimális apróságokkal egy szuper, sportos túra motort kaptunk. Olyasmi, akár egy nagy enduró, de kifejezetten kemény burkolatú útra.

Nem fogunk felkiáltani a meglepetéstől az RC8R milánói debütálása láttán, hisz ez annyira egyértelmű volt, mint hogy a magyar import ikon, Fekete Pákó fia, nem hófehér, de ettől függetlenül mindenképp megérdemel egy bekezdést motor. Természetesen a 2008-tól kapható, az utóbbi évek talán legimpresszívebb sportmotorjának, az RC8-nak az edzőtábor utáni verziójáról van szó. A férfiak körében nyáron, a strandolás előtt divat a gyúrás, hát így van ez a WSBK-ban indulni készülő sportmotorokkal is. Az R betű ezennel 10 lóerővel és 3Nm-rel jelent többet, előbbi ráadásul egy kicsivel magasabb fordulaton. Ezáltal messzebb került egymástól a két görbe csúcsa, azaz tágabb a legjobban kihasználható fordulat-tartományunk. Ez főleg az új Keihin motorvezérlő egység jótékony hatása. Az 5kg súly csökkenés pedig a könnyített idomoknak és a váznak az érdeme. Állítólag beszerezhető hozzá egy verseny-kit, ami 180 lóerőig tornázza tovább a teljesítményt. Az alap modellhez képest ez + 25 paci! Na jó, ez már nekem is sok, beszéljenek inkább a képek.

A narancsosok könnyen dobálóznak az R betűkkel, kis korukban biztos sok répát ettek. Ez ráadásul megmagyarázná a márka fő színét is. Mondom ezt azért, mert Milánóban az RC8 mellett a 990 SuperMoto is bővült egy “errrel”. Erősebb nem lett, viszont jobb futóművet kapott és az amúgy is álomba illő fékek, még mérgesebbek lettek. Az üzemanyagtank szerényebb lett, a kormány elfordulás szöge minimálisan, de nőtt, a súly 2kg-val csökkent az R nélkülihez képest. Az ülés is más egy picit, azt ígérik ezzel még kényelmesebben lehet csúszkálni. Ebből a szempontból elég lenne egy szimpla gyalult deszka is ülésnek, bárhogy ülünk a kerék úgy is kipörög.

Az Adventure-ön csak ráncfelvarrást végeztek az osztrákok. Új műszerfal, nagyobb rakodórekesz, magasabb ülés, megemelt teljestmény (106 lóerő).

És még egy R marad a végére, ezúttal egy enduró neve mellett. Az előbb említett Adventure-t is elérte a KTM “még-még-még” részlege. Könnyebbek lettünk 2 kg-val, erősebbek vagyunk 9 lőerővel, de itt ki is fújt. Okosan csinálják, kis trükökkel számtalan modellel tudnak megjelenni, így mindenki megtalálja a maga igényeinek legjobban megfelelő motort.

Viszont nagy bánatomra a Venom még mindig nem érkezett el a széria gyártáshoz, de még a bemutatóhoz sem. Igaz, ott a SuperDuke és a SuperDuke R, ami mellé talán felesleges is lenne egy újabb power-naked, de késő bánat, már belekezdtek, Ha pedig elkezdték, ide vele!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending