Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Kompresszoros ZZR a Kawasakitól?

Az 1000-es sportmotorok utolérték a szupertúrázókat, jöhet a kényszerlélegeztetés.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Egyes hírek szerint a Kawasaki kompresszoros blokkot készít a ZZR1400 következő generációjához. A feltöltésre azért lehet szükség, mert az 1000-es sportmotorok teljesítményben utolérték a szupertúrázókat.

A Motorcycle News (MCN) értesülései szerint a Kawasaki kompresszoros blokkot készít a ZZR1400 következő generációjához.

Bár a feltöltés ötlete első hallásra meglepő, valójában nagyon is logikus lépés lenne az alkalmazása. A magyarázat egyszerű: az 1000-es sportmotorok legújabb generációja, elsősorban a BMW S 1000 RR és a Kawasaki ZX-10R teljesítmény tekintetében utolérte a ZZR1400-féle szupertúrázókat. Az expresszgépek így már gyorsulás és végsebesség tekintetében sem tudnak többet kínálni sportos testvéreiknél, kezelhetőségben pedig már eddig is hátrányban voltak nagyobb súlyuk miatt.

Az MCN szerint a Kawasaki terveit a közelmúltban közzétett szabadalmi dokumentumok bizonyítják. A kompresszor a négyhengeres blokk mögött, a szívósor alatt kapna helyet, a hajtást fogaskerekek és egy rövid lánc közvetítésével kapná a főtengelyről. Töltőlevegő-hűtő (intercooler) nem szerepel a tervekben.

A zöldek számára nem idegen a kompresszoros technika, egyes Kawasaki jet ski-kben ilyen erőforrás dolgozik. Az Ultra 300X modellbe például a ZZR-éhez hasonló furat-löket arányú, 1498 cm3-es négyhengerest szerelnek, amely a kompresszornak és az intercoolernek köszönhetően 300 lóerőt ad le 7750-es percenkénti fordulatszámnál. A ZZR esetében ekkora teljesítményre nem számíthatunk: egyrészt a gumik nem bírnák a strapát, másrészt őrültség lenne ilyen erőt átlagos motorosok kezébe adni. Ugyanakkor biztos, hogy a jelenlegi 203 lóerőnél (ram airrel) és 154 Nm-nél többet tud majd az újdonság – hacsak nem kacsa az egész történet.

Ha a kompresszoros ZZR1400 valósággá is válik, biztos, hogy egy ideig még várnunk kell rá. A Visordown japán forrásoktól úgy tudja, hogy a Kawasaki hamarosan bemutatja az aktuális típus ráncfelvarrott változatát, a vadonatúj, feltöltős variáns viszont leghamarabb másfél év múlva érkezhet.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending