Csatlakozz hozzánk

Hírek

Körzetünk az autópálya?

A matricáért a dupláját kell fizetnünk jövőre, de lehet, hogy a főutak sem lesznek ingyenesek…

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Mi várható 2012-re? Sajnos ez alkalommal nem a nyálcsorgató új modellekre gondolunk, mert ezek mellett dráguló üzemanyagra és útdíjakra is számíthatunk. Sőt, az útdíjak fogalmába, vagy hatáskörébe a kormány tervei szerint a későbbiekben a főútvonalak is beletartoznának, ami – divatos kifejezéssel élve – eléggé demotiváló.

Sajnos anyagilag-gazdaságilag egyre nehezebb helyzetben vagyunk, ami ránk motorosokra hatványozottan igaz. Már jóval korábban is luxusnak titulálták a motorozást, de a recessziónak hála manapság egy új nagymotor megvásárlása (legtöbbünknek) tényleg az, nem is beszélve a fenntartási költségekről, a növekvő szabálysértési bírságokról, és ott van ugye a benzin folyamatosan egekbe szökő, vagy ha úgy tetszik csillagászati ára is. Mindezek mellett az Európai Unió további szigorú szabályozásokat vezetne be a nem túl távoli jövőben, és ha még ez sem veszi el az ember kedvét a kétkerekű szenvedélytől, akkor itt az újabb fekete leves: a hazai útdíjrendszert is átalakítják, mondani sem kell, (számunkra) negatív irányba…

Biztosan Ti is hallottatok már a híradásokban autópályáink matricarendszerének átalakításáról, vagy annak terveiről. Ezek szerint megszűnik – az egyértelműen legnépszerűbb – négynapos pályamatrica, mi több, később lehet hogy a többi kategória is (“tíznapos”, havi…) az egész éves használatot biztosítón kívül… Vagyis aki rá akar merészkedni a ‘pályára, annak éves matricát kell(ene) vásárolni (több, mint negyvenezer forintért). Szerencsére utóbbi javaslat még nem szentírás, csak egy (rossz) ötlet, viszont jövő évtől, vagyis 2012 januárjától biztosan megszűnik a legtöbbünk által preferált négynapos vinyetta. Ez esetben is autóval legolcsóbban majd’ háromezer forintért használhatjuk az autópályákat (mivel “természetesen” a D1 kategória “tíznaposa” is drágul, 2750-ről 2975 forintra), de egyelőre úgy tűnik, hogy a motorosok féláras kedvezménye megmarad. Tehát jövőre 825 forint helyett minimum 1487 forintért gurulhatunk fel a sztrádára motorral, igaz, ennyiért heti matricát kapunk, ami 10 napig érvényes.


A hajlított rendszám és a “duct tape” sem jó ötlet, mert az ígéretek szerint gyakoribbak lesznek az ellenőrzések, ráadásul a jövőben a rendőrök is számon kérhetik a matricát… Kép: origo

Hogyha esetleg a távolabbi jövőben tényleg csak egy évre szóló e-matricát lehetne kapni, egy-egy balatoni kiruccanás kedvéért vagy mondjuk a brnói MotoGP felé menet biztosan nem veszed meg az éveset. Semmi gond, gondolhatnád, a főútvonalakon egyébként is élvezetsebb motorozni, ezentúl hosszabb utakra is azon jársz. Hogy a megoldás ne legyen ennyire egyszerű, egyre népszerűtlenebb törvényhozóink azon is gondolkodnak, hogy a főútvonalakat is fizetőssé teszik – néhány EU-s példa alapján magyarázzák a javaslat “jogosultságát”. A legfőbb indok persze a pénzhiány: az útfenntartó – egyes források szerint – mintegy negyven milliárdos hiányát kívánják pótolni. Valószínűleg sajnos a “főútvonalmatrica” is vonatkozna a motorkerékpárokra, pedig – általánosítva – az európai gyakorlat nem ezt mutatja. És hogyha még mindig nem volna elég, a főutakkal egyetemben az eddig díjmentes (bevezető, elkerülő) autópályaszakaszokra sem vonatkozna a díjmentes használat privilégiuma.


Magyarországon egyre nagyobb kiváltságot jelent a sztrádahasználat…

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending