Hírek

Kiskunmajsa: új magyar motorsport szentély?!

A Stefano Favaro által megálmodott Motorland több lesz, mint egy pálya...
Euromotor2
MotoStar

Kiskunmajsáról eddig leginkább a város jól kiépített strandja jutott eszébe az ország népének, mi, motorosok viszont mától másképp gondolunk rá. A tervek szerint a Dél-Alföldi régió kisvárosának határában építik majd fel Magyarország legújabb motorsport-komplexumát. Ráadásul a Stefano Favaro által vezetett Motorland-projekt nem egy “egyszerű” versenypályát, hanem jóval többet takar…

…annál is inkább, mert egyelőre papíron, hivatalosan versenypálya helyett “tesztpályaként” építik a Motorlandet (amikor meglesz minden engedély), amiről még korai volna beszélni, hogy pontosan mit is jelent, milyen szolgáltatásokkal bír. Mindenesetre “a Motorland projekt elsődleges célja, hogy megvalósításra kerüljön egy turisztikai, autó- és motorsport kutató- és fejlesztő centrum, zöld- és megújuló energiák kihasználásával” – sarkítva így hagzik a fő csapásirány, de ezen kívül – a motorsporttól elrugaszkodva –  egy családi rekreációs központ illúziója (aktív sportolási, pihenési, kulturális, szórakozási, kikapcsolódási lehetőségek) is lebegett a tervezők szeme előtt. És mindezt persze – a sajtótájákoztatón sokszor hangoztatott környezettudatosság mellett – úgy szeretnék végrehajtani, hogy abból a Motorland közvetlen közelében fekvő városka, Kiskunmajsa is profitáljon, munkahelyekkel, fellendülő forgalommal, tehát társadalmi-gazdasági fejlődéssel.

Mint mondtuk, a kiskunmajsai Motorlandet (teszt)pályán kívül többféle feladatra kívánják hasznosítani, a tervezet szerint a létesítmény felépítését több részre bontják, amit “szigeteknek” neveztek el. Hat különböző szigetből áll majd össze a komplexum, melyek között szerepel ún. technikai sportfejlesztési központ (gokart, motokrossz, gyorsasági autó- és motor tesztpálya), “training kutatás” és fejlesztés részleg (Fit4Race központ), hotel és wellness központ. Akik ezt nem tudják megfizetni, mégis megszállnának a környéken, azoknak bungalow és camping is épül, valamint extrém sportpálya sziget (BMX, gördeszka és mountain bike pálya) és egy tenisz-focipálya szekció képe is megjelent a bátor vállalkozók fejében. Ez így, ebben a formában a sajtóanyag szerint nemcsak Magyarországon, hanem a tágabb értelemben vett régióban is egyedülálló vállalkozás. Hamarosan részletesebben is foglalkozunk a kiskunmajsai beruházással és annak körülményeivel, előtte azonban ismerkedjetek meg a Motorlanddel, az alább olvasható bemutatkozás segítségével.


Bari István vázolja fel a főbb elképzeléseket, jobbra Stefano Favaro, a Motorland Zrt. első embere “szaval”


Íme a Motorland terve, az említett “szigetekkel” – nagyításhoz kattints a képre!

“Felismerve Kiskunmajsa természeti fekvéséből és kincseiből adódó, a város kínálta idegenforgalmi lehetőségeket 2011-ben vállalkozók egy csoportja Stefano Favaroval, Tütős Zoltánnal, Bari Istvánnal és fiával, Bari Norberttel életre hívták a Motorland Zrt.-t, melynek célja, hogy Kiskunmajsán megvalósításra, és üzemeltetésre kerüljön a Motorland névre hallgató turisztikai, autó-és motorsport kutató és fejlesztő centrum. A vállalkozók mind volumenüket, mind pedig múltjukat tekintve megfelelnek a projekttel szemben támasztott követelményeknek és rendelkeznek minden olyan háttérrel és tapasztalattal melyek a kivitelezéshez, és üzemeltetéshez szükségesek”


Faludi Tamás, Kiskunmajsa polgármestere (középen) bízik a projekt sikerében

“A Motorland-projekt alapját az az elgondolás adta, hogy az európai országokban már napjainkban is fejlett, és környezettudatos sport- és szabadidő központokat létesítenek, melyek kihasználtságának, és forgalmának köszönhetően jelentősen megnövekedett az érintett város turisztikai forgalma, és jelentősen csökkent a munkanélküliség.  A sportszolgáltatások több mint 23 ezer munkahelyet biztosítanak, ami azt jelenti, hogy legalább 0,9%-kal járulnak hozzá a GDP-hez, és közel 350 milliárdos árbevételt eredményeznek. Egyértelműen kimutatható, hogy a sportrendezvények, európai- és világversenyek jelentős hatással bírnak a rendező város turizmusára, és munkaerő kihasználtságára– (akkor bízzunk benne, hogy az egyelőre “tesztpálya” minősítésű aszfaltcsík idő közben versenypályává avanzsál 🙂 – a szerk.)


Még ha az előző képen látható alapkövet nem is rakták le pénteken (csak a szombati Extrém Sportnapon), egy fát csak elültettek Stefanóék a Motorland “első napján”

Comments

comments