Egy pár éve már jelen van a MotoGP-ben az aktív aero technológia és ahogyan az lenni szokott a versenytechnikával, valamilyen formában most ez a fejlesztés is megjelenhet az utcai motorokon.

Ott bújik a lényeg
A beadott szabadalmi rajzok alapján pedig a Honda lépi meg először a technika utcára vitelét, amihez a kínálatukban nem nagyon van jobb motor, mint a CBR 1000RR Fireblade. Ez némileg elszomoríthatja azokat, akik már jövőre várták az új, V4-es superbike-ot, hiszen a rajzokon egy soros, négyhengeres motor látható, de azért ez sem egy rossz hír. Az aktív aero hallattán szerencsére nem a Ducati V4R féle hatalmas szárnyakra kell gondolni, a Japánok ezt némileg szerényebben képzelték el. A szárnyak nem kívül, hanem majdhogynem az idomok belsejében, amolyan kis fülekben helyezkednek el, a mechanikát is némileg elrejtve.

Így nyit
Mivel a rajzok alapján mindkét oldalon mozgathatók az aero elemek, így feltehetőleg vagy automatikusan fognak működésbe lépni, vagy csak egy kiválasztott rider üzemmódban lesz hasznuk. Ami még érdekes, hogy valamilyen pneumatikus megoldás helyett a Honda egyszerű kábelekkel fogja mozgatni az elemeket. Amikor szükség van rájuk, egy kis rugó kinyomja a forgócsapon lévő füleket, amik így a levegőt a motor köré terelik. Miután már éppen nincs rájuk szükség, egy kis szervo motor megfeszíti a fülek hátsó felére helyezett kábelt, visszahúzva őket az alapállásba.

És így zár
Persze az is meglehet, hogy hiába várnánk szériagyártásban utcára a technikát, ha a Honda csak a WSBK-hoz szükséges homologizáció miatt vágott bele a fejlesztésbe. Az ő oldalukról ez is megérthető, hiszen a szárnyas márka már elég régóta nem volt dobogón ebben a bajnokságban. Bármi is legyen a projektből, jó látni, hogy a Honda is próbálkozik utolérni a Ducatit, Yamahát vagy a Kawasakit a teljesítményharcban, mi pedig nem bánnák, ha akár limitált darabszámban is, de jövőre jönne egy 200+ lovas aktív aero rendszeres ezres sportmotor, a Honda megbízhatóságával!