Csatlakozz hozzánk

Hírek

Kispatakink dobogón végzett Katarban!

Igen, igen, igen! Végre nem csak Viktor teljesített jól és lám, a csapat rögtön a pódiumon!

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Kispataki Viktor újoncként állhatott pódiumra a Katarban megrendezett Endurance Világbajnokság 8 órás viadalán. A többszörös Magyar Bajnok csapata (RMT 21 Racing Team) a korábbi futamokon is mindig az élen, illetve az élbolyt szorosan követve szerepelt, a sikerek azonban elkerülték Őket. A jó szereplés esélye így már-már veszett fejszének tünt, de a dohai futamra ez megváltozott.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

A csapat versenytaktikája minden alkalommal egy teli tank kifogyasztása volt, ami Katarban kb. 24-25 kört, azaz 50 percet jelentett a pályán. Ezután hajt a boxutcába a versenyző, amikor villámgyors tankolás, első-, hátsó gumi illetve pilóta csere következik.

A rajtot és az első etapot Arie Voss teljesítette, mivel versenytapasztalattal ő rendelkezett a pályán. Negyedik helyen adta át Viktornak a gépet, aki tartotta ezt a pozíciót, a Suzuki SERT, a BMP 99 és a Yamaha Austria gyári alakulatok mögött. Didier Van Keymeulen ült a Hondára harmadikként. Őt a csere után nem sokkal megelőzte a 18-as rajtszámú suzukis alakulat, így az ötödik pozíción lépett pályára Arie másodjára, majd hazánk fia is.

Viktor utolérte és megelőzte az előttük motorozót miközben lement a nap. Ez további gyorsulásának köszönhető, 2.04.2-es legjobb köridejét ekkor teljesítette. Így bátran kijelenthető, Viktor kezdi megszokni az Endurance VB közegét, ahogy a sötétben való motorozást is.

Az Őt követő Didier-t visszaelőzte a Suzuki, tehát ismét ötödik helyről adta tovább a gépet miközben teljesen lehűlt az idő. Erre a menésre a team gumiválasztása sajnos nem felelt meg a megváltozott időjárásnak, így Arie lassabb köröket futott. Ekkor az RMT21-et követő Ymes Folch Yamaha és Bolliger Kawasaki vészesen közeledtek.

Viktor következett, keményebb Pirellit kapott, mellyel olyan köridőket tudott teljesíteni, hogy üldözői ne érjék utol. Eközben az előttük versenyben lévő alakulat hibázott, tehát negyedikként lépett harmadszor pályára a belga Didier.

A csapat felkiáltott, mikor a szektorok idejét jelző monitoron látták, a 27 éves versenyző 20 mp-el lassabb a pálya középső részén. A Yamahás team ekkor meg is előzte, a Kawasaki pedig veszélyesen közel került. Mikor cserére jött derült ki, hogy a +20 mp oka az, hogy kicsúszott, de a motornak szerencsére nem lett baja. Közben az élen is bukás történt (BMP 99), tehát a csapat pozícióját tekintve maradt a negyedik hely, és egy hatalmas hajrá következett.

Arie a Kawasaki mögé állt be, mivel boxkihajtásakor nem égett a lámpa, megállították, kapcsolja be, ezzel időt vesztett. Bolligeréket utolérte, megelőzte, majd egyre közeledett Ymes Folchékra, akik valószínűleg már a markukban érezték a harmadik helyet. A boxban hatalmas káosz uralkodott, mennyi idő van hátra, utolérheti-e Folchékat, mi kerüljön a táblára (mindezt négy nyelven megvitatva).

A holland teljes erőbedobással küzdött, 8 óra után az utolsó körben dőlt el a harmadik hely sorsa. A legvégső körre érte utol a Yamahát, kanyarról kanyarra váltották egymást, mikor az ellenfél dobott egyet, közben Arie is lesodródott a pályáról, de sikeresen visszatérve harmadik helyre hozta be a gépet. A csapat lüktető szívvel várta hol jön Voss, és hatalmas örömmel konstatálta fennállásuk első dobogós eredményét.

A világbajnokság nívós díjkiosztóján így Kispataki Viktor is ott lehetett, újoncként, élete első nem európai versenyén, egy gyárinak nem mondható, de lelkes német Honda csapattal.

A vacsora alkalmával versenyzőtársai megköszönték Viktor munkáját, bevallották, hogy álmukban nem gondolták, hogy egy számukra ismeretlen srác velük azonos, avagy gyorsabb köridőket fut, stabilan, hibázás nélkül.

Kispataki Viktor: „Nagyon örülök az eredménynek, felemelő érzés volt Világbajnokságon dobogón állni olyan nagy nevekkel, mint Sylvian Guintoli, Vincent Philippe, Freddy Foray, Igor Jerman, Gwen Giabbani és Steve Martin. Boldog vagyok, hogy az eredmény elérésében ugyanúgy részt tudtam venni, mint sikeres versenyzőtársaim. Didiernél gyorsabb köröket teljesítettem a versenyen, ami nem semmi, lévén a 2005-ös év FIM Superstock 1000 világkupa nyerteséről van szó. Köszönöm mindenkinek, aki segített abban, hogy idáig eljussak: Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt, Revoloution Média Kft., SHOX Motoros Áruház és nem utolsó sorban a családom, barátaim!”

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending