Csatlakozz hozzánk

Műhely

Kovács Péter ismét előrukkolt egy elektromos KTM átépítéssel

A Fonyódi magyar elektromos motorépítő egy újabb kétkerekűt szabadított meg a benzingőztől

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Nincs egy éve, hogy bemutattuk Kovács Péter elektromos motorkerékpárját, s máris újabb példányt épített a 28 éves Fonyódon élő fiatalember. Ráadásul ez nem a második, hanem már a NYOLCADIK motorja, amit saját kezűleg alakított át.

Egy KTM 250 SXF volt a kiszemelt donor – mesélte Péter – amit megszabadított a belső égésű motortól, majd beépített helyette egy ZERO villanymotort. Ez elég sok munkát igényelt, mert a motorfelfogatást teljesen át kellett szabni,  ráadásul számítógépen megtervezett motorfelfogatókkal került a helyére, hogy végre doboghasson a kétkerekű szíve.

A segédváz teljes átalakítást kívánt, ugyanis az ülés alá (gyárilag a légszűrő helyére) került a Sevcon vezérlőelektronika, ami szintén megtalálható a ZERO-ban. A vezérlő egyedi programozást igényelt, hogy kihasználja a legjobb teljesítményt és hatásfokot. A kuplung helyére egy elektronikus fék került, ami a variálható fékerő hatására visszatermeli az áramot az akkucsomagba ha a motoros fékezik ezzel is növelve a hatótávot.

Az egyedi akkumulátor, amit Péter saját maga épített természetesen a szabványoknak és elvárásoknak megfelelően, 18650 formátumú cellákból készült (a Tesla hasonló cellákkal készíti autóiba az akkukat).
Kapacitása 5,4 kWh, teljes akku figyelőrendszer került a cellákhoz, hogy a használónak csak a töltésre legyen gondja. Több mint fél évig készült az akkumulátor, kikísérletezve olyan dolgok okozta károkat, mint például a rázkódás és az egyéb külső behatásokat, hogy védje a sérülékeny technikát, ugyanis a motorkerékpár nem könnyű túrázásra készült. Minden teljesen vízálló rajta.

A motor teljesítménye 50 LE, 250 Nm, végsebessége 140 km/óra. Hatótávja nagyban függ a használattól (40 km-130 km). A villanymotor egyedi áttételt igényelt, ugyanis sebességváltó nem található a motoron. A teljes tömeg 108 kilogramm körül mozog.

 

Az e-bike gyorsulása megegyezik a 450-es belső égésű társával. Az azonnali 250 Nm nyomaték állóhelyből rendelkezésre áll, ezért az első gázadásra kihasználhatjuk a villanymotor előnyeit.

A motorkerékpár végleges formája több mint fél év munka eredménye, és több darab is készül belőle, mivel külföldön már igényt tartanak Péter munkájára.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending