Csatlakozz hozzánk

Hírek

Kispataki: ilyen még nem volt…

Gyorsasági OB-beszámoló: “már neki is kijárt egy műszaki hiba, na de pont most?!”

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Forrás: Viktor Menedzsment

Kispataki új csapattal és új márkával ott folytatta, ahol az év végén abbahagyta – ez így teljesen nem igaz, hiszen tavalyi főlényes győzelmét nem sikerült megismételni. A forgatókönyv a verseny nyolcadik köréig stimmelt, de ezután megállt a gép, Viktor pedig csendben kigurult a szervizútra…

No de ne szaladjunk ennyire előre: kezdjük ott, hogy a Magyar Suzuki Zrt. a válságra hivatkozva beszüntette több éves igen sikeres együttműködésünket, a Full-Gas Racing Team sem tudta tovább szponzorálni Viktor pályafutását. Az eddigiekért azonban mindkét cégnek hálás Viktor és menedzsmentje.

Új lehetőségek után kellett nézni, de a mai helyzetben egyetlen importőr sem tudott Viktor számára versenygépet biztosítani. A vásárlásra messze a legkedvezőbb lehetőséget a Honda Hungary ajánlotta. Viktorék terveiben is Honda motorkerékpár tűnt a legcélszerűbbnek, miután a hosszú távú VB-n is ezzel a márkával versenyzett Kispataki. Ezután már csak azt a támogatót kellett megtalálni, aki hajlandó megvásárolni Viktor számára a Hondát. Sok-sok tárgyalás és biztosnak hitt ígéret kudarca után az utolsó utáni pillanatban a Prop-Tech szerviz és tuningműhely jó lehetőséget látott a sokszoros magyar bajnok támogatására. Tulajdonképpen három héttel az első bajnoki futam előtt csomagolták ki a gépet a Honda Dream segítségével és a motorkiállításon már optikailag kész is volt. A kevés tesztlehetőség ellenére Viktor már az első tesztnapon pozitívan vélekedett a technikáról.


A tavalyi endurance sikerek után az OB-n is Hondával láthatjuk Viktort

Az OB szabadedzésén használt gumival is biztató, 1.52-es köridőt motorozott, maga mögé utasítva az igen népes, 36 főt számláló mezőnyt. A mért edzésen 1.51.549 köridejével nemcsak a pole-pozíciót szerezte meg, hanem a tavalyi legjobb idejét is megjavította egy tizeddel. Mindehhez hozzá tartozik, hogy összesen öt mért kört motorozott, amiből három 1.51-es időt tudott teljesíteni. A második rajthelyet a már tavaly is Hondával versenyző Juhász Dávid teljesítette 1.52.564-el, harmadik Egedi Sándor lett a Ducatival, 1.54.931-es idővel.

A rajt előtt kicsit izgult a csapat, mert Viktor hiába vívta ki a „rajtbandita” nevet (tavaly minden egyes rajtját elvitte), ezzel a motorral még egyetlen egyszer sem volt lehetősége rajtolni. Ehhez képest nem sikerült rosszul, Dávid mögött másodiknak fordult. Az első körben végig tolta a vezető Juhászt és a célegyenes végén féktávon meg is szerezte az első helyet. A taktika ezúttal nem a pályarekord hajszolása volt, hanem a biztos futamgyőzelem, ami az új géppel már egy kiemelkedő teljesítmény lett volna.


Kispataki hallgatja mentora, “Bregyó” tanácsait a motor első éles rajtja előtt

Ráadásul Viktornak mintás gumi volt az első kerekén, hátul pedig mindkét edzésen, ill. a versenyen is más méretű és típusú Pirelli abroncsot tudtak csak szerelni. Az új SC1-es 200-as Pirelli gumi jól vizsgázott, mert Kispataki a második körben megfutotta a nap legjobb köridejét 1.51.528-al, ami – ha csak pár századdal is, de – idáig a Hungaroringen a legjobb eredménye. Juhász két körig tartotta Viktor tempóját, de aztán Viktor elkezdte körönkénti egy másodperces előnye gyűjtögetését. A nyolcadik körben az eredményjelző már biztos hat másodperces előnyt mutatott, a harmadik-negyedik helyezett pedig már több, mint húsz másodperces hátránnyal vívta csatáját. A kilencedik körben megtörtént, ami Viktor pályafutása során még sosem: elnémult a motor… A nagy számok törvénye szerint már neki is “kijárt” egy műszaki hiba, na de pont most?!


Viktor remekül kezdett az új motorral és csapattal…

Az utólagos vizsgálat eredménye alapján az egyes henger injektor csatlakozójának biztonsági patentje nem akadt be és három nap motorozás után meglazult. A motorvédő elektronika azonnal intézkedett és leállította a gépet. Oda a biztos győzelem, ami ugyan kudarc, de a mutatott teljesítmény elsőre mind a csapat, mind a versenyző részéről biztató.

Viktor kiesése után a győzelmet Juhász Dávid szerezte meg, aki szintén kitűnőt motorozott. A ducatis Egedi és a BMW-s Sárkány – Viktor nagy előnye miatt nem látva kiállását – az utolsó körben a “dobogós” helyért folytatott küzdelemben összeakadtak, aminek bukás lett a vége. Így a már nagy hátrányban levő Vida Tibor és Györfi Alen állhatott fel a dobogó második és harmadik fokára.


…de a frissen összeállt technika váratlanul megadta magát

“Nem szeretjük azt a magyar szokást, hogy minden versenytudósítás végére gépiesen felsoroljuk a támogatókat, ezt egyetlenegy külföldi tudósításban sem lehet látni, hiszen a motoron és a felszerelésen mindenhol láthatóak a támogatók logói. Ez esetben mégis kivételt kell tennünk, hogy megemlítsük azokat az „őrült motorsport rajongókat”, akik igazából nem üzleti érdekből, hanem sportszeretetből támogatják Viktort, hogy a tavalyi kitűnő eredményei után idén is rajthoz tudjon állni”

“Köszönet a Prop-tech szerviz és tuning műhelyből Csunderlik Csabának, Gabócának, Szikinek, Kövér Csabinak, Márknak és Zsoltnak. Bódis Sanyi bácsinak a legjobb a kipufogóért, Dúzs Péternek az idomokért, Hunya Lászlónak és a SHOX Motoros Áruháznak, Fehér Atillának és a Motorradnak, Vavró Krisztiánnak, a Tokió Racing Klubnak, Bérczi Dávidnak a motor piros-ezüst retro fényezéséért, Fehér Csabának és Keresztes Imrének, Erdős Tamásnak, hogy az egyetlen 200-as Pirellit a rendelkezésünkre bocsátotta, valamint utoljára de nem utolsó sorban Viktor egyesületének, a Mami SZKI csapatának”

“Ez az egész nem jöhetett volna létre a legnagyobb “motorsport bolond” nélkül, aki egy csokorba gyűjtötte a fent említetteket: őt Szabó “Bregyó” Jánosnak hívják. Reményeink szerint Viktor a következő futamokon már élvezheti a Takarékbank és a Motul támogatását is” – olvasható Kispatakiék sajtöközleményének végén.

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending