Csatlakozz hozzánk

Vezetéstechnika

Kötelező ABS minden 125-ösnél nagyobb motorra?!

Az Európai Bizottság nemrégiben ezt az ötletet kezdeményezte…

Közzétéve

ekkor

KTM
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Az Európai Unió feldobta a magas labdát a motorgyártóknak: a jövőben szereljenek ABS-el minden, 125-ösnél nagyobb motort!

Hallhattunk már bőven a közelmúltban olyan jóslatokat, hogy a jövőben a biztonság érdekében minden motor ABS-es lesz, mindez csak idő kérdése. Még ennek ellenére is nagy meglepetésnek számít az Európai Bizottság közelmúltbeli ajánlása, miszerint minden 125 köbcentiméternél nagyobb hengerűrtartalmú motorra legyen kötelező a blokkolásgátló!

A kedélyek megnyugtatása érdekében: még semmi konkrétumot, illetve dátumot nem tartalmaz az “ötlet”, viszont világosan látszik, hogy az EU komolyan gondolja a témát. Ami egyáltalán nem baj, hiszen a mi biztonságunkat szolgálhatja a döntés, a motorgyártóknak viszont annál kellemetlenebb lehet a bejelentés: már-már kecmeregnének ki az őket évek óta súlytó gazdasági válságból, erre egy ilyen volumenű fejlesztési-és gyártási kiadással kellene készülniük az európai piacokra… Szóval az időzítés enyhén szólva nem éppen megfelelő, mivel a gyártók annak is örülnének, ha rátalálnának régi önmagukra, ami az eladásokat illeti, nemhogy minden nagymotorjukra fékasszisztens kreáljanak, és még versenyképes árat is szabjanak rá…


Már sportmotorokra is kifinomult rendszereket fejlesztettek – a teszt olvasásához kattints ide!

Az európai motorgyártók szervezete szerint egyébként egy kalap alá veszik őket a gépkocsi-gyártókkal, ami meglehetősen problémás megközelítés, hiszen a motorkerékpár gyártók forrásai jóval csekélyebbek és a mostanában amúgy is érzékeny motorpiac minden bizonnyal nehezen fogadná be a jóval drágább modelleket – állítja az említett szervezet. Szóval az épp’ feltámadófélben lévő motorkerékpáros piacot valószínűleg visszaküldené a sírba egy ilyen rendelet a közeljövőben. Gondoljunk csak bele, majd’ minden motor százezrekkel többe kerülne, igaz, egyre többen választják az ABS-es kiviteleket, de sokkal többen nem. Vagyis a motoros társadalom nagy része pórul járna, de a többiek sem nyernek ezzel semmit. Más megközelítésből pedig mindenki nyerne vele, méghozzá azt, ami a legfontosabb, vagyis a biztonságot, esetleg az életét. Érdemes lenne egy alapos statisztikát közzétenni az európai motoros balesetekről, lebontva a blokkolásgátlóval szerelt, illetve az anélküli motorokra.


A motorgyártók már egy ideje “szoktatnak bennünket a gondolathoz”, de az EU felvetése nekik is hirtelen jött

Pedig biztosan csökkene a balesetek, elcsúszások száma, de kérdés, hogy mennyivel, hogy érdemes-e ekkora áldozatot bevállalni érte a gyártóknak? A közeljövőben talán nem. Előbb mindenképp meg kellene várni, míg szépen “talpra áll” az újmotor-biznisz, és az emberek kis túlzással sorban állnak a szalonok előtt. Nem is olyan régen még heves viták folytak a motoros kocsmákban az ABS-ek létjogosultságáról, a kétkerekűekre értve. Kell-e ez nekünk, megéri-e a többletkiadást, ki melyik verzióval fékez rövidebbet és így tovább. Úgy látszik, a kérdés eldőlni látszik, nincs, vagy nem lesz választásunk, ami már csak idő kérdése. Jelen pillanatban nagyjából (a motorgyártókat leszámítva, persze) legalább annyi motorosnak tetszik az ötlet, mint amennyinek nem: például az utcai vagányok, a stoppie-királyok biztosan nem rajonganak a kezdeményezésért, pedig azért ők is vannak páran. Talán most kellene elindítani az ABS-kikötő kit fejlesztését? Lehet, hogy néhányan megélnek majd belőle…


Régebben nem volt téma az ABS…

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending