Csatlakozz hozzánk

Blog

Férfias sport egy női műsorban

Törött kormánnyal sem adta fel a versenyt – erről mesélt Kovács Niki motorversenyző a hölgyek egyik kedvenc TV műsorában

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A motorversenyzést sokan veszélyes sportnak tartják, ha pedig egy lány rejtőzik a bukósisak mögött, duplán felkapják a fejüket.

Kovács Niki nem csak versenyez, de számos alkalommal állt már dobogón férfiak között. A csinos szőke lány ezúttal a Ridikül műsorában – a Tűrőképességünk határai című adásban – mesélt egyik leghátborzongatóbb élményéről.


Katarban versenyeztem, a bajnokság utolsó fordulója volt, én pedig harcban voltam az összetett harmadik helyért. A táv felénél arra lettem figyelmes, hogy hiába nyúlok a fék fele, az centikkel lejjebb van, mint korábban. Először csak arra gondoltam, hogy a fékkar rögzítése engedett el, de később kiderült, hogy a kormányt rögzítő bilincs tört el, mint később kiderült, elfáradt az anyag. Mit ne mondjak, ez 260 km/órás tempónál minden, csak nem vicces. Bár tudtam, hogy nagy kockázatot vállalok, eszembe se jutott, hogy feladjam, bal kézzel irányítva a motort, végigcsináltam a versenyt. Persze a tempómat nem tudtam tartani, így végül egy ponttal elvesztettem a bajnoki harmadik helyet” – mesélte Niki, Dióssy Klárinak, a Ridikül új műsorvezetőjének.

Kovács Nikiről

Kovács Nikolett 1982. augusztus 30-án született gyorsasági motorversenyző. Szülei rali-versenyzők voltak, 1978-ban magyar bajnoki címet nyertek. A legeredményesebb magyar női motorversenyző. Női Európa-bajnoki harmadik, többszörös Európa-bajnoki pontszerző férfiak között, Alpok-Adria bajnoki futamon dobogós. Első motorját, ami egy elektromos Vespa volt, másfél éves korában kapta.

A magyarországi minimotorozás egyik alapító tagja. 1986-ban, négyévesen kezdett benzines motorral motorozni. 1991-2002 között két szakágban (gyorsasági és szlalom), öt kategóriában (50 cm automata, 50 cm váltós, 80 cm félautomata, 80 cm váltós, robogó) 29 magyar bajnoki címet és 6 kupasorozatot nyert. 1998 őszén mutatkozott be a 125 GP kategóriában. 2000-ben gerinctörést szenvedett a magyar bajnokság Mostban rendezett fordulójának időmérő edzésén. Nyolc hónapos kihagyás után, 2001 tavaszán úgy döntött, folytatja sportolói karrierjét. 2003-ban indult először Európa-bajnoki futamon Rijekában, ahol széria motorjával rögtön kvalifikálta magát a versenyre. 2004-ben a 9. helyen végzett az Alpok-Adria Bajnokságban. 2005-ben első magyar nőként végzett dobogón nemzetközi versenyen, amikor az Alpok-Adria Bajnokság 125 GP kategóriájában a májusi rijekai versenyen harmadik lett, négy századdal lecsúszva a második helyről. 2005-ben egy bokatörést követően, első magyar nőként pontszertő helyen végzett az Európa-bajnokság portugál futamán. 2007-ben első magyar nőként kapott lehetőséget a MotoGP 125-ös kategóriájában való bemutatkozásra. 2008-ban anyagi okok miatt kategóriát váltott, Stock600-ban folytatta a versenyzést. Debütáló évében rögtön a harmadik helyen végzett a Női Európa-bajnokságban. Ugyanebben az évben a Magyar Motorsport Szövetség az Év motorversenyzőjének választotta. 2011-ben egy női csapat tagjaként 6. helyen végzett az Endurance világbajnokság utolsó fordulóján, a 8 órás katari versenyen.

Fotók: Goodnews4uMedia

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending