Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

Kispataki győzelemmel zárta az évet!

Katar után a bahreini “tesztversenyen” is a dobogón Viktorék, ezúttal a legfelső fokán!

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Az Endurance Világbajnokság bahreini „tesztversenyén” közel két körös előnnyel nyert Kispataki Viktor alakulata, az RMT21 Racing Team! Rosivall Ágostonék csapata, az Andalucia BMW a harmadik helyen végzett a superstock mezőnyben, ami annak fényében szintén nagyon szép teljesítmény, hogy több technikai probléma is hátráltatta őket. Most azonban következzék a győztesek históriája, vagyis hogyan vitte győzelemre a Hondát a magyar és a holland versenyző.

A német alakulat a VB katari zárófutamán is brillírozott, a dobogó harmadik fokára állhatott fel! A jó formát átmentve Bahreinbe (ahol a világbajnoki mezőny “tesztversenyét”  rendezték, ami a pálya vizsgája a következő évre) megnyerte az itt rendezett hat órás viadalt! A csapat két versenyzője már az időmérők folyamán is remekelt, Kispataki Viktor és a holland Arie Vos megszerezte a második rajthelyet a gyári támogatású Monster Yamaha Austria mögött.

A csapat a hat óra folyamán hét csere végrehajtását tervezte, így mindkét versenyző négy pályára lépésre számíthatott. A „futó” rajtot és az első etapot ezúttal Viktor vállalta. A versenyzők ilyenkor a kvalifikációs sorrendnek megfelelően felállnak a célegyenes egyik oldalára, és a zászlójelzésre a másik oldalon rájuk váró motorra pattanva kezdik meg a viadalt. Kispataki kevés ilyen típusú rajttapasztalata ellenére jól jött el, a gyors kezdőtempót azonban az endurance gumik nem viselték megfelelően, így egy pozíciót veszítve a harmadik helyen adta át Arienak a gépet.


Kispatakiék győzelmében a riválisok gyengélkedése is benne volt, de ez mit sem von le az érdemeikből

A holland egy pozíciót javított, megelőzve a Folch Yamaha pilótáját, miközben a Bolliger Kawasaki váltóproblémák miatt feladta a versenyt. A svájci csapat az idei év világbajnoki másodika, kiesése előtt az RMT21-et lőtávolságból követte, így kiállásuk egy izgalmas futam esélyétől fosztotta meg a nézőket. A következő boxkiállást követően Viktor visszafogottabban kezdett, mint a rajt után: óvta a gumikat. 19 kör elteltével a BOX feliratot látta a táblán, amit elsőre nem tudott mire vélni: normál esetben az üzemanyagjelző kigyulladásakor (mely több mint 20 kör) állnak ki a pilóták kerékcserére, tankolásra, illetve versenyzőcserére. Az előrehozott váltás oka az élen haladó Monster Yamaha Austria kiesése volt, a korábbi világbajnok csapat motorja felmondta a szolgálatot.


Viktorékat szerencsére elkerülte a technika ördöge, Rosivall Ágostonék azonban nem voltak ilyen szerencsések

Kispatakiék tetemes előnnyel ugrottak az élre, így a csapat vezetője „biztonsági” üzemmódra kapcsolt, kiszámolva, mikor cserélhetnek legkorábban úgy, hogy a kiállások száma ne gyarapodjon – az RMT21 ezután stabilan tartotta vezető pozícióját. Az utolsó órában a zsűri 30 másodperces „stop and go” büntetést ítélt a 21-es rajtszámú hondásoknak, szerintük valamelyik pilóta túl gyorsan hajtott át a boxutcán. Mivel speed limiterrel is fel van szerelve a gép (aminek bekapcsolásakor 60km/h-nál gyorsabban nem megy a bringa), értetlenül állt a csapat a probléma előtt, de a bőséges előnynek köszönhetően ez a nem tervezett kiállás sem jelentett veszélyt a sikeres eredményre. Leintéskor Viktorék a második helyezettel szemben közel két körös előnnyel szerezték meg a győzelmet az idény utolsó nagy hosszú távú megmérettetésén.

Örülök a győzelemnek, meglepően sikeresen zárult az év. Természetesen még jobban örülnék, ha további top csapatokat győztünk volna le azok műszaki problémái nélkül, például ha a Bolliger Kawasaki nem kényszerült volna kiállásra. Felemelő élmény volt a MotoGP-t is eredményesen megjárt versenyzőkkel ismét egy mezőnyben motorozni és gyorsabb köröket teljesítve legyőzni őket. Remélem jövőre is ki tudnak tartani mellettem segítőim, a Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt., a Revolution Média Kft. és a SHOX Motoros Áruház” – értékelte a „tesztversenyt” Kispataki Viktor.


Arie Vos és Kispataki Viktor (vagyis az RMT21 Racing Team) a dobogó legfelső fokán!

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending