A BMW S 1000 RR motorblokkjával szerelik fel a Bimota új, négyhengeres modelljét. Az olaszok új, egyelőre koncepciómodelljét a kedden kezdődő motorkerékpár kiállításon (EICMA) mutatják be Milánóban.
A BMW S 1000 RR erőforrásával a Bimota a jelenleg elérhető legfejlettebb soros, négyhengeres motorblokkot választotta: mindössze 59,8 kilogrammos tömege, 13.000-es fordulaton leadott 193LE maximális teljesítménye, valamint a magas fordulatszámot nagyon jól bíró, dupla vezérműtengelyes szelepvezérlés-mechanikája minden bizonnyal az új Bimota modell kiváló alapjává teszi.
A két cég között már korábban is volt együttműködés: a Bimota 1995-ben mutatta be – az akkoriban divatos – egyhengeres(!) sportmotorját, a BB1 Supermono-t, amit a BMW F 650 blokkjával szereltek fel. A motorkerékpár, amelyből 1996-ig mindössze 376 példányt gyártottak, 48LE maximális teljesítményével és mindössze 167 kilogrammos tömegével 196 km/h-s végsebességre volt képes.
A Bimota nagy hagyományokkal rendelkezik a négyhengeres szupersport motorkerékpárok terén: már a legelső Bimota modellt is soros, négyhengeres blokkal szerelték az 1970-es években, így a márkanév mintegy négy évtizede egyet jelent a műszakilag innovatív és gondosan kivitelezett szupersport-kuriózumokkal.

Korábban is szereltek már Bimotát BMW-blokkal, ez volt az egyhengeres BB1 Supermono
Forrás: BMW